ELEKTRO: Bodycomputer
Moderátor: peta.smolik
ELEKTRO: Bodycomputer
Nezná někdo dobrýho elektrikáře, kterej to umí opravit? Nebo zbejvá jen servis Fiat.
Náš Pinďa stávkuje. Začlo to vypínáním ventilátoru topení při zatlačení páky řazení na zpátečku, místo rozsvícení zpětnýho světlometu (ten se rozsvítí a vše je v pohodě pouze když není nastartováno, s nastartovaným motorem začíná hokej). Přidávalo se samovolné zapínání stěračů při tomtéž. Pak to zhasínalo (vypínalo relé) tlumených nebo dálkových světel dle toho, která byla zapnutá. Teď to už hlásí chyby imobilizéru (ikona zámečku na přístrojovce), občas posilovače řízení, též kontrolka motorový jednotky. Jsem z toho jelen. Od špatný kostry až po ten comp to snad může bejt všechno.
Hezkej dárek ženě z bazaru. Nemá s tím někdo zkušenosti?
Náš Pinďa stávkuje. Začlo to vypínáním ventilátoru topení při zatlačení páky řazení na zpátečku, místo rozsvícení zpětnýho světlometu (ten se rozsvítí a vše je v pohodě pouze když není nastartováno, s nastartovaným motorem začíná hokej). Přidávalo se samovolné zapínání stěračů při tomtéž. Pak to zhasínalo (vypínalo relé) tlumených nebo dálkových světel dle toho, která byla zapnutá. Teď to už hlásí chyby imobilizéru (ikona zámečku na přístrojovce), občas posilovače řízení, též kontrolka motorový jednotky. Jsem z toho jelen. Od špatný kostry až po ten comp to snad může bejt všechno.
Hezkej dárek ženě z bazaru. Nemá s tím někdo zkušenosti?
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
- Reklama
Re: bodycomputer
Začlo to vypínáním ventilátoru topení při zatlačení páky řazení na zpátečku. To bude zřejmě mechanická chyba... kolem řadičky asi 10cm vedou kabely k větráku, mohly se uvolnit a zasahují do dráhy táhel od řadičky a může být volný konektor k větráku
pokud je zařazená zpátečka a jsou zaplé přední stěrače, spouští se zadní stěrač automaticky, je to vlastnost, ne chyba
zhasínání potkávacích světel je způsobeno poddimenzovanými kabely, které napájí světla, jsou často vypálené plastové konektory a nedrží dobře elektrický spoj
co se týče imobilizéru, je to slabina Fiatů... ale vzhledem k tomu, že svítí i posilovač... zkusil bych na 10minut odpojit baterku, ať se restartují systémy....
pokud je zařazená zpátečka a jsou zaplé přední stěrače, spouští se zadní stěrač automaticky, je to vlastnost, ne chyba
zhasínání potkávacích světel je způsobeno poddimenzovanými kabely, které napájí světla, jsou často vypálené plastové konektory a nedrží dobře elektrický spoj
co se týče imobilizéru, je to slabina Fiatů... ale vzhledem k tomu, že svítí i posilovač... zkusil bych na 10minut odpojit baterku, ať se restartují systémy....
Re: bodycomputer
Středovej panel jsem měl rozdělanej kvůli podsvícení. Nešly mně nejdřív shora vyndat ty žárovičky, myslel jsem, že jsou připájený, tak jsem to rozkopal zespodu a pak samozřejmě vyndal horem. Ten kabel k ventilátoru kolem táhel vůbec nevede, navíc to, co se při řazení hýbe je jen cca 10cm pod pákou a pak je to schovaná ve vedení.
Stěrače to zapínalo oboje samo, i když byly vypnutý, ale dík za postřeh, že se zadní při couvání a zapnutejch předních zapíná sám.
Pokud budeš sdílnější s těma imobilizérama od Fiata a jejich poruchovostí, tak sem s tím. Mně se třeba rozsvítí zámeček na přístrojovce až během jízdy třeba při zatáčení do ostrý zatáčky 90°.
