K čemu potom jsou, když s nimi nesvítí koncové jak by měly podle vyhlášky. (v ČR, nevím jak na Slovensku)lolo26 píše:denné svetlá su integrovane do hlavných svietidiel svietia už pri zapnutom klučiku. su to dve 21W žiarovky.okrem nich nesvieti nič iné ani palubovka ani koncové svetla. pri zapnutí stretávacích svetiel sa denné svietenie vypne.
prvé dojmy
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: prvé dojmy
- Reklama
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: prvé dojmy
na slovensku podla vyhlasky pri pouziti dennych svetiel obrysove svetla ani osvetlenie SPZ svietit NESMIE
prva strana bod 4 c
http://www.testek.sk/files/denne_prevaz ... etidla.pdf
prva strana bod 4 c
http://www.testek.sk/files/denne_prevaz ... etidla.pdf
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: prvé dojmy
Mýlíš se Buď můžeš(musíš) svítit tlumeným +zadek,nebo pouze SPDS(tedy pouze vepředu)Petr N. píše:K čemu potom jsou, když s nimi nesvítí koncové jak by měly podle vyhlášky. (v ČR, nevím jak na Slovensku)lolo26 píše:denné svetlá su integrovane do hlavných svietidiel svietia už pri zapnutom klučiku. su to dve 21W žiarovky.okrem nich nesvieti nič iné ani palubovka ani koncové svetla. pri zapnutí stretávacích svetiel sa denné svietenie vypne.
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: prvé dojmy
takze je to to iste ako na slovensku
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: prvé dojmy
Od 1. července 2006 nabyl účinnosti zákon č. 411/2005 Sb., o silničním provozu. Novela zavedla povinnost celodenního a celoročního svícení. O této problematice zákon říká, že motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací světla, nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Nikde se nepíše, že s denními světly nemusí svítit zadní.Petr1968 píše:To isté.
Re: prvé dojmy
Před 1. 7. 2006 platilo, že světla pro denní svícení musela být zapnuta společně s obrysovými světly, po 1. 7. 2006 už platí, že světla pro denní svícení musejí být zapnuta bez obrysových světel. Svítí se s nimi tedy pouze dopředu.
§ 32 zák. ?. 361/2000 Sb.
Osvětlení vozidel
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.2) Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
(2) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.2)
Předchozí (dnes již neplatná) úprava tohoto paragrafu vypadala takto:
§ 32
Osvětlení vozidel
(1) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.2)
(2) Motocykl a moped musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla, pokud jsou jimi vybaveny podle zvláštního právního předpisu,2) a potkávací světla.
(3) V období mimo část kalendářního roku, pro kterou je stanoven letní čas podle zvláštního právního předpisu,1 musí mít vozidlo za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla a světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.2)
§ 32 zák. ?. 361/2000 Sb.
Osvětlení vozidel
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.2) Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
(2) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.2)
Předchozí (dnes již neplatná) úprava tohoto paragrafu vypadala takto:
§ 32
Osvětlení vozidel
(1) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.2)
(2) Motocykl a moped musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla, pokud jsou jimi vybaveny podle zvláštního právního předpisu,2) a potkávací světla.
(3) V období mimo část kalendářního roku, pro kterou je stanoven letní čas podle zvláštního právního předpisu,1 musí mít vozidlo za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla a světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.2)
Re: prvé dojmy
OK, ale jak z toho poznám, že světla pro denní svícení jsou jen přední, a ne také zadní? Je to někde specifikované? Já to nikde nenašel - zatím.
Re: prvé dojmy
1: je to auto vyrabane pre EU to znamena ze splna denne svietenie akceptovane v celej europskej unii!
Rovnako aj 500-ka svieti len vpredu(denne svietenie) Takisto aj new Delta vpredu led pasiky(d.svetla) a vzadu nesvietia rovnako ako pristrojovka atd... je to aj koly spotrebe-emisiam.
2: 30000 servisny interval hmm neviem co podtym rozumies ale ale urcite nie vymena oleja!!!Tu treba tak max. po 15000km!!!
Ducato ma myslim pisanych 45000-60000km ale neni vtom ratana vymena olejov filtrov atd.
30000km mas tak akurat kontrola brzd a taketo hovadinky
btw. som automechanik vo Fiate (autorizvony servis a predajna) viem ocom hovorim
Rovnako aj 500-ka svieti len vpredu(denne svietenie) Takisto aj new Delta vpredu led pasiky(d.svetla) a vzadu nesvietia rovnako ako pristrojovka atd... je to aj koly spotrebe-emisiam.
2: 30000 servisny interval hmm neviem co podtym rozumies ale ale urcite nie vymena oleja!!!Tu treba tak max. po 15000km!!!
Ducato ma myslim pisanych 45000-60000km ale neni vtom ratana vymena olejov filtrov atd.
30000km mas tak akurat kontrola brzd a taketo hovadinky
btw. som automechanik vo Fiate (autorizvony servis a predajna) viem ocom hovorim
Re: prvé dojmy
30000 km servisný interval alebo 2 roky. tz že olej meníš po 30tis. km alebo po dvoch rokoch.
keď si už taký mechanik vo fiate mal by si to vedieť. skús si prečítať v servisnej knižke čo sa kedy mení................
keď si už taký mechanik vo fiate mal by si to vedieť. skús si prečítať v servisnej knižke čo sa kedy mení................
- Intous
- Znalec
- Příspěvky: 780
- Registrován: 31 kvě 2009, 15:44
- Bydliště: Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: prvé dojmy
fiat grande punto 20 000 km vymena oleja a olejoveho filtra, 40 000 km vymena oleja a olejoveho filtra plus sviecky a tak sa to opakuje
Fiat Grande Punto 1,2 8V, r.v 2008 a Fiat Punto 1,4 GT, r.v. 1998
Re: prvé dojmy
evo už výmena oleja po 30 tis km
-
- Začátečník
- Příspěvky: 41
- Registrován: 03 bře 2007, 07:59
- Bydliště: Nový Jičín, CZ
Re: prvé dojmy
Po 30tis. je to už dnes u hodně aut, ale sám bych to nedělal je to hodně moc pokud to auto prodáš po 100tis km tak ok a pokud si ho chceš nechat déle tak určitě max. 15tis. většina mechaniku ti řekne, že ideál 10tis., 15tis. max a 20tis. v nouzi - výsledek takto dlouhých výměn oleje se potom pozná po pár letech jak se dočteš v recenzích ojetin ... problémový motor-přidírání ventilů, zanesené kanálky olejového hospodářství, přidřené váčky, atd. a to jen proto, že si trh žádá delší servisní intervaly a na prospektu to vypadá skvělelolo26 píše:evo už výmena oleja po 30 tis km
FIAT Punto EVO 1.2 Dynamic 65k 5D
Punto MK2 1.8 HGT a je pryč
Punto MK2 1.8 HGT a je pryč
Re: prvé dojmy
už po 8000km jsou v oleji vyčerpaná aditiva . 15000 je ideál.
Re: prvé dojmy
Určitě budu poprvé u nového auta měnit olej dřív, než je psané v prospektu, ale pak nevím. Snad musí výrobce vědět (a určitě to i testují), jak dlouhý interval výměny si může dovolit, ne? V každém případě se zeptám v servisu!mirek.happy píše:Po 30tis. je to už dnes u hodně aut, ale sám bych to nedělal je to hodně moc pokud to auto prodáš po 100tis km tak ok a pokud si ho chceš nechat déle tak určitě max. 15tis. většina mechaniku ti řekne, že ideál 10tis., 15tis. max a 20tis. v nouzi - výsledek takto dlouhých výměn oleje se potom pozná po pár letech jak se dočteš v recenzích ojetin ... problémový motor-přidírání ventilů, zanesené kanálky olejového hospodářství, přidřené váčky, atd. a to jen proto, že si trh žádá delší servisní intervaly a na prospektu to vypadá skvělelolo26 píše:evo už výmena oleja po 30 tis km
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán