Prasklá pružina :(

Tlumiče, pružiny, kola, pneumatiky, brzdy, řízení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
mt3
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 14 led 2008, 10:46
Kontaktovat uživatele:

Prasklá pružina :(

Příspěvek od mt3 »

Zdravim Multaci, tak ted jsem o vikendu prochazel moji Multu, a nasel jsem vepredu vlevo praskle posledni oko dole na pruzine. Chtel bych se zeptat, zda nevite kolik se tak pohybuje cena za novou, a jestli se musi vymenit obe dve vepredu, jestli je to lepsi? Zatim na to normalne jezdim, ale nevim jak dlouho to muze vydrzet. Dikes, Martin

1.9 JTD 105
Reklama
 

ok2clj
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 26 čer 2007, 19:57
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Prasklé péro

Příspěvek od ok2clj »

Stránky multipla.i12.com před tím varují! Asi to bude častý případ :-(

Recall Warning Notice
Multipla recall for failing road springs
If you own an early JTD Multipla and the chassis number (on your V5)
is between ZFA 18600 002026501 and ZFA 18600 002234408
visit your dealer for replacement road springs before they break.
A broken spring can damage the tyre and may cause the car to be uncontrollable
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Minimaxa »

FIAT MULTIPLA (186), 1.9 JTD 105 (186AXB1A)
Rok výroby: 04/99 - , kw/HP: 77/105, Obsah: 1910, Kód motoru: 182 B4.000, Typ: velkoprostorová limuzína
KME 4026136


Detail zboží Použito ve vozech (4) >>
Pružina přední


Dodavatel: LESJÖFORS

2 333,00 CZK (2 776,27 CZK)
ks Objednat

-------------------------------------------------------------------------------
montovací strana přední osa
Tvar pruziny Sroubovita pruzina

OE čísla
FIAT 46544489


zdroj http://www.elitecat.cz/

pro členy klubu platí smluvní slevy!!!
www.minimaxa.cz
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

U vinutych pruzin nemusis menit obe......
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Minimaxa »

u vynutých pružin doporučuju měnit obě, měnil jsem obě zadní, a délkový rozdíl mezi starou a novou pružinou byl 7 cm. I vynutá pružina bude unavená a asi bys byl nerad, kdyby se mulťa nakláněla k jedné straně :lol:
www.minimaxa.cz
ok2clj
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 26 čer 2007, 19:57
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Odpadlý kousek gumy a plastu

Příspěvek od ok2clj »

Kontroloval jsem, jestli nemám prasklou pružinu a našel toto :

Obrázek

Co s tím? Nemá to žádný závit, vypadá to jako ... kdyby se odlepil gumový špuntík
Fotka je vzhůru nohama
Dodo-multipla
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 25 lis 2005, 09:44
Bydliště: Pardubice

Re: Odpadlý kousek gumy a plastu

Příspěvek od Dodo-multipla »

ok2clj píše:Kontroloval jsem, jestli nemám prasklou pružinu a našel toto :

Obrázek

Co s tím? Nemá to žádný závit, vypadá to jako ... kdyby se odlepil gumový špuntík
Fotka je vzhůru nohama
mas upadly doraz
me ten doraz zpatky nasadil technik v servisu, kdyz jsem tam mel multu na opravu zaveseni zadnich ramen
jinak to asi nicemu vadit nebude
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

Minimaxa píše:u vynutých pružin doporučuju měnit obě, měnil jsem obě zadní, a délkový rozdíl mezi starou a novou pružinou byl 7 cm. I vynutá pružina bude unavená a asi bys byl nerad, kdyby se mulťa nakláněla k jedné straně :lol:
Ja menil na dedovo 5letym twingu prasklou pruzinu(predek) a auto stoji rovne...a 7cm je docela ranec to muselo byt hodne klekly...vlatne bych tip uz skoro nepojizdny...ja bych na svym aute taky menil obe......ale pokud to neni tak extremne unaveny staci 1..neni to takovy zlo jako kdyz das 1novej listak....
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklá pružina :(

Příspěvek od Mark L. »

Tak se pridavam k majitelum praskle pruziny. O vikednu jsem je chtel vymenit, ale narazil jsem na zasadni problem. Nedokazu povolit horni kulac na kosti stabilizatoru - na uchyceni k tlumici. Nejde o to, ze co nelze silou pujde jeste vetsi silou. Kulac se proste protaci. Uz jsem nekde videl, ze ve sroubu kulace je sestihran na imbus proti protaceni, ale ja tam nic takovyho nemam. Poradte prosim jak cep kosti povolit. Klestema si tam nepomuzu, navic bych zdrbal zavit a odpoved typu flexka neberu, pac kosti maji najeto "jen" asi 10tis. km. Diky.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
AlexAG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 210
Registrován: 28 lis 2008, 19:46
Bydliště: Slovensko

Re: Prasklá pružina :(

Příspěvek od AlexAG »

Ahoj, skus rukou nahmatat mal by tam byt vyrez pre normalny kluč ktorym si pretačanie pridržiš.Pokial nemaš ani to tak skus si na na zavite vyrezať miesto pre plochy šrubovak nepoškodiš velmi zavit a malo by ti to pomocť.
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklá pružina :(

Příspěvek od Mark L. »

Neni, prave ze tam neni ani zfrezovani pro klic. Ten zarez, to uz mne taky napadlo, ale pilkou se tam moc nerozmachnu. Snad jedine tou flexkou.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Podvozek“