Přelévání vody při přidání plynu
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Žbluňkaní při přidání plynu
Neber to zase tak tragicky. Pokud neubývá nějak nadměrně kapalina,tak proč hned strašit těsněním pod hlavou.
- Reklama
Re: Žbluňkaní při přidání plynu
Tak jsem s tim zajela ke známému. Kapaliny je tam přesně na měrku,takže nikde neuniká...zkoušel to projet, ale hrozně to tůroval -neměl moc čas, tak to neslyšel. Zkoušela jsem ještě kdy to dělá zaručeně - když se přidává plyn(nezáleží na pohybu auta) jakoby se tem po přidání jedničky anebo dvojky zprudka něco nalejvá...to samé u zpátečky, tam bych řekla že je to možná nejvýraznější. Pořád mi tvrdí že zavzdušněný to nebude...tak nevím...určitě to není normální, předtím jsem si toho nevšímala.
Ještě mě napadlo, že tomu v servisu měnili vodní pumpu - ale myslím, že to lehce žbluňkalo i předtim - v servise se dušovali, že to vždycky odvzdušňujou. Možná zkusim nahrát ten zvuk - třeba byste mi pomohli, po čem přímo jít (už si připadám jako blázen - že mi spíš žbluňká na maják:) ale bojím se, abych něco nezanedbala a nedojezdila bych, to by bylo nemilé..
Ještě mě napadlo, že tomu v servisu měnili vodní pumpu - ale myslím, že to lehce žbluňkalo i předtim - v servise se dušovali, že to vždycky odvzdušňujou. Možná zkusim nahrát ten zvuk - třeba byste mi pomohli, po čem přímo jít (už si připadám jako blázen - že mi spíš žbluňká na maják:) ale bojím se, abych něco nezanedbala a nedojezdila bych, to by bylo nemilé..
Punto 1,2i 2000, benzín.
Re: Žbluňkaní při přidání plynu
Mimochodem těsnení pod hlavou mám dělaný před pul rokem,novej termostat,novy cidlo na chladici,novej chladic..takze tim to podle me taky nebude
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•->Punto
►Fiat Punto MK1 1.2 8V 60SX Cult 1999 - Forsaken's ◄
►Fiat Grande Punto 1,2 8V Dynamic 2007 - Forsaken's ◄
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•->Punto
►Fiat Punto MK1 1.2 8V 60SX Cult 1999 - Forsaken's ◄
►Fiat Grande Punto 1,2 8V Dynamic 2007 - Forsaken's ◄
Re: Žbluňkaní při přidání plynu
Tak mám pocit že je to čím dál tím hlasitější, v pátek to jedu nechat poslechnout servisu po tý výměně vodní pumpy....Zajímalo by mě, jestli není možný, že je takhle slyšet benzín - možná je to blbost, ale přijde mi divný, že se to ozývá při jedničce dvojce a při zpátečce hlavně, v podstatě v moment kdy zabírá motor, nebo když naprázno prošlápnu plyn při neutrálu....
Punto 1,2i 2000, benzín.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Přelévání vody při přidání plynu
mam jednoduchu radu: treba to odvzdusnit
po kratkom case cca 3-5dni sa zblnkanie-prelievanie vody opät objavy
zblnkanie je preto pocut iba po nastartovani auta
lebo este voda neni zohriata a nevytvara tlak v chladiacom systeme
ked sa voda zohreje tak sa vzduch stlaci tlakom horucej vody a uz nepocut zblnkanie alebo vzduch vyfuci cez dieru v chladiacom systeme
preto ked pridete do servisu s zohriatym motorom uz zblnkanie neni pocut.
museli by ste pockat na motor ked vyhcladne a nacucne do chladiaceho systemu vzduch
alebo staleceny vzduch sa uvolni
po kratkom case cca 3-5dni sa zblnkanie-prelievanie vody opät objavy
zblnkanie je preto pocut iba po nastartovani auta
lebo este voda neni zohriata a nevytvara tlak v chladiacom systeme
ked sa voda zohreje tak sa vzduch stlaci tlakom horucej vody a uz nepocut zblnkanie alebo vzduch vyfuci cez dieru v chladiacom systeme
preto ked pridete do servisu s zohriatym motorom uz zblnkanie neni pocut.
museli by ste pockat na motor ked vyhcladne a nacucne do chladiaceho systemu vzduch
alebo staleceny vzduch sa uvolni
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Přelévání vody při přidání plynu
Jenže u mě je to slyšet i při teplým motoru...
Punto 1,2i 2000, benzín.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Přelévání vody při přidání plynu
preto sa ti to tam stale prelieva lebo uz tam mas vela vzduchu v chladiacom systeme,
urob toto:
odvzdusnenie za studena:
auto daj motorom do kopca
odskrutkuj odvzdusnovak na trubke ktora vedie do kurenia a nech ti niekto poriadne fukne do nadobky chladiacej kvapaliny pokial nevyfuci vsetok vzduch z radiatora a pocas fukania a vytekania vody treba zaskrutkovat skrutku (nezlomit ju) a este predtym skontrolovat tesnenie pod skrutkou.
doliat chladiacu zmes alebo destilovanu vodu a zopakovat to iste s odvzdusnovakom na chladici.
nasledne nastartovat, zohriat chladiacu zmes, a pockat kym ju prepusti termostat.
toto treba zopakovat tak cca 2x, aby sa odvzdusnil chladiaci system,
trteba dat pozor na tlak v systeme!!!
zrejme mas neaku poriadnu netesnost na chladiacom systeme, tazko sa to hlada
urob toto:
odvzdusnenie za studena:
auto daj motorom do kopca
odskrutkuj odvzdusnovak na trubke ktora vedie do kurenia a nech ti niekto poriadne fukne do nadobky chladiacej kvapaliny pokial nevyfuci vsetok vzduch z radiatora a pocas fukania a vytekania vody treba zaskrutkovat skrutku (nezlomit ju) a este predtym skontrolovat tesnenie pod skrutkou.
doliat chladiacu zmes alebo destilovanu vodu a zopakovat to iste s odvzdusnovakom na chladici.
nasledne nastartovat, zohriat chladiacu zmes, a pockat kym ju prepusti termostat.
toto treba zopakovat tak cca 2x, aby sa odvzdusnil chladiaci system,
trteba dat pozor na tlak v systeme!!!
zrejme mas neaku poriadnu netesnost na chladiacom systeme, tazko sa to hlada
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Přelévání vody při přidání plynu
Zítra to povyzkousí v tom servise kde dělali tu vodní pumpu - třeba je to od toho....?
Jinak moc děkuju za rady...ještě by mě zajímalo, jestli by se něco mohlo časem stát, kdyby se to auto neodvzdušnilo?
Jinak moc děkuju za rady...ještě by mě zajímalo, jestli by se něco mohlo časem stát, kdyby se to auto neodvzdušnilo?
Punto 1,2i 2000, benzín.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Přelévání vody při přidání plynu
zalezi kde je netesnost, lebo ked je hlava motora zavzdusnena tak ju moze skrutit od teploty lebo cerpadlo po nastartovani nestihne natlacit vodu do celeho zavzdusneneho chladiaceho systemu a tiez vzduchove bubliny trva kym ich vytlaci von alebo sa niekde zaseknu, napriklad v najvyssom bode chladiaceho systemu, napriklad aj v hlave a radiatore
môze byt ze aj je zle utesnene cerpadlo
chcelo by to dat testovaciu uv-fosoforeckujucu kvapalinu do chladica a potom skontrolovat pod uv-lampou kadial prepusta chladiaci system
môze byt ze aj je zle utesnene cerpadlo
chcelo by to dat testovaciu uv-fosoforeckujucu kvapalinu do chladica a potom skontrolovat pod uv-lampou kadial prepusta chladiaci system
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Přelévání vody při přidání plynu
Takže verdikt je ucpaná trubka zřejmě - jsou tam dvě jedna do a jedna z....ta do radiátoru je v pohodě, ale ta druhá je i po zahřátí studená, takže tím uznali že je ucpaná a ta voda do ní nemůže, proto se tam pořád snaží načerpat ta voda....problém je, že by museli sundat celou palubku a vyčistit to popřípadě i vyměnit radiátor a na to momentálně nemám:) Takže se o to pokusí známej někdy, ale ještě mě napadlo, jestli by to nešlo vyčistit nějakým přípravkem do toho chladiče? NĚCO čím by se to rozpustilo
Punto 1,2i 2000, benzín.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Přelévání vody při přidání plynu
silne pochybujem ze je upchana trubka ale moze to byt aj pravda,
da sa to jednoducho skontrolovat,
odpojit gumove hadice s vetilom odvzdusnovania od radiatora.
do radiatora priviest hadicu napojenu na vodovod a na druhu dalsiu hadicu na odtok a pustit tam vodu ale pozor nie velmi velky tlak aby neroztrhlo radiator ak je zapchaty
lebo inak si vytopite interier a jednotku airbagov!!!
myslim ze takto by ho slo aj vycistit ale nepouzivajte tie chemikalie z obchodu tie su velmi slabe, treba neaky poriadne silny roztok
tiez môzu tie hadice spojit trubkou v tvare U a tak vyradit radiator z cinnosti
ak by bola zla hadica tak mam jednu na pozicanie
pocul som niekedy ze sa lopatky vodneho cerpadla polamali a upchali chladiaci system - stretol sa niekto s tym?
da sa to jednoducho skontrolovat,
odpojit gumove hadice s vetilom odvzdusnovania od radiatora.
do radiatora priviest hadicu napojenu na vodovod a na druhu dalsiu hadicu na odtok a pustit tam vodu ale pozor nie velmi velky tlak aby neroztrhlo radiator ak je zapchaty
lebo inak si vytopite interier a jednotku airbagov!!!
myslim ze takto by ho slo aj vycistit ale nepouzivajte tie chemikalie z obchodu tie su velmi slabe, treba neaky poriadne silny roztok
tiez môzu tie hadice spojit trubkou v tvare U a tak vyradit radiator z cinnosti
ak by bola zla hadica tak mam jednu na pozicanie
pocul som niekedy ze sa lopatky vodneho cerpadla polamali a upchali chladiaci system - stretol sa niekto s tym?
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přelévání vody při přidání plynu
Pořád myslím,že je to počínajím odchodem těsněním pod hlavou.Já jsem přesně s tímhle "žbluňkadlem" jezdil snad tříčtvrtě roku.Jednoduchá zkouška.Až bude studený motor tak povol a zase utáhni víčko na expanzní nádobce.Pak s tím chvíli jezdi a pak zase,až bude studený motor povol to víčko a poslouchej jestli vyfoukne vzduch.Jestli jo tak je to jasný.Těsnění jsem si vyměnil sám bylo užraný na prvním válci od vodního kanálku.Je tam velmi malá mezera.Nejdříve zřejmě urezne ta kovová vložka uvnitř těsnění a pak se vysype ten grafit nebo co to je.Protože směrem od vody chybělo.Zbívala už jenom ta kovová obruba co je kolem válce.Tak,že časovaná bomba.Na mé hlavě (motoru) je napsáno Lancia.Tak mám dojem jestli to původně nebyl motor s obsahem 900 ccm a nepřevrtali ho na 1200ccm.A proto jsou tak malé mezery(mezi vodou a válcem) a z toho tak časté problémy.Použil jsem těsnění Reinz tak uvidím jestli to byla dobrá volba.Annabelle píše:Jenže u mě je to slyšet i při teplým motoru...
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přelévání vody při přidání plynu
Prostě a jednoduše je to podfouklý těsnění Přisává si to vzduch a tím se to zavzdušnuje a žblunká to Vzduch jde do vodyPepik píše:Pořád myslím,že je to počínajím odchodem těsněním pod hlavou.Já jsem přesně s tímhle "žbluňkadlem" jezdil snad tříčtvrtě roku.Jednoduchá zkouška.Až bude studený motor tak povol a zase utáhni víčko na expanzní nádobce.Pak s tím chvíli jezdi a pak zase,až bude studený motor povol to víčko a poslouchej jestli vyfoukne vzduch.Jestli jo tak je to jasný.Těsnění jsem si vyměnil sám bylo užraný na prvním válci od vodního kanálku.Je tam velmi malá mezera.Nejdříve zřejmě urezne ta kovová vložka uvnitř těsnění a pak se vysype ten grafit nebo co to je.Protože směrem od vody chybělo.Zbívala už jenom ta kovová obruba co je kolem válce.Tak,že časovaná bomba.Na mé hlavě (motoru) je napsáno Lancia.Tak mám dojem jestli to původně nebyl motor s obsahem 900 ccm a nepřevrtali ho na 1200ccm.A proto jsou tak malé mezery(mezi vodou a válcem) a z toho tak časté problémy.Použil jsem těsnění Reinz tak uvidím jestli to byla dobrá volba.Annabelle píše:Jenže u mě je to slyšet i při teplým motoru...
Poznáš to tak že doleješ vodu do plna necháš motor běžet sundáš víčko hladina se bude houpat nahoru a dolu a určo tam uvidíš bubliny když jo tak je to těsnění pod hlavou když ne tak je možný že ti nefunguje klapka-dvojitý dno víčka chladiče Jestli to přifukuje málo dá se to ještě pozdržet těsnící kapalinou Topcar a ze začátku to bez problémů i topí ale jak se trhlina v těsnění zvětšuje tak musí hlava dolu a přebrousit a nový těsnění Když mi to začalo podfoukávat dal sem do chladiče Topcar a ještě 20tis km to vydrželo než se to zkurvilo
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přelévání vody při přidání plynu
Pro Peta.smolik.
Když je to těsnění narušené tak se žádný vzduch nepřisává,ale naopak se chladící okruh tlakuje při expanzi ve válci,spalinama.No a tyto bubliny spalin v chladícím okruhu jsou slyšet i za tepla.Sice méně, protože čerpadlo je za provozu rozptýli.Když je to těsnění narušené tak,že kovová obruba kolem válce je ještě celistvá tak žádné zvláštní houpání vody není vidět, ani bubliny.Chce to těsnění vyměnit včas pak není potřeba nic brousit.Sám jsem si to měnil.Hlava byla perfektně rovná a šrouby jak nové.Hliníková hlava sedí proti litinovému bloku motoru.Tak když už ji někdo zkroutí tak to už musí řádně uvařit.A rozhodně bych místo včasné výměny těsnění nedával do vody nějaké srág... a riskoval uvaření.Protože ta obruba pak praskne najednou.
Když je to těsnění narušené tak se žádný vzduch nepřisává,ale naopak se chladící okruh tlakuje při expanzi ve válci,spalinama.No a tyto bubliny spalin v chladícím okruhu jsou slyšet i za tepla.Sice méně, protože čerpadlo je za provozu rozptýli.Když je to těsnění narušené tak,že kovová obruba kolem válce je ještě celistvá tak žádné zvláštní houpání vody není vidět, ani bubliny.Chce to těsnění vyměnit včas pak není potřeba nic brousit.Sám jsem si to měnil.Hlava byla perfektně rovná a šrouby jak nové.Hliníková hlava sedí proti litinovému bloku motoru.Tak když už ji někdo zkroutí tak to už musí řádně uvařit.A rozhodně bych místo včasné výměny těsnění nedával do vody nějaké srág... a riskoval uvaření.Protože ta obruba pak praskne najednou.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000