Pomozte mě při rozhodnutí
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Pomozte mě při rozhodnutí
Ahojte, jsem jednou nohou mezi Vámi "Multiplistama", ale rád bych byl ještě trochu dokopnut. Mám zájem o novou 1.9 mJTD, ale je to dost peněz a ačkoli moje žena se do něj zamilovala na druhý pohled ( jen co vlezla dovnitř a uviděla ten prostor a variabilitu - jsme čtyři a máme malého Hyundaie Getze a prostě se do něj už nevejdeme ) ) já mám stále trochu pochybností. Vždy se vyrojí spousta odborníků, hlavně na Fiaty.. Jedni tvrdí, že maj známí a ti maj známí kteří znaj mechaniky, co nedoporučují fiaťácké diesely, prej hodně žerou a jsou poruchové, maj krátkej interval výměny provoznich kapalin atd..., druzí zase, že fiati mají celkově extrémně mizernou plechařinu, která hned koroduje, a všichni dohromady " určitě ví" že jsou to nadmíru nespolehlivá auta. Já takové " odborné analýzy" korunované obvykle zasvěcenou výzvou " vole kup japonce nebo němce - jenom to jsou pořádný auta.." beru s velkou rezervou. Přesto - karoserie by snad měla být oboustranný pozink, a tak snad reznout by to nemělo, navíc to není čistě samonosná karosérie a má to podvozkový rám, tak by to mohlo být odolné..ne?
K motoru.. mám drobnou pochybnost o spotřebě, dá se skutečně jezdit do 7 l. nafty? U Getze taky psali 6,2 kombinovaně a já to nestlačil na dálnici pod 8. Potom jaký to má rozvod ? Někde jsem četl, že řetězový, je to skutečně tak? Mohli byste mě napsat v čem spočívají silné a slabší stránky tohoto vozidla? Hlavně z provozní stránky, variabilitu a prostornost si mohu okouknout v prodejně sám. No snad se mě někdo ozve. Díky za každou reakci
K motoru.. mám drobnou pochybnost o spotřebě, dá se skutečně jezdit do 7 l. nafty? U Getze taky psali 6,2 kombinovaně a já to nestlačil na dálnici pod 8. Potom jaký to má rozvod ? Někde jsem četl, že řetězový, je to skutečně tak? Mohli byste mě napsat v čem spočívají silné a slabší stránky tohoto vozidla? Hlavně z provozní stránky, variabilitu a prostornost si mohu okouknout v prodejně sám. No snad se mě někdo ozve. Díky za každou reakci
- Reklama
Sice nejsem multiplak, ale neco malo napisu. Pozink je oboustranej, nehnije, neboj. Pokud to neni nejaka borenina, tak to nezhnije. Pokud kupujes novou, tak ty plechy te prezijou. Multijety sou jedny z nejlepsich turbonaft, co se vyrabi. Maji jediny minus oproti pumpe-dýýýze, a to ten, ze je treba tankovat kvalitni naftu. Pumpatryska do toho motoru procpe i splasky z zumpy, ale common rail je haklivejsi.
Co se tyce rozvodu, je remenem. Zivotnost je kolem 80ti tisic, popr. 3 - 4 roky.
A spotreba? To netusim. Ale pod sedum se dostat da. De o to, kde se jezdi a jak se jezdi. Na Puntu 1,2 je taky psanejch 6 na sto, ale tento udaj je pri 90 km/h. Da se s tim puntem jezdit i pod pet. Ale na dalnici pres sedum. Multa je tak trosku velka krabica, ale do 7 nafty se vlezes, pokud budes jezdit do 130ti. Tot muj nazor.
Ostatni napisou multaci...
Co se tyce rozvodu, je remenem. Zivotnost je kolem 80ti tisic, popr. 3 - 4 roky.
A spotreba? To netusim. Ale pod sedum se dostat da. De o to, kde se jezdi a jak se jezdi. Na Puntu 1,2 je taky psanejch 6 na sto, ale tento udaj je pri 90 km/h. Da se s tim puntem jezdit i pod pet. Ale na dalnici pres sedum. Multa je tak trosku velka krabica, ale do 7 nafty se vlezes, pokud budes jezdit do 130ti. Tot muj nazor.
Ostatni napisou multaci...
Hustokrutost
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 05 kvě 2006, 11:54
Já měl benzínovou a ta žrala jak prokoplá. Diesel je , ale úplně o něčem jiném. Slyšel jsem a i zde někde v příspěvcích je to psáno, že to někomu žere 4,5 litru nafty. Moc tedy vůbec tomu sice něvěřím, ale do 7 litrů se myslím určitě vejdeš. Hlavně to chce narazit na pěkný kousek. Jinak měl jsem Multiplu ze začátku roku 2000 a prach se my v látkové palubní desce celkem držel a i ta látka byla spíše z nějakého silonu nebo co. Radši bych asi volil verzy s plasovou palubkou. Hlavně si to auto pořádně prolez i ze spodu ať si nenaběhneš jako já.(koupil jsem docela slušnej vrak).
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 58
- Registrován: 18 čer 2006, 13:59
- Kontaktovat uživatele:
No já se přidám jezdím s Mulťou 5 let a z mého pohledu celkem kvalitní vůz.
Nehnije ale bohužel jsem měl rozbitý blatník který po opravě v místě sváru začíná kvést.Ale to je chyba že byl nabouraný blatník.
JTD je velice slušný ve spotřebě když jedeš po dálnici kolem 120km bere si to kolem 5,8 litrů nafty na 100.
Jezdím rychlostí do 150km a bere si to kolem 6,5 litrů.
Což u benzínu nelze veme si kolem 9 litrů.
Akorát musím trochu pokárat přední nápravu je více náchylná.Motor je dost těžký a pokud se jezdí hodně ve městě životnost je kolem 50 000km.
Týká se to brzdových destiček, a stabilizátoru na podvozku.
Řemen se mění 3 roky nebo 90 000km.Co přijde dříve.
Pokud se hodně bude jezdit mimo město bude určitě životnost celé nápravy mnohem delší-předpokládám.
Navíc záleží i na odborném servisu jak provede opravu a neznehodnotí vůz neodborným zásahem.Někdo se nám dobíval do zámků a byli zničené.A odborníci ve fiatu IMOFA poničily potahy na dveřích a rozlomily plast pod potahy.Toho jsem si všiml až po čtvrt roce kdy byl vůz uklízen.
Takže pak to auto podle toho vypadá.Servis se nesnaží opravy provádět pořádně.Pak když vůz kupuje druhý majitel a vidí těch nectností po opravách, tak ho nenapadne podezírat servis ale výrobce.Ktarý většinou za moc nemůže.
Ahoj
Nehnije ale bohužel jsem měl rozbitý blatník který po opravě v místě sváru začíná kvést.Ale to je chyba že byl nabouraný blatník.
JTD je velice slušný ve spotřebě když jedeš po dálnici kolem 120km bere si to kolem 5,8 litrů nafty na 100.
Jezdím rychlostí do 150km a bere si to kolem 6,5 litrů.
Což u benzínu nelze veme si kolem 9 litrů.
Akorát musím trochu pokárat přední nápravu je více náchylná.Motor je dost těžký a pokud se jezdí hodně ve městě životnost je kolem 50 000km.
Týká se to brzdových destiček, a stabilizátoru na podvozku.
Řemen se mění 3 roky nebo 90 000km.Co přijde dříve.
Pokud se hodně bude jezdit mimo město bude určitě životnost celé nápravy mnohem delší-předpokládám.
Navíc záleží i na odborném servisu jak provede opravu a neznehodnotí vůz neodborným zásahem.Někdo se nám dobíval do zámků a byli zničené.A odborníci ve fiatu IMOFA poničily potahy na dveřích a rozlomily plast pod potahy.Toho jsem si všiml až po čtvrt roce kdy byl vůz uklízen.
Takže pak to auto podle toho vypadá.Servis se nesnaží opravy provádět pořádně.Pak když vůz kupuje druhý majitel a vidí těch nectností po opravách, tak ho nenapadne podezírat servis ale výrobce.Ktarý většinou za moc nemůže.
