Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Pokud ta náplň do zippa byla myšlena na mě,tak přeji fajn den Samozřejmě,že vadná váha je horší než žádná.Mimochodem ta náplň do zippa je 25 % naturalu 95 + 75% etanolu 100% . Spotřeba 7,5 litru při dost rychlé jízdě bez snahy spořit. Pokud to bez váhy vzduchu jezdí dobře celý rok,zima léto,tak to potom výrobce ten nouzový režim dobře spočítal. Mnoho šťastných kilometrů.
- Reklama
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Tak mě ta včerejší diskuze nedala a zjišťoval jsem .... ŘJ by po odpojení měla vyhodnotit situaci a převést se do nouzového režimu, kdy dává nějakou průměrnou hodnotu vzduchu. V případě tohoto je situace zvláštní, protože standartně (škoda, Bmw a pod.) by auto nemělo jet, resp. ne tak jak má. Fiat je prý jiný a kvůli "lenosti" italů to může být nastaveno tak že to nevadí a jede i tak. člověk se kterým jsem na toto téma dneska mluvil (13 let se motá klem naftových motorů..ladění, chiptuning), že motoru to neuškodí a když to jede a nežere, že to nemám řešit....rozhodně by tam nedával starline. Tak to řešit nebudu.
M.
M.
Multipla 2004, JTD 145
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
OK neřeš. A teď z jiného soudku: Fiat,i ŠKODA má dobře řešenou i lambdu. Má široký rozsah a zvládne uregulovat i Etanol v koncentraci i více než 90%. Na rozdíl od třeba Fordu 1,8 Mondeo co má kolega z práce. Tam to blbne už při 20-30%. Zlatý Fiat a Favorit Jinak ta řídící jednotka může v nouzovém režimu klidně i ten průtok vzduchu spočítat. Průřez sání je znám,teplota vzduchu je známa.
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
a je to furt dokola a jako do dubu, Starline je jen obchodní značka firmy Autokelly, tedy Starline nic nevyrábí. Montoval jsme váhu vzduchu od Starline a výrobcem byl jak jinak Magneti Marelli. A píšu to sem po padesátý, a je to marný, a je to marný, a je to....... marnýMarekP píše:....rozhodně by tam nedával starline... M.
www.minimaxa.cz
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
http://www.starline-parts.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
může, ale špatně, a pokud je mi známo, u přeplňovaných diesel motorů se systémem CR, bere RJ data z váhy vzduchu jen v určité době, v určitém spektru otáčet a při určitém stylu jízdy, např. ve vysokých otáčkách při delší jízdě po dálnici, kdy se od motoru nechce velký kroutící moment, ale je potřeba nižží spotřeba.Petr1968 píše:Jinak ta řídící jednotka může v nouzovém režimu klidně i ten průtok vzduchu spočítat. Průřez sání je znám,teplota vzduchu je známa.
A ještě jedna připomínka, neplést prosím MAP a váhu vzduchu, Favorit váhu určitě nemá a motory TD bez RJ samosebou taky ne
www.minimaxa.cz
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Co s tím má Favin? Když mu to skvěle jede ,tak mu to pochval. Možná jezdí tak,že se dobře vleze do nastavení. Někomu by to třeba vadilo,nemít váhu vzduchu
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
přesně tak, hned v druhé větě se píše: "Do sortimentu jsou vybírány ověřené produkty od renomovaných výrobců"Petr1968 píše:http://www.starline-parts.com/
www.minimaxa.cz
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Minimaxa píše:a je to furt dokola a jako do dubu, Starline je jen obchodní značka firmy Autokelly, tedy Starline nic nevyrábí. Montoval jsme váhu vzduchu od Starline a výrobcem byl jak jinak Magneti Marelli. A píšu to sem po padesátý, a je to marný, a je to marný, a je to....... marnýMarekP píše:....rozhodně by tam nedával starline... M.
Taky jsem tu chtěl napsat něco v tom smyslu... Myslím, že co se týče značek dílů je dobrý dát spíš na zkušenosti mechaniků u konkrétní součástky a nedívat se na značku/cenu, ale kdo chce platit za dobrej pocit, ať platí...
Mě v této souvislosti fascinovalo vyjádření
a při tom vědomě jezdit bez váhy mi přijde jako výstavní protimluv.bikus píše:...A kupovat nějakej Shitline, no tak to už snad zase zapojím tu vadnou.... Pár desítek tisíc už jsme spolu za ty léta s Mlokem nalítali, víme co od sebe čekat a jak se k sobě chovat...
Ale nic ve zlým, třeba je to, jak psal MarekP a Taloši to tam dali jen proto, aby turbu nebylo pod kapotou smutno
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Bikus se nesmí brát vůbec vážně, jeho chytrosti o teplotě bloku motoru (by mě zajímalo jak to změřil) a další ještě zajímavější o teplotě vstupujícího vzduchu do turba, 900-1300st.C jakožto způsob chipování, to beru jako zajímavej for k diskuzi
www.minimaxa.cz
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
4 Minimaxa:
Myslel jsem to tak, že jeden ze způsobů chiptuningu je ten, že čidlu, které měří teplotu výfukových plynů, které roztáčí turbo, se prostě softwarově zadá, že 900´C je ještě málo, že klidně může být i 1200´C, takže se nechá motoru míchat směs taková, že teplota na výstupu je vyšší. Tím se samozřejmě zvedne výkon, ale turbo, jako jeden z komponentů motoru, na to dlouhodobě dělané není. Proto se rozletí.
