marmor píše:Patrik: Včera večer sme to zase kompletne merali. Dobijacie napätie je 14V. Kostra je v poriadku, nezdá sa žeby to bolo prekostrené. Tak to bude musieť byť len tým štartérom. Štartér cvaká no ako píše 5-ko neštartuje. Akoby sa dostal do nejakého mŕtveho bodu. Budem musieť ten štartér vybrať. Len tá dostupnosť. Je úplne vzadu za motorom zdola to asi nepôde takže prplačka ako ....
50x naštartuješ a potom raz a nepohneš sa. Zaujímava je v mojom prípade súvislosť, že sa to začne viacej prejavovať, keď vonku mrzne. Auto stojí stale vonku no a tu pod Tatrami si toho tepla veľa neužije. Čím to môže byť?
5-ko: Díky za radu v mojom prípade ako to tu takto čítam bude asi ten istý problém - cievka. Štartér bol už predtým kontrolovaný v servise ale keď vidím teraz jeho dostupnosť mám vážne obavy či ho vôbec mali vybratý.
Každopádne daj vedieť. Akurát zvažujem, či sa neoplatí ho rovno vymeniť za nový, keď mám len za cievku vyhodiť 4litre. Neviete niekto ako idú ceny?
Ceny sú vysoké. To ti možem povedať. Ale já to v tvém případě vidím docela pozitivně. Jak jsem již naznačil, měl jsem kdysi podobný problém. Na Unu Turbu i.e., když jsem jej jako ojeté koupil. Úplně přesně to, co píšeš. Sundal jsem jej, pročistil, promazal, a pak mi fungoval k naprosté spokojenosti dalších 9 let, než jsem si pořídil Punto.
V zimě se ti to zhoršuje ze dvou důvodů - jednak baterka obecně s klesající teplotou slábne, jednak tuk, kterým je alternátor promazaný také tuhne. Je to trošku drbačka to sundat z motoru, ale to už je tak u auta vždy, mimo výměny žárovek, kapalin a filtrů ... Myslím, že si s tím poradíš a věřím, že ti to pak pošlape.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2