Jo a díky za to .iso s eLearn, moc mi to rozšířilo obzory, ale nevím jestli to je jen Tebou nazývanej lehkej servisní manuál. Já si dokonce myslím, že je to plná verze, protože ani na placenejch stránkách Fiatu se víc nenabízí, teda aspoň dle názvu!
Stěrače to zapínalo oboje samo, i když byly vypnutý, ale dík za postřeh, že se zadní při couvání a zapnutejch předních zapíná sám.
Pokud budeš sdílnější s těma imobilizérama od Fiata a jejich poruchovostí, tak sem s tím. Mně se třeba rozsvítí zámeček na přístrojovce až během jízdy třeba při zatáčení do ostrý zatáčky 90°.
Jo a díky za to .iso s eLearn, moc mi to rozšířilo obzory, ale nevím jestli to je jen Tebou nazývanej lehkej servisní manuál. Já si dokonce myslím, že je to plná verze, protože ani na placenejch stránkách Fiatu se víc nenabízí, teda aspoň dle názvu!
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: bodycomputer
o imobilizérech se to ví jen obecně, blíže o tom více nevím. Zkusil bych ještě druhý klíček, jestli s ním blbne taky... i když.. je zajímavé, že se rozsvěcuje i při jízdě, vždyť odblokování imobilizéru dochází při otočení klíčkem v zapalování a aktivuje po vytažení...
leda, že by to tím průběžně hlásilo, že je chyba v něm.
nejspíše by bylo lepší zajet na diagnostiku do fiatu nebo podobného servisu.. třeba jsou tam staré chyby a nebyly vymazány z paměti a teď to akorát blbne...
leda, že by to tím průběžně hlásilo, že je chyba v něm.
nejspíše by bylo lepší zajet na diagnostiku do fiatu nebo podobného servisu.. třeba jsou tam staré chyby a nebyly vymazány z paměti a teď to akorát blbne...
Re: bodycomputer
Tu návštěvu Fiatu už mám bohužel v plánu, jen nevím jestli nemám zkusit vymazat ty závady dřív než tam pojedu. Vyjde to levnějc a načtou se už jen ty nový. Kvůli 300 Kč to ale snad ani nemá cenu ztrácet čas. Bojím se spíš toho, že Ti borci ve Fiatu se na tom autě budou spíš učit a za mý peníze postupně vyměňovat kdeco místo toho aby uměli určit původ choroby a ten vyléčit. Nemám zrovna nejlepší reference na Fiat v HK ani v Náchodě. Nevím jak Trutnov. To by bylo na jiný téma, ale tam se řeší jen Praha a okolí a pak někde jen Jižní Čechy.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: bodycomputer
Jo a někdy při startování zhasíná přístrojovka a ani to neotočí startérem, případně jen lehce potemní a lehounce se zeslabí svit kontrolky motoru, která se po nastartování na chvíli plně rozsvítí, aby záhy (do 1sek) zhasla a místo ní se okamžitě rozsvítí ta kontrolka imobilizéru. Auto ale normálně jede jako nic. Kontrolka posilovače se mi už taky po cca 30km rozsvítila, ale posilovač řízení nadále šel a přestal fachčit asi po dalších 15km při zastavení a stání před závorama. Po další asi 10 km jízdě jsem zaparkoval. S opětovným nastartováním po 2hod opět OK.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: bodycomputer
osobně si myslím, že je někde provalená elektroinstalace a vodiče na sebe. Při nějakých otřesech se vodiče dotknou a pak se něco rozsvítí. Je to jen nápad.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: bodycomputer
nemáte slabou baterku? teď si uvědomuju, že v době, kdy jsem totálně vyšťavil baterku, mi dokonce palubní počítač nahlasíl chybu airbagu... palubní napětí mělo tehda kolem 11V, takže již asi nedostatečné pro funkci systémů... nechal bych si ji raději proměřit.... pokud už tmavne dokonce palubní přístroj, tak je ta baterka v hodně špatném stavu, pokud i tento nejméně náročný spotřebič slábne, tak je buď baterka špatná nebo je slabá kostra někde od baterky....
to by taky mohlo souviset i s indikacemi těchto systémů... navíc... zkuste vypnout režim city posilovače, bude mít menší odběr.. co jsem se dočetl.. při největším vytočení kol a držení polohy na kraji je odběr prý kolem 50A! tak je možné, že se vám podaří občas posilovač zapnout a máte ho aktivní při vypnutém motoru s klíčkem v zapalování a ono to má odběr i tak
to by taky mohlo souviset i s indikacemi těchto systémů... navíc... zkuste vypnout režim city posilovače, bude mít menší odběr.. co jsem se dočetl.. při největším vytočení kol a držení polohy na kraji je odběr prý kolem 50A! tak je možné, že se vám podaří občas posilovač zapnout a máte ho aktivní při vypnutém motoru s klíčkem v zapalování a ono to má odběr i tak
Re: bodycomputer
Prošvihlej nějakej obvod z živáku na kostru by to moh bejt, nebo jen špatná kostra. To jsou závady k nezaplacení - jejich hledání a odstranění vyjde dráž než výměna komponentů.
Baterka i při zhasínání přístrojovky točí startérem jak s větrákem v digestoři. Na plný kule. Navíc jsem ji právě dobil a dává víc jak 12V. Zátěžákem jsem ji ale neměřil, navíc po nastartování dá alternátor určitě dostatek proudu a napětí na to, aby se ty chyby z důvodu podpětí srovnaly a když ne hned, tak po 1/4 hodině určitě, že?
Baterka i při zhasínání přístrojovky točí startérem jak s větrákem v digestoři. Na plný kule. Navíc jsem ji právě dobil a dává víc jak 12V. Zátěžákem jsem ji ale neměřil, navíc po nastartování dá alternátor určitě dostatek proudu a napětí na to, aby se ty chyby z důvodu podpětí srovnaly a když ne hned, tak po 1/4 hodině určitě, že?
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: bodycomputer
Tak vážení,
celej problém spočíval ve špatnejch kontaktech spínací skříňky. Nevím zda se dá sehnat samotnej ořech (nepídil jsem se), tak se opravovala tato častá závada u Punt a Fiatů obecně, ale v ePer jsem našel celou spínací skříňku na Pandu jako nekompatibilní díl (až na zámek je celá plastová).
V dílenským manuálu píšou při odmontovávání té skříňky odvrtat ty speciální šrouby s kuželovou hlavou (skoro to nejde, jsou pěkně tvrdý), ale po chvíli vrtání jsem dostal spásnej nápad zkusit je vytočit z druhý strany, což v poho dopadlo. Spínačka se rozdělat dá, vořech je snejtovanej ale dá se to odvrtat a nahradit šroubem s matkou (vše se musí zapusti=skoro nulový vůle), no a po vyčištění a prosříkání kontaktolem a promazání spec vazelinou už jen složit a namontovat zpět.
Nic světobornýho. A Pinďa už nezlobí. Hoj.
No a kdo si na to netroufá, nechť se ozve.
celej problém spočíval ve špatnejch kontaktech spínací skříňky. Nevím zda se dá sehnat samotnej ořech (nepídil jsem se), tak se opravovala tato častá závada u Punt a Fiatů obecně, ale v ePer jsem našel celou spínací skříňku na Pandu jako nekompatibilní díl (až na zámek je celá plastová).
V dílenským manuálu píšou při odmontovávání té skříňky odvrtat ty speciální šrouby s kuželovou hlavou (skoro to nejde, jsou pěkně tvrdý), ale po chvíli vrtání jsem dostal spásnej nápad zkusit je vytočit z druhý strany, což v poho dopadlo. Spínačka se rozdělat dá, vořech je snejtovanej ale dá se to odvrtat a nahradit šroubem s matkou (vše se musí zapusti=skoro nulový vůle), no a po vyčištění a prosříkání kontaktolem a promazání spec vazelinou už jen složit a namontovat zpět.
Nic světobornýho. A Pinďa už nezlobí. Hoj.
No a kdo si na to netroufá, nechť se ozve.
Naposledy upravil(a) Jan Horák dne 12 úno 2010, 18:55, celkem upraveno 1 x.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: bodycomputer
teda to jsou věci.. klobouk dolů, že jste na to přišel....