A prosím bez těch smajlíků, v poslední době se tady všichni baví vkládáním ksichtíků, jakoby věděli všechno. Jako v předvolební kampani: vlastní garance žádné, jenom shazovat program ostatních...
Já se taky neusmívám nad tím, jak ty máš změřeno, že pod haubnou máš 130 PS. Že bys byl na motor. brzdě, před i po ?! Neznám nikoho kdo byl na brzdě. Znám lidi, co u piva říkají, kolik mají koní a pár z nich pak potají shánělo nový motor. Myslím že vlákno chiptunning rostlo vloni co do stránek mílovými kroky a výsledek byl nijaký.
Já už na tohle nemám žaludek. Začali jsme u váhy. Já mám jasno: asi mám špatnou, odpojil jsem, jede to, nežere to o nic víc, tak uvidím po jedné nádrži. Řeči o tom, že "k něčemu tam asi bude", mohu doplnit jen tím, že lambda a katík u benzínu tam taky na něco je. Ale kdo katík vyndal, nebo se mu rozsypal, taky do týdne nevodkouřil motor, kvůli nějakým špatným datům pro ŘJ, nebo jo ?!
Myslel jsem to tak, že jeden ze způsobů chiptuningu je ten, že čidlu, které měří teplotu výfukových plynů, které roztáčí turbo, se prostě softwarově zadá, že 900´C je ještě málo, že klidně může být i 1200´C, takže se nechá motoru míchat směs taková, že teplota na výstupu je vyšší. Tím se samozřejmě zvedne výkon, ale turbo, jako jeden z komponentů motoru, na to dlouhodobě dělané není. Proto se rozletí.
A prosím bez těch smajlíků, v poslední době se tady všichni baví vkládáním ksichtíků, jakoby věděli všechno. Jako v předvolební kampani: vlastní garance žádné, jenom shazovat program ostatních...
Já se taky neusmívám nad tím, jak ty máš změřeno, že pod haubnou máš 130 PS. Že bys byl na motor. brzdě, před i po ?! Neznám nikoho kdo byl na brzdě. Znám lidi, co u piva říkají, kolik mají koní a pár z nich pak potají shánělo nový motor. Myslím že vlákno chiptunning rostlo vloni co do stránek mílovými kroky a výsledek byl nijaký.
Já už na tohle nemám žaludek. Začali jsme u váhy. Já mám jasno: asi mám špatnou, odpojil jsem, jede to, nežere to o nic víc, tak uvidím po jedné nádrži. Řeči o tom, že "k něčemu tam asi bude", mohu doplnit jen tím, že lambda a katík u benzínu tam taky na něco je. Ale kdo katík vyndal, nebo se mu rozsypal, taky do týdne nevodkouřil motor, kvůli nějakým špatným datům pro ŘJ, nebo jo ?!
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Sice nevím proč sem pleteš katalyzátor ,ale dobře. Auto bez katu samozřejmě jede normálně. Maximálně druhá lambda pozná,že něco není v pořádku a vyskočí kontrolka na palubce.Pokud tedy auto má 2. Já třeba mám. 1 před katem ,druhá za. Ale ta druhá nic neřídí
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Ako to myslis ze neridi neni tam prave preto aby sledovala mnozstvo splodin a v pripade potreby uskrtila RJ a nehovori sa prave preto ze riadeny trojcestny katalizator.
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Myslím, že počet lambd nesouvisí s tím, že je kat řízený. "Řídí ho" první lambda tím, že posílá info do ŘJ a ta se snaží, aby z motoru šlo co nejméně sraček... aspoň tak tomu rozumím já.AlexAG píše:Ako to myslis ze neridi neni tam prave preto aby sledovala mnozstvo splodin a v pripade potreby uskrtila RJ a nehovori sa prave preto ze riadeny trojcestny katalizator.
Na druhou stranu jsem se dočetl, že tam, kde jsou 2 lambdy, tvoří s katalyzátorem jeden systém, kterému absence druhé lambdy uškodí... jak to je ve skutečnosti, by asi zodpověděl někdo povolanější.aaavyfuky.cz píše: Rozdělení katalyzátorů
Řízený katalyzátor
Katalyzátory řízené se používají u motorů zážehových. Součástí výfukového systému je také LAMBDA sonda, která dle množství zbytkového kyslíku ve výfukových plynech předává informace řídící jednotce a ta neustále dle potřeby upravuje poměr palivové směsi a tím zajišťuje optimální podmínky pro práci motoru i katalyzátoru.
Neřízený katalyzátor
Katalyzátory neřízené se používají u vznětových (dieselových) motorů.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
A já se dočetl,že ta druhá lambda za katem pouze indikuje stav katalyzátoru. Nic víc. To by potom mohla být 1 lambda a za katem ,ne před. Punto jede s odpojenou druhou lambdou úplně normálně.Před katalyzatorem jde o regulační sondu a za katalyzátorem o diagnostickou sondu