Motor 1.6 16V a LPG - zkušenosti ?
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Motor 1.6 16V a LPG - zkušenosti ?
Pěkný den přátelům Multinek. Před pár týdny jsem se stal rovněž majitelem tohoto prima vozítka, dovezl jsem si benzínovou verzi s myšlenkou následné vestavby LPG pohonu (těm těžkým litinovým torpédům na CNG jsem nějak nepřišel na chuť). Bohužel mi tato myšlenka byla v servisu Fiat při kontrole auta nedoporučena (motor není na tuto variantu moc připraven, nějaké otvory do míst, kde řídící jednotka bere informace a pak problémy s volnoběhem atd.). Fórum jsem si procházel, ale diskuzi k této problematice nenašel (něco o CNG a LPG samozřejmě ano), tedy z hlediska řešení případných problémů, častějších servisních zásahů a vyššího opotřebení motoru apod. Mám model z roku 2005 s najetými 35 tis. km a nerad bych obecně celkem dobře hodnocenému motoru ubližoval, z autíčka mám radost a rád bych, aby mi nějaký pátek vydrželo. To se raději smířím s vyššími provozními náklady. Bude někdo té ochoty a věnuje chvilku ke sdělení případných zkušeností s touto problematikou?
Díky moc a úspěšný den
Díky moc a úspěšný den
Roman
Multipla 1,6
Multipla 1,6
- Reklama
- godolphin
- Fiaťák
- Příspěvky: 63
- Registrován: 21 črc 2007, 16:18
- Bydliště: Slovenská republika - LEVOČA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.6 16V a LPG - zkušenosti ?
len jedno slovo n e š p e k u l u j, máš takmer nové auto, tá spotreba je taká ako jazdíš, takže takMufinka píše:Pěkný den přátelům Multinek. Před pár týdny jsem se stal rovněž majitelem tohoto prima vozítka, dovezl jsem si benzínovou verzi s myšlenkou následné vestavby LPG pohonu (těm těžkým litinovým torpédům na CNG jsem nějak nepřišel na chuť). Bohužel mi tato myšlenka byla v servisu Fiat při kontrole auta nedoporučena (motor není na tuto variantu moc připraven, nějaké otvory do míst, kde řídící jednotka bere informace a pak problémy s volnoběhem atd.). Fórum jsem si procházel, ale diskuzi k této problematice nenašel (něco o CNG a LPG samozřejmě ano), tedy z hlediska řešení případných problémů, častějších servisních zásahů a vyššího opotřebení motoru apod. Mám model z roku 2005 s najetými 35 tis. km a nerad bych obecně celkem dobře hodnocenému motoru ubližoval, z autíčka mám radost a rád bych, aby mi nějaký pátek vydrželo. To se raději smířím s vyššími provozními náklady. Bude někdo té ochoty a věnuje chvilku ke sdělení případných zkušeností s touto problematikou?
Díky moc a úspěšný den
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Rad bych se vratil k uz zapomenute problematice LPG. Nasel jsem tu nazory pro i proti. Je tu vsak nekdo kdo s motorem 1.6 at uz v Multiple, nebo jinem Fiatu s timto motorem LPG uziva? Pripada mne ze snad nikdo. Rad bych znal nazory zkuseneho. Uvazuju i o CNG, ale vzhledem k jedine cerpacce v okoli a hlavne s ohledem na zde se casto objevujici problemy s provozem CNG z nej mam trosku obavy. Benzin a naftu opravi "kazdy servis", ale kdyz tu ctu ze malokdo vi jak resit problemy CNG, bere mi to vitr z plachet. Diky za nazory.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 243
- Registrován: 25 lis 2005, 19:59
- Bydliště: Středočeský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Multinka na LPG?
Naštěstí nemám žádné osobní,ale po zkušenostech lidí v klubu vím, že Multinka na LPG nejezdí dlouho. Už jsem řešil dvě výměny zadřených motorů:-(
Pokud plyn do Multinky, jedině CNG
Naštěstí nemám žádné osobní,ale po zkušenostech lidí v klubu vím, že Multinka na LPG nejezdí dlouho. Už jsem řešil dvě výměny zadřených motorů:-(
Pokud plyn do Multinky, jedině CNG
Multipla 1.9 JTD 110k ... "ucast na setkání Tábor - Červený Kostelec, Olomouc, Jesenice, Rapotín, Věšín, Holice a mnoho dalších" ... http://www.multipla.wz.cz" onclick="window.open(this.href);return false; (vše o Fiat Multipla) ... http://www.multiplaklub.cz" onclick="window.open(this.href);return false; FIAT MULTIPLA KLUB ČR
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Ajeje To je zajimavy. Proc zrovna fiati 1.6 nema rada plyn, kdyz spousta jinych motorizaci, i Fiatich s tim problem nema? Ja bych taky radeji CNG, ale po precteni zdejsich diskusi mam docela obavu ze servisu ojete CNG
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Obavy neměj, já na to jezdím dva roky a půl, tchán o rok méně a teď i kamarád. Spokojeni jsme všichni. Závady můžou samozřejmě být, ať už je to CNG, LPG nebo BA či nafta, ale vše je opravitelné. Nerad bych tu vířil diskusi o odborných znalostech, ale zadřený motor kvůli LPG??? Tak to abych se vrátil na základní školu a začal se znovu učit
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: Motor 1.6 16V a LPG - zkušenosti ?
Mám multiplu přestavěnou na LPG, mám najeto 80 000 km. za 3 roky, celkem 160 000km.Za tu dobu byl jsem na jediné revizi ( bez ní bych neudělal STK ) O plynu prakticky nevím - startuju na benál, přepíná to samo po ohřátí vody na 40°, uteplého motoru po 30 vteřinách po startu a současně dosažení 2000 otáček. Problém je při teplotách pod -20 - když na to nájednou dupnu a chci max výkonu, tak se kapalné LPG nestíhá dost rychle zplynovat a skočí mě to automaticky na benzín. Druhý problém je doba do ohřátí té vody - v silných mrazech to může člověk ujet 2,3 km., než to přepne-neboli na městské poskakování to moc není.
No a jinak při provozu na plyn trochu klesá výkon - poznat je to ale spíš v mezních situacích - max.otáčky apod. spotřeba plynu stejná jak na benál. Úspora - km jízdy - něco málo přes Kč uspořenou - i kdyby plyn motor ničil, tak za peníze, které mě ten plyn už ušetřil si ty motory můžu koupit 3 - a to samořejmě můj motor ještě není u konce s dechem...
No a jinak při provozu na plyn trochu klesá výkon - poznat je to ale spíš v mezních situacích - max.otáčky apod. spotřeba plynu stejná jak na benál. Úspora - km jízdy - něco málo přes Kč uspořenou - i kdyby plyn motor ničil, tak za peníze, které mě ten plyn už ušetřil si ty motory můžu koupit 3 - a to samořejmě můj motor ještě není u konce s dechem...
Re: Motor 1.6 16V a LPG - zkušenosti ?
hajty: Tiež sa zaujímam o prestavbu na LPG, mám 1.6 16V, 2008. Najazdím ročne cca 26 000km. Inštalácia BRC stojí vo Varšave cca 17 000,-Kč (2800,-zł). Výmena 2 filtrov pri prehliadke každých 15 000km.
Benzín na značkových čerpačkách stojí >4.80,-zł a LPG 2.15 zł.
1. Akú značku LPG inštalácie máš? Uvažujem nad talianskym BRC alebo STAG300.
2. Zmestí sa LPG tankovací ventil namiesto CNG vedľa otvoru na benzín, alebo to musí ísť na zadný nárazník?
3. Ako je to s papiermi (žijem v Poľsku a montáž by som si dal urobiť tu, ale mám SK ŠPZ, takže papierovačky na SK)? Kde a čo sa vpisuje a registruje? Môžem prísť s PL homologizáciou na prihlásenie v SR? Firma, čo to vo Varšave montuje mi povedala, že montujú aj do áut z Nemecka a Anglicka a je to OK s papiermi.
Vďaka všetkým za konkrétne rady!
Benzín na značkových čerpačkách stojí >4.80,-zł a LPG 2.15 zł.
1. Akú značku LPG inštalácie máš? Uvažujem nad talianskym BRC alebo STAG300.
2. Zmestí sa LPG tankovací ventil namiesto CNG vedľa otvoru na benzín, alebo to musí ísť na zadný nárazník?
3. Ako je to s papiermi (žijem v Poľsku a montáž by som si dal urobiť tu, ale mám SK ŠPZ, takže papierovačky na SK)? Kde a čo sa vpisuje a registruje? Môžem prísť s PL homologizáciou na prihlásenie v SR? Firma, čo to vo Varšave montuje mi povedala, že montujú aj do áut z Nemecka a Anglicka a je to OK s papiermi.
Vďaka všetkým za konkrétne rady!
Multipla 1.6 16V, 12/2007
Re: Motor 1.6 16V a LPG - zkušenosti ?
Zdravím
mám Multiplu tři roky předělanou na LPG stojí to 30 000.- nádrž dávají pod auto místo rezervy.
Spotřebu mám 10 l ,to znamená že ušetřím 1 kč na kilometr .Při nastartování a při určité teplotě se přepíná automaticky .Už jsem na plyn ujel 90 000 km,tak mám 60 000 na opravy.Mohl jsem koupit na CNG, ale vyhrála varianta naše LPG a servis je bez problému i cenově.Originál na LPG jsem ještě neviděl.
mám Multiplu tři roky předělanou na LPG stojí to 30 000.- nádrž dávají pod auto místo rezervy.
Spotřebu mám 10 l ,to znamená že ušetřím 1 kč na kilometr .Při nastartování a při určité teplotě se přepíná automaticky .Už jsem na plyn ujel 90 000 km,tak mám 60 000 na opravy.Mohl jsem koupit na CNG, ale vyhrála varianta naše LPG a servis je bez problému i cenově.Originál na LPG jsem ještě neviděl.
Re: Motor 1.6 16V a LPG - zkušenosti ?
taky jsem uvažoval nad možnou přestavbou nějakého auta na lpg mněl jsem je už dvě tak vím o vo gou
ale vyhrála to mulťa na cng a to i tím že v rakousku kam jezdím je 2000 čerpaček a na cng se dá dojet i k moři a zpět
neb na západ a na jich je podporovanější než lpg a to že je tu jen pár čerpaček? žádnej problém ani jednou když jsem jel jsem si k ní nezajel víc než kilometr
ale vyhrála to mulťa na cng a to i tím že v rakousku kam jezdím je 2000 čerpaček a na cng se dá dojet i k moři a zpět
neb na západ a na jich je podporovanější než lpg a to že je tu jen pár čerpaček? žádnej problém ani jednou když jsem jel jsem si k ní nezajel víc než kilometr
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 14 srp 2006, 21:30
- Bydliště: RYCHVALD
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.6 16V a LPG - zkušenosti ?
Tak já když jsem Multiplu loni na podzim kupoval ,tak protože dízly v bazarech kterým se daly věřit naj. kilometry apod nějak nebyly a když byly tak zrovna v té době nad 200tisíc,jsem koupil benzínovou starší přímo z autorizovaného Fiatu.S tím že ji nechám předělat na LPG.No stalo se tak v lednu stálo to 26tis.Je to jakesi nové Lovato.Všechno je takové hezké malinké.
Nádrž místo rezervy,tu chci pak pořešit asi nejspíš pod podvozek doprostřed,do toho koše z Pažouta jak už tam někdo psal,zatím jezdím bez ní.
Najeto zatím asi 1000km-mám ještě Punto.Spotřeba 10 -10,7l vlastně skoro okolo komína a ještě je zima.Benzín jsem jaksi k tomu nepočítal,moc neubývá. Jednu jízdu dálkovější,na slovensko se mi povedlo zajet za 8,15l LPG,to jsem vezl taky fotříka tak jsem jel jak důchodce v klobouku .Palubní PC ukazoval 6,4l to jsem si vyfotil ,protože to se mi už asi nikdy nepovede.
Lpg nějak nepříjmně zdrahlo až na těch 18kč Takže to ani o moc levněji pokud se týče pouze ceny toho LPG oproti naftě které by to asi taky žralo 6-6,5l žralo není.
Nádrž místo rezervy,tu chci pak pořešit asi nejspíš pod podvozek doprostřed,do toho koše z Pažouta jak už tam někdo psal,zatím jezdím bez ní.
Najeto zatím asi 1000km-mám ještě Punto.Spotřeba 10 -10,7l vlastně skoro okolo komína a ještě je zima.Benzín jsem jaksi k tomu nepočítal,moc neubývá. Jednu jízdu dálkovější,na slovensko se mi povedlo zajet za 8,15l LPG,to jsem vezl taky fotříka tak jsem jel jak důchodce v klobouku .Palubní PC ukazoval 6,4l to jsem si vyfotil ,protože to se mi už asi nikdy nepovede.
Lpg nějak nepříjmně zdrahlo až na těch 18kč Takže to ani o moc levněji pokud se týče pouze ceny toho LPG oproti naftě které by to asi taky žralo 6-6,5l žralo není.
Punto Sporting Mk1 16V 6SPEED už 3 roky značky v depozit , Bývalka Idea 1.4 16V 6SPEED , Multipla 2006 LPG, motor po smrti. Punto MK2 1.2 16V
Bratříček Punto Sporting 2001 6SPEED hnije na dvorku ,Marea 1,6 2001, BRAVA 2001 1,6 16V 6SPEED
Bratříček Punto Sporting 2001 6SPEED hnije na dvorku ,Marea 1,6 2001, BRAVA 2001 1,6 16V 6SPEED
Re: Motor 1.6 16V a LPG - zkušenosti ?
já mám takovou krásnou tabulku která mi počítá spotřebu a rekord je 0,8 kč na km maximálka je 1,5 když jezdím hlavně město kde město má víc než 50% podílu
takže pokud to spočítám tak kolem komína máš 1,926 a dálku máš 1,53 aspoň podle toho cos tu napsal
pokud si vezmu že máš úsporu průměrně 1 korunu na km tak pokud nepojedeš ani jednou do servisu tak po 26 000kmji máš zaplacenou (přestavbu) což nesplníš takže tak 30-40 000km
výhoda cng je ještě nižší spotřeba a již zabudovaný systém přímo od výrobce a ta rezerva v kufru je nic při té velikosti
další výhoda ovládání cng nerazí je zakomponováno do vozu lpg je malá černá krabička která je mimo zorné pole (vetšinou) a chybí ukazatel stavu paliva takže člověk musí víc počítat jestli tak to prosím tě vyfoť a umísti to sem
pro lpg víc čerpacích stanic
proti lpg menší dojezd (beru to co mám z vlastních skušeností)
pro cng není nutno přestavovat již je hotovo nížší provozní náklady a větší podpora směrem na jih a západ
dojezd od 450 do 650km (opět dle vlastní skušenosti)
takže pokud to spočítám tak kolem komína máš 1,926 a dálku máš 1,53 aspoň podle toho cos tu napsal
pokud si vezmu že máš úsporu průměrně 1 korunu na km tak pokud nepojedeš ani jednou do servisu tak po 26 000kmji máš zaplacenou (přestavbu) což nesplníš takže tak 30-40 000km
výhoda cng je ještě nižší spotřeba a již zabudovaný systém přímo od výrobce a ta rezerva v kufru je nic při té velikosti
další výhoda ovládání cng nerazí je zakomponováno do vozu lpg je malá černá krabička která je mimo zorné pole (vetšinou) a chybí ukazatel stavu paliva takže člověk musí víc počítat jestli tak to prosím tě vyfoť a umísti to sem
pro lpg víc čerpacích stanic
proti lpg menší dojezd (beru to co mám z vlastních skušeností)
pro cng není nutno přestavovat již je hotovo nížší provozní náklady a větší podpora směrem na jih a západ
dojezd od 450 do 650km (opět dle vlastní skušenosti)
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml