CNG v Brně

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
bekele
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 20 úno 2010, 21:20
Bydliště: Brno

CNG v Brně

Příspěvek od bekele »

Ahojte,
mám problém s CNGčkem v Multě r. v. 2001 - koupil jsem to někdy před měsícem - ujel asi 1000km a od doby, co jsem to měl nové (z druhé ruky samozřejmě - před tím to mělo jednu majitelku v Německu) to bylo všechno parádní, bez problémů. Teď ale: pokud jedu po městě, tak při dojezdu na křižovatku nebo při parkování atd. (brždění, volnoběh) cvakne ventil, přepne se na benzín, zahlásí na displeji CNG fault a "contact garage" a když tam jsou zrovna nízké otáčky, tak to chcípne (ale jde to hned na benzín nastartovat). Zároveň (říkám zároveň, ale nevysledoval jsem to s úplnou jistotou, protože vždycky za volantem nastane panika...) zhasnou všechny LEDky, které ukazují stav CNG v nádržcích a po dojetí, vypnutí motoru zase většinou naskočí, ale ne vždy - když to ale chvíli stojí (pár hodin), tak zatím vždycky naskočily. Pokud to přepnu na plyn, když jedu konstantně na 3-4k otáček (na pětku po dálnici) tak to funguje normálně, v neděli jsem takhle ujel skoro 200km, na plničce CNG to dotankovalo tak, že spotřeba je normální (necelých 6kg/100km). Na benzín to obecně jede úplně normálně když přehlédnu to, že to nastudeno poměrně dlouho při startování točí motorem než to chytne - stejně na benzín i na plyn, ale to dělá už od začátku. Zkoušel jsem mimo jiné mrknout na svíčky, vypadají OK. Taky jsem zkoušel tento postup, ale nepomohlo (šestý příspěvek odshora):
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=6&t=9393

Můj dotaz je jednoduchý: neporadíte, kam s tím mám v Brně dojet, aby mi to opravili? Jsem psychicky připravený i na větší vydání (tak plusmínus pět - osm tisíc?), hlavně, aby to spravili pořádně a ne jen nějak napůl - nakonec, co mi zbývá, že? :-( Jak je tam takové kvantum elektroniky, tak my, stará garda, co pro ni to nejsložitější v autě představovala podtlaková a odstředivá regulace předstihu v rozdělovači a seštelování ventilů, jsme úplně v háji a nezbývá než se obrátit na hochy s kouzelnými diagnostikami a širokými zkušenostmi s konkrétním typem auta :-( Díky za jakoukoli radu, zkušenost.
Reklama
 

houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: CNG v Brně

Příspěvek od houmr »

Napadají mě oddobnící nevyšší z nejvyšších - Ekoss Boskovice. Ale po mé zkušenosti s odborným servisem CNG počítej spíš tak 10 tisíc. Jenom revize, která se dělá v podstatě automaticky stojí skoro 2 tisíce.
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: CNG v Brně

Příspěvek od Alda »

houmr píše:Napadají mě oddobnící nevyšší z nejvyšších - Ekoss Boskovice. Ale po mé zkušenosti s odborným servisem CNG počítej spíš tak 10 tisíc. Jenom revize, která se dělá v podstatě automaticky stojí skoro 2 tisíce.
Já platil za revizi do 1000,- (v 10/2008).
Jinak co se týče servisů na CNG, tak mám pouze jednu zkušenost a to s Fedor Auro Prostějov, kde mi předělávali koncovku na tankování z italské na "českou". Údajně i auta na CNG předělávají tak bych to tam zkusil. Někde na tady na foru je i zmíňka o servise v Praze (p. Halada??), ale to je otázka na někoho kdo tam byl.

edit: Buffyno, koho by si doporučila Ty?
1,6 16V BiPower
bekele
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 20 úno 2010, 21:20
Bydliště: Brno

Re: CNG v Brně

Příspěvek od bekele »

Týjo, fakt v Brně nic? Páč už vidím, jak tam přijedu (do Boskovic, do Prostějova) a oni sprásknou ruce a řeknou že to je tohle (vypálenej ventil) a zároveň taky tohle (rozsypané čidlo přepínacího ventilu plyn/benzín) a že zrovna teda nemají skladem něco podstatného (nalomenou škrticí klapku na fiata) a já budu přemýšlet, jak se z Boskovic dostat autobusem a celý den bude v háji - notabene bych si na to musel vzít dovolenou. Dyk je to jen auto, ne? A budou umět Fiata a když jo, budou mít soft na BiPower? Byl bych rád, aby - když už - mi zkontrolovali hlášení z řídicí jednotky. Taková výměna svíček, které jsou možná taky třeba špatný (nebo blbě vybraný, to problém jistě nebude nikde, kde s CNGčkem dělja, ale - no prostě když jsem mluvil s chlapíkem, co mi vydával tankovací kartu od RWE, tak připustil, že nejvíc soukromníků, co tankujou na Plynárenský v Brně, jezdí Multiplama a celkem je "plynárníků" v Brně prý tak 40 (nepočítám firmy, autobusy...). Vzhledem k počtu modelů aut na cng tipuju, že po Brně musí jezdit nejmíň deset až patnáct CNG Multinek, kdepak jsou asi servisovaný? Ale jinak díky moc za reakce, snad se v Brně třeba něco najde, pořád ve skrytu duše doufám, že někdo napíše třebas (fantazíruju) : měl jsem ten stejnej problém, dojel do Motortecu - Fiat u Globusu, stáhli mě z kůže, ale už dva roky to seká dobrotu...
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: CNG v Brně

Příspěvek od kubiii »

Možná bych zkusil zavolat sem: http://www.autolpg.cz/firma.html" onclick="window.open(this.href);return false; - ale je to jen, co vyhodil strejda Gůgl...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
bekele
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 20 úno 2010, 21:20
Bydliště: Brno

Re: CNG v Brně

Příspěvek od bekele »

Ahojte, finální verdikt: dali to do kupy v Motortecu v Brně u Globusu. Přijel jsem, řekli, že uvidíme a že mi zavolají. Zavolali, že to rozebrali, zkontrolovali, složili, udělali diagnostiku a že nepřišli na žádnou závadu, akorát na diagnostice bylo několik kritických hlášení o tom, kvůli čemu jsem to tam dával a že přilili olej do převodovky, že tam bylo málo (což nesouvisí, ale potěší to). A že jinak fakt teda nevědí, ať si pro to přijedu a zkusím otestovat provozem. Jak řekli, tak se stalo. Mrknul jsem na to a bylo to fakt udělané (než dám něco do servisu, dám na kritická místa drobeček bláta, urvané špinavé izolačky nebo něco takového, pokud to tam najdu i po "opravě", už do stejného servisu podruhé nejedu), dokonce dali nové "husí krky" na kabely, ty staré byly rozervané, však to, fiaťáci, jistě dobře znáte, jaký to je hrozný šmejd, co nic nevydrží, drolí se atd. Po měsíci provozu absolutně bez problémů jsem jim zaplatil velmi mírnou částku (byl jsem příjemně překvapen) a jezdím v pohodě dosud (vizte datum tohoto příspěvku). Takže chyba podle mě byla v nějakém mizerném kontaktu někde na čidlu, prestože jsem to měl rozhozené, asi jsem to neměl rozhozené dostatečně :-)
kenpetr
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 13 dub 2012, 14:00

Re: CNG v Brně

Příspěvek od kenpetr »

Kdyby jste náhodou potřebovali něco k Fiat Multipla bipower...CNG,kontaktujte Petr Mazánek tel:+420725392137.Nebo prostě cokoliv k CNG.
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“