Ahoj
TAk my jsme meli uno 1,3d, ten odlsouzil a tak jsme chteli neco vetsiho, tak jsme poridili multiplu, neb s fiatem mame dobre zkusenosti, neb mame i Brava 1,9 td. No, tak k multine, co s ni jezdim- trasa uherske hradiste- prah, tj. zhruba 70% dalnice, s rycchlosti kolem 130, max.140 tak se do 6 litru v pohode vlezu. Ted jsem to meril a bylo to 5,8 litru s tim, ze jsem z prahy jen s prazdnym vozikem s rychlosti kolem 100kmh. JInak slabiny jsem zadne nenasel, pry trpi predni naprava, ale problemy nemam. BEz koroze, totalne, Calouneni je vpohode, jen ta udrzba na te modre je videt kazde smitko. JInak mam 105 jtd z roku 99, 130 000km. A u fiatu jsem slysel spis nadavky na benzin a diesely chvalili,ale myslim ze to je taky spis o stesti a z velke casti v predsudcich. A taky co je ze zkusenosti vyhoda, tak fiat ma dost levne nahradni dily a je to lehce opravitelne.
Díky za příspěvky
Díky za zajímavé příspěvky, a ještě malý dotaz, jaká je spolehlivost 1.9 JTDček ? Hlavně vstřikování? Máte někdo zkušenost s jejich poruchama? Dá se to repasovat, nebo se musí měnit jako celek ( myslím common rail)? A co EGR ventil, dá se bez něj jezdit?
-
- Začátečník
- Příspěvky: 20
- Registrován: 04 zář 2006, 22:26
- Bydliště: Karlsbad
JTD 1,9 105
Mám multinu od začátku tohoto září. Po 33.000 najetých km spotřeba 6,2-6,5 litru, nemazlím to :shock: ani nijak nekalím, dost najeto po městech, tak se ozval jen stabilizátor , který jsem při pravidelných servisech zanedbal. Ročník je to 2000 a měla 93.000km, po dvou majitelkách původně dost orajblovaná přední náprava, teda ložiska a tyčky stabilizátorů, všem v tomhle případě to jde na vrub tuniče, který snížil tlumiče a péra a dal 17" kola, takže se není co divit. Na druhou stranu kolem 90.000 je to na výměnu tak akorát. Doteď jsem jezdil 10 let VW a nevidím na Fiatu než tu chybu, že si na ni především stěžují netáhla, co si koupila Cromu z roku 1990 a na tachometru uvěřili hodnotě 99.000, čímž si hloupě pořídili šrot a teď mají nadosmrti duševní problém:-))). :oops: resume: :idea: pokud by vyráběli v tomhle starším designu multiny i teď, jdu do nové na zemní plyn nebu JTD. A to se stejně stane, po zkušenostech s prostorem v takovémhle autě to chce repete i přes nový zhnusodesign.
Kaktus
Kaktus
Dobrý den, mám Multiplu 1,9 multijet z roku 2005 a nyní mám najeto asi 40 000 km. Mé zkušenosti:
• Spotřeba: město, studené starty – 6,9-7,2; dálnice do 130 km asi 7-7,2; dálnice nad 140 asi 8. Mimo město 90 km/h – těch 5,6. je pravda.
• Výměna provozních kapalin: přesně znám jenom olej, tam výrobce doporučuje 1 rok nebo 20 000km. Multipla si ale dokáže o výměnu sama říci i dříve.. Jednou jsem musel měnit již po 10 000. Je ale pravdou, že většinu času jezdím v italské Neapoli kde je velmi vysoká prašnost a vlhkost vzduchu. Také je to prakticky samý studený start. Multijet požaduje velmi kvalitní olej, 1l stojí v ČR něco kolem 350Kč.
• Multijet je velmi kvalitní motor, podle mých informací se v současné době montuje i do nových Oplů (býval to jeden koncern). Takže pokud půjdete do Němce a bude to Opel budete tam mít zase italský motor.
• Na textilem potaženou přístrojovou desku se skutečně usazuje prach a její údržba je poněkud náročnější než u plastové desky. Podle mě, ale textilní deska Multiple dost sluší. Pokud vím, u nových modelů je v nabídce i klasická plastová deska.
• Co se týče kvality zpracování tak Fiatům v porovnání s německými nebo japonskými auty opticky jakoby něco chybělo, ale pravdou je, že já jsem neměl jediný problém způsobený kvalitou výroby. Naopak mě některé věci docela příjemně překvapili. Například k vnějším zpětným zrcátkům a k systému jejich elektrického sklápění jsem měl na počátku důvěru pramalou, zrcátka ale již dostala tolik ran a byl tolikrát násilně zaklopena a vyklopena a pořád drží. Koneckonců Multipla je již ve výrobě spoustu let a tak měl snad výrobce dost času vychytat mouchy.
• Jednou se mi stalo, že mi kamínek který odlétl od kola auta přede mnou udělal díru do chladiče klimatizace, který byl nutno vyměnit. Je to nepříjemné a velmi drahé, hlavně drahé. Pravděpodobně to ale byla dost velká náhoda, neslyšel jsem, že by se to ještě někomu stalo.
• Jízdní vlastnosti jsou velmi příjemné a jednoznačně naladěné na rodinu. Pouze příčné prahy Multiple nedělají dobře. Jinak s ní ale jezdí moc dobře a to i ve městě.
Po 40 000km s Multiplou její koupě ani já ani nikdo z naší rodiny nelitujeme. Je to šikovné rodinné autíčko se kterým se velmi dobře jezdí a to i ve městě. Rozhodnutí koupit nebo nekoupit je jen na Vás, já toho svého prozatím nelituji.
Přeji Vám aby, ať již se rozhodnete jakkoli, jste svého rozhodnutí nelitova.
MB
• Spotřeba: město, studené starty – 6,9-7,2; dálnice do 130 km asi 7-7,2; dálnice nad 140 asi 8. Mimo město 90 km/h – těch 5,6. je pravda.
• Výměna provozních kapalin: přesně znám jenom olej, tam výrobce doporučuje 1 rok nebo 20 000km. Multipla si ale dokáže o výměnu sama říci i dříve.. Jednou jsem musel měnit již po 10 000. Je ale pravdou, že většinu času jezdím v italské Neapoli kde je velmi vysoká prašnost a vlhkost vzduchu. Také je to prakticky samý studený start. Multijet požaduje velmi kvalitní olej, 1l stojí v ČR něco kolem 350Kč.
• Multijet je velmi kvalitní motor, podle mých informací se v současné době montuje i do nových Oplů (býval to jeden koncern). Takže pokud půjdete do Němce a bude to Opel budete tam mít zase italský motor.
• Na textilem potaženou přístrojovou desku se skutečně usazuje prach a její údržba je poněkud náročnější než u plastové desky. Podle mě, ale textilní deska Multiple dost sluší. Pokud vím, u nových modelů je v nabídce i klasická plastová deska.
• Co se týče kvality zpracování tak Fiatům v porovnání s německými nebo japonskými auty opticky jakoby něco chybělo, ale pravdou je, že já jsem neměl jediný problém způsobený kvalitou výroby. Naopak mě některé věci docela příjemně překvapili. Například k vnějším zpětným zrcátkům a k systému jejich elektrického sklápění jsem měl na počátku důvěru pramalou, zrcátka ale již dostala tolik ran a byl tolikrát násilně zaklopena a vyklopena a pořád drží. Koneckonců Multipla je již ve výrobě spoustu let a tak měl snad výrobce dost času vychytat mouchy.
• Jednou se mi stalo, že mi kamínek který odlétl od kola auta přede mnou udělal díru do chladiče klimatizace, který byl nutno vyměnit. Je to nepříjemné a velmi drahé, hlavně drahé. Pravděpodobně to ale byla dost velká náhoda, neslyšel jsem, že by se to ještě někomu stalo.
• Jízdní vlastnosti jsou velmi příjemné a jednoznačně naladěné na rodinu. Pouze příčné prahy Multiple nedělají dobře. Jinak s ní ale jezdí moc dobře a to i ve městě.
Po 40 000km s Multiplou její koupě ani já ani nikdo z naší rodiny nelitujeme. Je to šikovné rodinné autíčko se kterým se velmi dobře jezdí a to i ve městě. Rozhodnutí koupit nebo nekoupit je jen na Vás, já toho svého prozatím nelituji.
Přeji Vám aby, ať již se rozhodnete jakkoli, jste svého rozhodnutí nelitova.
MB
My sme 10/2007 objednávali 1.6 DYNAMIC a chceli sme (v cenníku je to bez príplatku) verziu palubovky bez textilu. Keď mi pred preberaním díler povedal, že bohužial to nejde, pretože to už výrobca nerobí, bol som sklamaný.michalh píše:jo, a propos, máte někdo zkušenost s textilem potaženou přístrojovkou ? Nedrží se na tom prach? Nepelichá to ? Mám na výběr plasty - textil, tak nevím..
No veľmi som sa potešil, keď sme prišli pre auto a palubovka bola.... plastova, bez textilu!
Možno v lacnejšej verzii ACTIVE sa dodáva aj s textilom.
Multipla 1.6 16V, 12/2007
Zdravím taky přidám trošku do mlýna. Když jsem se rozhodoval, jestli koupit mulinku, taky mi každý říkal proboha jen ne Fiata, no říkal jsem si je to ojeté auto tak to bude buď dobrý nebo ne, jako u každého když se kupuje ojeté. No naštěstí jsem radílky neposlechl a spokojenost (samozřejmě si vyžádala investice odpovídající stáří), později jsme se s manželkou rozhodli pro Rencka a zase rádobyradílkové proboha jen nekupuj Renaulta - no koupil jsem a zatím spokojenost.
Můj názor - určitě kup a pokud novou tak bych neměl strach jen bacha na to co tam budeš lít za naftu nové diesely jsou na to háklivé
Můj názor - určitě kup a pokud novou tak bych neměl strach jen bacha na to co tam budeš lít za naftu nové diesely jsou na to háklivé
R Espace 03' 1,9 dCi,
EX - F Multipla 99' 1,6 16V 100, , Š Felicia Combi 96' 1,3 MPi, Š Favorit 93' 135L
EX - F Multipla 99' 1,6 16V 100, , Š Felicia Combi 96' 1,3 MPi, Š Favorit 93' 135L
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomozte mě při rozhodnutí
Marne hledam tema kam napsat svuj dotaz, nechci zakladat zbytecne nove, tak tedy sem.
Rozhoduju se o koupi MP a prohledavam inzerci. Mam vsak velkou nejasnost v rocnicich vyroby a vybavach. Najde se nejaky odbornik, ktery to uvede na pravou miru?
1] jednickova MP se delala do pulky roku 2004. Jak to vypada s interierem. Ten se (myslim tim napr. volant) zmenil v roce 2002. Je to tak?
2] u nektere MP je napsano manualni klima, u nektere automaticka, nekdo pise dokonce digitalni. Nekde je kolecko ovladace teploty s cislama, nekde klasicky modro cerveny. Predpokladam, ze s cislama je povazovano za autom. klimu. a barevny manualni. Je tak?
3] Nektere kusy (myslim ze bez ohledu na r.v.) maji manualni zapinani vnitrniho obehu a klimatizace tlacitky a nektere maji posuvne "tahlo" pro vnitrni obeh. Jak se v tom vyznat?
4] Bez otackomeru byly roky 1999-2000. Ovsem videl jsem i tyto rocniky s otackomerem. Ze by priplatkova vybava, nebo sfalsovany r.v.?
Rozhoduju se o koupi MP a prohledavam inzerci. Mam vsak velkou nejasnost v rocnicich vyroby a vybavach. Najde se nejaky odbornik, ktery to uvede na pravou miru?
1] jednickova MP se delala do pulky roku 2004. Jak to vypada s interierem. Ten se (myslim tim napr. volant) zmenil v roce 2002. Je to tak?
2] u nektere MP je napsano manualni klima, u nektere automaticka, nekdo pise dokonce digitalni. Nekde je kolecko ovladace teploty s cislama, nekde klasicky modro cerveny. Predpokladam, ze s cislama je povazovano za autom. klimu. a barevny manualni. Je tak?
3] Nektere kusy (myslim ze bez ohledu na r.v.) maji manualni zapinani vnitrniho obehu a klimatizace tlacitky a nektere maji posuvne "tahlo" pro vnitrni obeh. Jak se v tom vyznat?
4] Bez otackomeru byly roky 1999-2000. Ovsem videl jsem i tyto rocniky s otackomerem. Ze by priplatkova vybava, nebo sfalsovany r.v.?
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomozte mě při rozhodnutí
4 Michalh
ad. fiat vs. jiné značky) Už jsme to tu psali: Fiatu (s prominutím) zku*vily pověst Una, Regaty a Ritma. Od té doby jsou to špičkový auta. Podívej se na žebříčky TÜV, ty nelžou: kdo je poslední v desetiletých autech (třeba kategorie Van, nebo MPV)? To, o čem všichni básní: Sharan, Alhambra a Galaxy. V rozmezí od devadesátého po sté místo ze sta.... Ale jen ať si básní dál a kupujou si je - aspoň jsou jetý Mlocí levnější, až přijde na to, že budu chtít nový auto domů.
ad. hadr na palubce) Tak já jsem jednoznačně pro textil. Byl to jeden z těch měnších, ale přesto důvodů, proč se mi strašně líbila. A teď, když vidím, že to drží, netrhá se to, neleskne se to ve sluníčku ve skle, dá se to luxovat, tepovat a já nevím co, nebral bych jinak. Trošku mi zarazilo, že faceliftovaný Mlok už nabízí volbu s plastem. Mlok s plastem na palubce? Nikdy! Stačí, jak ho skonfekčnili zvenku. Takový krásný očíčka měla, když už nedejbože nekdo rozbil světlo, bylo značkový za litr kus, neměnil jsi za dvacet kolíků združený velký světlo jako kámoš na Focusu....
ad. nafta vs. benzin) o tom už jsem tu napsal litánie: vždycky mi nafta smrděla, bál jsem se že budu kupovat vstřiky, váhu jako kámoší do slavných TDIček a já nevím co všechno. Prdlajs! JTDčko 105 jede jak čert, žere jak moje stará "dvěstěpětka" v benzínu 1.1. A že jsem měnil žhavičky po 100.000 ? A který auto na naftu ne.... Je tedy fakt, že nemůžeš jezdit na naftu od známýho z buldozeru, nebo na nezdaněnou, co dostáváte k vám na statek do traktorů. Normálně jezdím k pumpě a leju tam normální značkovou naftu. Jmenovat nebudu, najdi si testy nafty na netu.
Prolez to, projdi servisku, vem sebou někoho kdo dělá plechy, ten pozná, jestli bylo něco měněno, motor ať nekouří a je suchej a hlavně: Hlavně už si ho kup a užívej.
ad. fiat vs. jiné značky) Už jsme to tu psali: Fiatu (s prominutím) zku*vily pověst Una, Regaty a Ritma. Od té doby jsou to špičkový auta. Podívej se na žebříčky TÜV, ty nelžou: kdo je poslední v desetiletých autech (třeba kategorie Van, nebo MPV)? To, o čem všichni básní: Sharan, Alhambra a Galaxy. V rozmezí od devadesátého po sté místo ze sta.... Ale jen ať si básní dál a kupujou si je - aspoň jsou jetý Mlocí levnější, až přijde na to, že budu chtít nový auto domů.
ad. hadr na palubce) Tak já jsem jednoznačně pro textil. Byl to jeden z těch měnších, ale přesto důvodů, proč se mi strašně líbila. A teď, když vidím, že to drží, netrhá se to, neleskne se to ve sluníčku ve skle, dá se to luxovat, tepovat a já nevím co, nebral bych jinak. Trošku mi zarazilo, že faceliftovaný Mlok už nabízí volbu s plastem. Mlok s plastem na palubce? Nikdy! Stačí, jak ho skonfekčnili zvenku. Takový krásný očíčka měla, když už nedejbože nekdo rozbil světlo, bylo značkový za litr kus, neměnil jsi za dvacet kolíků združený velký světlo jako kámoš na Focusu....
ad. nafta vs. benzin) o tom už jsem tu napsal litánie: vždycky mi nafta smrděla, bál jsem se že budu kupovat vstřiky, váhu jako kámoší do slavných TDIček a já nevím co všechno. Prdlajs! JTDčko 105 jede jak čert, žere jak moje stará "dvěstěpětka" v benzínu 1.1. A že jsem měnil žhavičky po 100.000 ? A který auto na naftu ne.... Je tedy fakt, že nemůžeš jezdit na naftu od známýho z buldozeru, nebo na nezdaněnou, co dostáváte k vám na statek do traktorů. Normálně jezdím k pumpě a leju tam normální značkovou naftu. Jmenovat nebudu, najdi si testy nafty na netu.
Prolez to, projdi servisku, vem sebou někoho kdo dělá plechy, ten pozná, jestli bylo něco měněno, motor ať nekouří a je suchej a hlavně: Hlavně už si ho kup a užívej.
Re: Pomozte mě při rozhodnutí
1) MP 1 se opravdu delala do r. 2004, volant a napr zadní náprava s kotoucema je taky v 2002. Pozor, lze najit auta, ktera maji datum uvedeni do provozu treba 2003, ale uvedene zmeny jeste nemají, neb datum vyroby je jeste v zacatku 2002Mark L. píše:Marne hledam tema kam napsat svuj dotaz, nechci zakladat zbytecne nove, tak tedy sem.
Rozhoduju se o koupi MP a prohledavam inzerci. Mam vsak velkou nejasnost v rocnicich vyroby a vybavach. Najde se nejaky odbornik, ktery to uvede na pravou miru?
1] jednickova MP se delala do pulky roku 2004. Jak to vypada s interierem. Ten se (myslim tim napr. volant) zmenil v roce 2002. Je to tak?
2] u nektere MP je napsano manualni klima, u nektere automaticka, nekdo pise dokonce digitalni. Nekde je kolecko ovladace teploty s cislama, nekde klasicky modro cerveny. Predpokladam, ze s cislama je povazovano za autom. klimu. a barevny manualni. Je tak?
3] Nektere kusy (myslim ze bez ohledu na r.v.) maji manualni zapinani vnitrniho obehu a klimatizace tlacitky a nektere maji posuvne "tahlo" pro vnitrni obeh. Jak se v tom vyznat?
4] Bez otackomeru byly roky 1999-2000. Ovsem videl jsem i tyto rocniky s otackomerem. Ze by priplatkova vybava, nebo sfalsovany r.v.?
2)klima manualni je s koleckem modrocervenym. Pak je jen rekl bych manualni klima s automatickym topenim. Na kolecku jsou cisla (stupne) a na ovladaci ventilatoru je navic poloha auto. Klima se zapina maualne, pokud je potreba, nevypne kompresor, ale pritopi.... Navic ma tato verze venkovni teplomer.
3) To souvisi s klimatizaci. Vozy bez klimy maji urcite tahlo. Ja mam tu automatickou klimu, r.v. 2001. Tam je mezi tlacitkem na vnitrni okruh a spinacem klimy jeste takova mrizka, rekl bych, ze je tam snimac vnitrni teploty.
4) Od modelu 2001, coz bych rekl bude nekde od podzimu roku 2000 je tachometr s otackomerem a vetsim 2radkovym displejem.Dalsi poznavaci znameni, podle ktereho je to mozne poznat je znak fiatu pod prednim oknem. Starsi ma ty sikme cary, novejsi kulaty modry znak FIAT
Jinak moje multi ma podle diagnostiky najeto 245000, ale mam ji teprv od dubna 2008. Spokojenost naprosta. Nerikam, ze je uplne bez problemu, ale rekl bych, pokud to srovnam s napr vw sharan, co ma bracha (stejny rok i priblizne km) tak z toho multa vychazi velice dobre. Co me nejvíce rozciluje je, ze viko kufru lze otevrit zvenku jen klicem, nebo zevnitr tahlem... Jinak super, spotreba ted v zime na cesty do 30km 6,3 (JTD 110PS). Vysoce ucinne je predni osvetleni...
Stříbrná JTD 110, 2001, zatmavená okna, sportovní nárazníky v barvě