Ahoj fiaťáci. Zkuste mi prosím někdo poradit, na co se zaměřit a co zkontrolovat. O co jde: po nastartování nám v celém puntu (MK1) začne poblikávat (jako by se chvět a slabě ztlumovat a zase zesilovat) ve zhruba čtvrt vteřinových intervalech veškeré osvětlení vozidla. Dělají to přední světla, zadní světla a dokonce třeba i osvětlení palubních hodin... Vypadá to přibližně, jako když při bouřce občas doma v elektrické síti kolísá napětí... Nedávno byl měněn alternátor, ale podle mechanika běžel a dobíjel dobře a ani jsem si bezprostředně potom nějakého kolísání nevšiml. Dobil jsem teď zkušebně raději do plna baterii, sice není zrovna nová, ale mohla by na to kolísání mít vliv? Další věc je, že zhruba před 14-ti dny nám automechanik připevňoval klakson (auto přestalo troubit, pojistky byly ok) a tak jsme po zvednutí auta, kdy mi ještě i přetěsňoval tekoucí olej.vanu, zjistili, že je klakson urvaný a visí už jen na jednom kabelu. Klakson se připevnil a když jsem jel domů, tak to už takhle blbě blikalo (kolísalo). Mohlo by takovou neplechu dělat třeba chybné zapojení kabelů do toho klaksonu? (Co jsem si všiml, tak do něj vedly dva kablíky, z nichž jeden byl úplně urvaný a tak to mechanik vše znovu zapojoval a montoval zpět na auto). Musí se ten klakson třeba ukostřovat?, není nějaká chyba tam? Docela mi totiž, od té poslední klaksonové "operace", i divně "rachtá" (vrčí, bzučí o něco déle než dříve) mechanika ve dveřích při centrálním odemykání a zamykání auta... Bohužel jsem po celou dobu těsnění té vany a opravy klaksonu u auta nemohl být a tak kdoví co tam s tím ještě dělal za psí kusy.
Poradíte někdo něco?
Díky,m.
Kolísání intenzity osvětlení (napětí?) - čím to?
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Kolísání intenzity osvětlení (napětí?) - čím to?
Fiat Punto 75 SX, 1,2 MPI, černý, 5ti dveřový, MK1
- Reklama
Re: Kolísání intenzity osvětlení (napětí?) - čím to?
ahoj,odmeraj multimetrom kolko Voltov dava alternator pri volnobehu(napoj + a - na akumulator a ten informativny udaj nam sem napis),aj pri vyssich otackach to robi?teoreticky aj vymleta baterka to moze byt,ale to by si spozoroval pri startovani,ze netoci ako ma,alebo vobec netoci.Ten klakson neverim ze ma nieco spolocne s tym,ze mas pokles napätia v aute.Alebo zapojenie alternatora prekontrolovat este,ale tak hadam spravne zapojil vsetko mechanik.
FIAT PUNTO MK1 1.2 8V 54KW HSD ////ex
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Re: Kolísání intenzity osvětlení (napětí?) - čím to?
Mne to robil regulátor ale este na filcke ked mi blikali svetla a do týždna to prestalo dobijať uplne . kukni na uhlíky na alternátore alebo či ti náhodou nepraskol altík . skontroluj napojenie na altíku prípadne očisti a skontroluj aj ukostrenie motora . ak sú všetky napojenia v poriatku tak si daj spraviť alternátor v ničom inom chyba nebude.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Re: Kolísání intenzity osvětlení (napětí?) - čím to?
Mne to robil tiez regulator napatia na s120 :) no ako prve by som vymenil mechanika...
FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
Re: Kolísání intenzity osvětlení (napětí?) - čím to?
no tiež mi nenapadá nič iné ako dať ešte raz skontrolovať dobíjanie a pozrel by som sa aj na ukostrenie toho klaksona, možno ho dobre nedotiahol a ak sú v tom mieste ukostrené aj iné veci mohlo by to byť ono (ale to je len taký nápad).
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: Kolísání intenzity osvětlení (napětí?) - čím to?
Nejprve zkontroluj stav napětí, jak bylo již uvedeno a také bych se podíval na ukostřovací body v autě. Pod baterii, na motoru a také u palubovky.
Jen dodám pár vodítek.
Když startuješ tak jaké je napětí na baterii? Nesmí být pod 10V. Pokud to tak je, tak vadná baterie.
Při chodu motoru je napětí na baterii ~14V (stav dobíjení alternátorem). Pokud ne, vadný regulátor napětí na alternátoru.
Ten klakson musí být řádně ukostřen.
Jen dodám pár vodítek.
Když startuješ tak jaké je napětí na baterii? Nesmí být pod 10V. Pokud to tak je, tak vadná baterie.
Při chodu motoru je napětí na baterii ~14V (stav dobíjení alternátorem). Pokud ne, vadný regulátor napětí na alternátoru.
Ten klakson musí být řádně ukostřen.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Kolísání intenzity osvětlení (napětí?) - čím to?
Tak jsem se konečně dostal zase k autu (jezdí s ním totiž hlavně a pouze drahá polovička) a mrknul na ty proudy. Altík dobíjí a dává 13,9 a ukostřovací body na autě vypadají ok. Kdyby za to mohl ten klakson, tak by prý ta světla "blikala" až když bych troubil a tekl do něj proud. Koupil jsem dnes i fungl novou baterii (zima má prý být tuhá ) a rovnou ji i namontoval. Než jsem ale vyndal tu starou (baterii), tak jsem zrovna dnes (kdy jsem byl s autem konečně o něco déle ) vysledoval toto: Když jsem ještě s tou starou baterií nastartoval, tak se následně na to nějakou dobu to napětí chvělo a po nějaké době, a ujetí pár km do dílny na změření, se to chvění (kolísání) srovnalo a svítilo to rovnoměrně. Někdo mi říkal, že by to mohlo dělat relé v altíku, kdy toto po tom, co detekuje dobití baterie a zjistí, že je do plna, tak takhle,z důvodu poškození, jakoby splašeně spíná a rozepíná... Teď s tou novou baterií to musím ještě posledovat, ale zdálo se mi to také chvět. Každopádně díky Vám přátelé za rady a další se uvidí. Zima nám odhalí, co jsme přehlédli v létě
P.S: Moc se mi do toho altíku nechce hrabat, protože při posledním repasu zlobivého altíku tento napraskl a poroučel se do kytek. Tenhle je tam teprve krátce namontovaný z jiného vozítka a děsím se ho nechat zase rozebírat a ladit... Ale jestli přestane dobíjet, tak mi nic jiného nezbyde.
m,
P.S: Moc se mi do toho altíku nechce hrabat, protože při posledním repasu zlobivého altíku tento napraskl a poroučel se do kytek. Tenhle je tam teprve krátce namontovaný z jiného vozítka a děsím se ho nechat zase rozebírat a ladit... Ale jestli přestane dobíjet, tak mi nic jiného nezbyde.
m,
Fiat Punto 75 SX, 1,2 MPI, černý, 5ti dveřový, MK1
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání intenzity osvětlení (napětí?) - čím to?
Jakákoliv oprava alternátoru se nevyplatí!!! (vlastní zkušenost) Za novej(Magneti Marelli) jsem dal 5500 a doufám že mně přežijeleo69 píše:Tak jsem se konečně dostal zase k autu (jezdí s ním totiž hlavně a pouze drahá polovička) a mrknul na ty proudy. Altík dobíjí a dává 13,9 a ukostřovací body na autě vypadají ok. Kdyby za to mohl ten klakson, tak by prý ta světla "blikala" až když bych troubil a tekl do něj proud. Koupil jsem dnes i fungl novou baterii (zima má prý být tuhá ) a rovnou ji i namontoval. Než jsem ale vyndal tu starou (baterii), tak jsem zrovna dnes (kdy jsem byl s autem konečně o něco déle ) vysledoval toto: Když jsem ještě s tou starou baterií nastartoval, tak se následně na to nějakou dobu to napětí chvělo a po nějaké době, a ujetí pár km do dílny na změření, se to chvění (kolísání) srovnalo a svítilo to rovnoměrně. Někdo mi říkal, že by to mohlo dělat relé v altíku, kdy toto po tom, co detekuje dobití baterie a zjistí, že je do plna, tak takhle,z důvodu poškození, jakoby splašeně spíná a rozepíná... Teď s tou novou baterií to musím ještě posledovat, ale zdálo se mi to také chvět. Každopádně díky Vám přátelé za rady a další se uvidí. Zima nám odhalí, co jsme přehlédli v létě
P.S: Moc se mi do toho altíku nechce hrabat, protože při posledním repasu zlobivého altíku tento napraskl a poroučel se do kytek. Tenhle je tam teprve krátce namontovaný z jiného vozítka a děsím se ho nechat zase rozebírat a ladit... Ale jestli přestane dobíjet, tak mi nic jiného nezbyde.
m,
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele