Dobrý den,
měl bych dotaz, zkoušel jsem tady hledat, ale konkrétně tenhle
problém jsem tu nenašel, pokud už to tu je, tak se omlouvám.
Dnes jsem koupil ojeté Punto 1.2 44kW první generace a měnil jsem staré autorádio Clarion (nejsem si jistý, jestli původní),
za nové Sencor s GPS. Měl bych upřesnit, že jsem absolutní řidič začátečník a z elektrikařiny jsem toho taky moc nepobral,
takže jsem v obou směrech v podstatě ignorant. Při zapojování rádia mě překvapil fakt, že šlo zapnout i bez klíče v zapalování,
a bojím se, že při delším stání by stand-by odběr mohl vybít baterii - slyšel jsem, že Sencory tohle rády dělávají. Je to reálné
riziko nebo se nemusím bát? Jsem ochoten obětovat i paměť rádia, ale vzhledem k tomu, že mi auto bude dost často a dost
dlouho stát, bych nerad přišel a nenastartoval, když to budu potřebovat.
K jádru věci - je možné nějakým způsobem (pro laika, nebo chcete-li, debila) zapojit rádio tak, aby fungovalo až při klíči v
poloze 1, ale uchovalo si paměť? Pokud to možné není, jak říkám, paměť je druhotná, baterka je mi milejší. Pokud současné
zapojení (funguje nezávisle na klíči) nepředstavuje riziko, tuto otázku ignorujte.
Poslední věc; předpokládám, že pravděpodobnost vybití nejsnadněji zjistím změřením odběru. Ale jak říkám, jsem v tomhle
směru úplný idiot, takže nemám ponětí, jaký odběr je ještě v pořádku, a jaký mi po delším (kratším) stání baterku vyšťaví.
A taky docela tápám v samotném měření.
Omlouvám se za pravděpodobně hloupé otázky, budu vděčný za každou odpověď.
Změna zapojení autorádia
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Změna zapojení autorádia
Mám to zapojený stejně První rádio MTC mi zapojili v Fiatservisu tak že jde i po vytažení klíče(dostal sem na vybranou jestli se má vypnout s vytažením klíče nebo má jít nezávisle) O žádné nastavení v rádiu jsem nikdy nepřišel a aku se mi taky nikdy nevymlátila MTC mi ukradli(zaplať pánbůh)Sony jsem zapojil stejně a nedávno Kenwood taky tak
Určo se rádio dá zapojit oběma spůsoby
S tím odběrem ti neporadím ale myslím že tak 3hodiny to hrát vydrží(vlastní zkušenost)
EDIT: prispevok nad tebou netreba quote-ovať (taky dlhý už vôbec nie)
Určo se rádio dá zapojit oběma spůsoby
S tím odběrem ti neporadím ale myslím že tak 3hodiny to hrát vydrží(vlastní zkušenost)
EDIT: prispevok nad tebou netreba quote-ovať (taky dlhý už vôbec nie)
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Změna zapojení autorádia
Díky za odpověď. Nešlo mi o provoz, ale o odběr při vypnutém rádiu. Pokud se ale baterka nevybila,
tak by to snad mělo být v pořádku. Doma se pokusím změřit ten odběr a kdyžtak se ještě ozvu.
tak by to snad mělo být v pořádku. Doma se pokusím změřit ten odběr a kdyžtak se ještě ozvu.
Re: Změna zapojení autorádia
vybitia baterie sa urcite nemusis bat ... kvoli uchovaniu pamate tam mas special kablik a ten odber je uplne minimalny ... ja mam autoradio zapojene nezavisle kvoli zosiku a subwooferu ... ten sa mi zapne az ked otocim klucik do 1. polohy ...
Re: Změna zapojení autorádia
Zdravím
nejlepší vychytávka je zapojit radio na centrál
Odemčené hraje . Zamčené nehraje.
Mám to tak v Puntu i na Cromě a je to super akorát když člověk jede v jiném autě tak pak zapomene radio vypnout:-D
nejlepší vychytávka je zapojit radio na centrál
Odemčené hraje . Zamčené nehraje.
Mám to tak v Puntu i na Cromě a je to super akorát když člověk jede v jiném autě tak pak zapomene radio vypnout:-D
Re: Změna zapojení autorádia
ono su to vsetko original standardizovane konektory ... su navrhnute aby to autoradio s tym presne komunikovalo. Ono stand by rezim by som to nenazval. To autoradio sa ti normalne vypne. A privod standardizovany je dvojaky. Mas dve napajania. Jednym sa zivi cisto len pamat a druhe sluzi na chod radia. To ktore sluzi na chod radia je s poistkou kabel.
Takze ak ti to ozaj prekaza a bojis sa, tak mozes kludne tento kabel prehnat cez spinacku. Pamat nestratis, pretoze ta je napajana inym kablom. Odber pamate je minimalny.
Ja mam teraz LG LAC6900RN a vobec nikdy sa mi baterka nevybila. Mam to zapojene standardne. Samozrejme ze autoradio vypinam a panel beriem prec ked idem z auta prec na dlhsiu dobu. Aj ten sencor sa da vybrat panel nie?
V tedy radio ostava napajane len na pamat. Takze sa neboj toho
Takze ak ti to ozaj prekaza a bojis sa, tak mozes kludne tento kabel prehnat cez spinacku. Pamat nestratis, pretoze ta je napajana inym kablom. Odber pamate je minimalny.
Ja mam teraz LG LAC6900RN a vobec nikdy sa mi baterka nevybila. Mam to zapojene standardne. Samozrejme ze autoradio vypinam a panel beriem prec ked idem z auta prec na dlhsiu dobu. Aj ten sencor sa da vybrat panel nie?
V tedy radio ostava napajane len na pamat. Takze sa neboj toho
Alfa Romeo 147 1.9 JTD r.v.2004
EX: Fiat Punto mk1 1.1 ED (Economical Drive) r.v.1995
EX: Fiat Punto mk1 1.1 ED (Economical Drive) r.v.1995
Re: Změna zapojení autorádia
Díky za odpovědi, teď mi auto měsíc stálo a nastartovalo vcelku v klidu
po nějakém tom škytání, takže odběr tak dramatický asi vážně nebude.
po nějakém tom škytání, takže odběr tak dramatický asi vážně nebude.