chladicí kapalina

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

kamisacek
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 06 zář 2009, 09:35
Bydliště: Nýřany plzeň-sever
Kontaktovat uživatele:

chladicí kapalina

Příspěvek od kamisacek »

Kluci mám menší problém. nevím čím to je já když jedu normálně nejedu nějak rychle nebo tak tak mi v nádobce na chladici kapalinu drží dobře jakmile jedu víc než 140 tak to začne házet vodu pře uzávěr nádobky na chladicí kapalinu ven přes víčko nevíte čím to může být prasklej chladič nebo v něčem jínem je chyba prošel jsem všechny topici a nikde nebylo to co zajímá mě prosím poradte
Mám 1,7TD 52 KW ELX
Fiat Punto 1,7TD prodáno
Fiat Stilo 1,9 JTD R.I.P
Peugeot 206 2,0 HDi můj mazel složenej
BMW E46 320d můj normální povoz :-) ve všední den :-)
Reklama
 

vlasto14
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 06 úno 2010, 10:31

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od vlasto14 »

nechod 140 ale staci 90 ziadny problem :)
Uživatelský avatar
lumog
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 07 úno 2010, 18:06
Bydliště: Šaľa

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od lumog »

Spatny uzaver nadobky,vela chlad.kapaliny.

A ako casto jazdis 140km/h?
Fiat Punto 1 55SX 1.1 8V 40 Kw 176B4
Uživatelský avatar
dedii
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 led 2008, 22:42

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od dedii »

ides moc pomaly , nad 180 to zase funguje ako ma , vyskusaj :-) :D
Punto 55 1.1S 40kW r.96 ; 3D ; prejdená TransAlpina 2163mn.m.-Transfagaras-Bukurešť 2235km
kamisacek
Fiaťák
Příspěvky: 108
Registrován: 06 zář 2009, 09:35
Bydliště: Nýřany plzeň-sever
Kontaktovat uživatele:

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od kamisacek »

občas když letím do Prahy tak jedu 140 z začátku nic vše ok ale jak to stoupá vejš ta rychlost na 150 a tlačí turbo tak lítá voda
Fiat Punto 1,7TD prodáno
Fiat Stilo 1,9 JTD R.I.P
Peugeot 206 2,0 HDi můj mazel složenej
BMW E46 320d můj normální povoz :-) ve všední den :-)
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od Toti »

A to ako bežne jazdíš 140-150 na tom ? To by som chcel videť tu spotrebu potom lebo odhadujem že pri takej rýchlosti to točí asi cez 4 tisíc. A sorry za OT.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od Pun-to »

Pravděpodobně prasklá hlava nebo fouklý těsněnní.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od PotkanGT »

aj ja si myslim.hlava alebo tesnenie ale bude to len nieco male ked ti to normalne funguje.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
ZeLo
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 28 kvě 2010, 10:32
Bydliště: Ružomberok - SVK

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od ZeLo »

Zdar Puntaci.

Chystam sa vymenit chladiacu kvapalinu ale ani za toho boha neviem kde je odvzdusnovaci ventil pri kureni. Mam punto MK1 55s r.v 1996.
Pls poradte kde ho najdem lebo uz si neviem dat rady. Ak by bolo dake foto moc by potesilo. mozete poslat aj na m.zelinka1@gmail.com.

Vopred diky.
Fiat Punto MK1, 55s rv. 1996
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od PotkanGT »

ZeLo píše:Zdar Puntaci.

Chystam sa vymenit chladiacu kvapalinu ale ani za toho boha neviem kde je odvzdusnovaci ventil pri kureni. Mam punto MK1 55s r.v 1996.
Pls poradte kde ho najdem lebo uz si neviem dat rady. Ak by bolo dake foto moc by potesilo. mozete poslat aj na m.zelinka1@gmail.com.

Vopred diky.


punto ma odvzdusnovaci ventil na chladici hore pri spolujazdcovom svetle. pokial ma pamet neklame nikde ine uz odvzdusnovak neni a okrem toho radiator kurenia je nizsie nez chladic a vyrovnavacia nadobka,takze by tam ani byt nemohol :D
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od peta.smolik »

kamisacek píše:občas když letím do Prahy tak jedu 140 z začátku nic vše ok ale jak to stoupá vejš ta rychlost na 150 a tlačí turbo tak lítá voda
To vypadá že máš spíš prasklou hlavu páč kdyby to bylo těsněním tak by to tlakovalo při jakýkoliv rychlosti ale když až při 140 tak zřejmě jde o malou prasklinu která se projeví jen při větší námaze(větší rychlost=víc otáček=větší tlak v hlavě)tak bych řekl že ti jde vzduch do chladící kapaliny a tím jí zvedá a ta má snahu jít ven... No a nebo se pletu???
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
vlapin
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 29 pro 2008, 09:03

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od vlapin »

peta.smolik píše:
kamisacek píše:občas když letím do Prahy tak jedu 140 z začátku nic vše ok ale jak to stoupá vejš ta rychlost na 150 a tlačí turbo tak lítá voda
To vypadá že máš spíš prasklou hlavu páč kdyby to bylo těsněním tak by to tlakovalo při jakýkoliv rychlosti ale když až při 140 tak zřejmě jde o malou prasklinu která se projeví jen při větší námaze(větší rychlost=víc otáček=větší tlak v hlavě)tak bych řekl že ti jde vzduch do chladící kapaliny a tím jí zvedá a ta má snahu jít ven... No a nebo se pletu???
Zdarec, reším něco podobnýho, z expanzky mi zmizela voda a od tý doby se to pořád tlakuje ikdyž nejedu zas tak rychle. Vždycky ji otřu a stejně je na ní stopa po kapalině. Dneska jsem trošku zaspal v frčel do práce trošku rychleji ( 140-150) a když jsem zasatavil tak šlo z pod kapoty pára. Raději jsem to ani neotvíral. Takže jestli se mi to tlakuje pořád tak je to teda "jenom! tesnění? Jednu hlavu už mám za sebou a do další se mi už nechce. Nebo je ještě nějaká jiná variata? Dá se zjistit jestli je prasklá hlava jinak než ji nechat natlakovat? Tak mi to nedalo a byl jsem se podívat do nádobky. Nevyvařilo se to všechno, tak možná 70 - 80% obsahu nádobky. Přitom to v pohodě topilo, možná až moc.
Uživatelský avatar
Reno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 01 črc 2009, 17:00
Bydliště: Topoľčany

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od Reno »

Ak sa môžem pridať,mám tiež tento problém.Od určitého času sa mi svojvolne zavzdušňuje chladenie a hladina chl.kv. sa mi pri zohriatom motore zodvihne asi o 3cm. Potrweboval by som poradiť,či je to tesnením pod hlavou,alebo to môže spôsobovať aj niečo iné? Za radu vopred Dík.
Punto 1,2 8V 5dv
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od peta.smolik »

Reno píše:Ak sa môžem pridať,mám tiež tento problém.Od určitého času sa mi svojvolne zavzdušňuje chladenie a hladina chl.kv. sa mi pri zohriatom motore zodvihne asi o 3cm. Potrweboval by som poradiť,či je to tesnením pod hlavou,alebo to môže spôsobovať aj niečo iné? Za radu vopred Dík.
Začal bych termostatem páč by mohl bejt špatnej a je to minimální investice Pokud by se to projevovalo i s novým termostatem stejně tak je to na jisto těsnění pod hlavou PS: U motorů fire hlavy nepraskají teda ještě jsem to neviděl a ani o tom nikdy neslyšel...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fénix
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 494
Registrován: 18 lis 2010, 13:22

Re: chladicí kapalina

Příspěvek od Fénix »

Také jsem to neslyšel. Odchází pouze těsnění a to nahoře i dole.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“