Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Nevíte kam to patří, pište to sem...

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Bubak
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 07 lis 2009, 18:47
Bydliště: Znojmo

Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od Bubak »

Dobrý den.

Pročítal jsem fórum, ale vysloveně takovéto téma jsem nenašel. Pokud někomu připadá stupidní, nechť promine a věnuje se něčemu jinému.

Je mi jasné, že se nedá paušálně říct, jaká je životnost určitého modelu auta. Ale každý může podle svých zkušeností říct, jak staré auto s jakým počtem najetých kilometrů ještě provozuje, nebo kdy už ho přestal používat... a třeba taky co s ním předtím dělal, v jakých podmínkách ho provozoval atd.

Možná bych se měl spíš přiznat, o co mi jde. :) Uvažuji o koupi ojeté Multiny, protože na rozdíl od většiny populace se mi to auto moc líbí... a připadá mi nadmíru praktické. Ale taky potřebuju auto, které nebudu muset moc často vozit do servisu... protože nejsem moc technik a sám doma si na něm neudělám skoro nic.

Mám vyhlédnutou Multiplu z roku 2001, CNG (to je jedna z věcí, kvůli které bych ji chtěl) naježděno má 178000, což je za těch osm let docela hodně. Pochopitelně nevím, kudy a jak s ní kdo jezdil. V autobazaru jsem zatím předběžně domluvený na zkušební jízdě, ale nevím, kolik toho při ní poznám. Nemám známého auto-znalce, který by mi na to koukl a nezávisle poradil. Je jasné, že po těch kilometrech a navíc s tím, že CNG verze je o kus těžší, se dají třeba očekávat všechny ty oblíbené legrácky kolem přední nápravy atd. Ale třeba už to předchozí majitel řešil a zas chvíli to vydrží. :)

No, je mi jasné, že tady nemůže nikdo radit, jestli do toho jít nebo ne... :) Ale třeba by se dalo nějak dát pár příkladů dohromady a velmi zhruba zkusit zavěštit, jak to s Multinkama obecně je. Najde se třeba víc příkladů těch, které mají za sebou přes 200K a ještě vesele jezdí? Nebo spíš většina konstatuje, že po nějakých 150K "už to nějak není ono" a čím dál tím víc se musí něco řešit...?

Nevím. Doufám, že nebudu ukamenován za příliš hloupý dotaz, možná takový je... ale jak jsem řekl, nemám se moc s kým poradit, tak zkouším všechno možné... :) Díky za pochopení.
Reklama
 

Uživatelský avatar
scarfer99
Fiaťák
Příspěvky: 61
Registrován: 16 říj 2008, 22:31
Bydliště: Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od scarfer99 »

Cau. No ja multiplu nemam ale chcem napisat svoj nazor na tu zivotnost. Kazdemu sa zda ze 200tis je vela. Ja mam na punte 250 a od stovky mam lpg a auto ece ide a s nim beham aj slovensko taliansko. Druhe auto som kupil mazdu mala nabehane 204tis a teraz na 230tis som donho dal namontovat lpg. Je to aj otom ako sa nanom jazdilo ale treba ratat aj stym ze opravovat sa auto musi stale. Podla mna pri normalnom pouzivani a riadnej udrzbe musi benzin vydrzat 350tis nininalne.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od mad mike »

já jsem měl Tipo v dieslu při koupi mělo na tachometru 190000, dodnes nevím jestli to byla pravda, ale dle dostupných informací a stavu motoru mělo nejspíš 300-400 tisíc,
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
speed
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 25 říj 2009, 12:26

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od speed »

No ja sice jezdim Ducatem 2.5 TDI ale nemohu si motor vynachvalit a pokud by chtel nezavisleho mechanika tak se muzem treba aji domluvit.Ale Kamos ma Multinku jako sluzebak(stavebni firma) a maj na ni pres 260000 a jezdi ke me jen na pravidelny servis.Jen nednou jsem resli problem se spojkou jinak to bylo a ej v pohode.Ale neni kazdy auto stejny
speed
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od houmr »

Můj názor na Multiplu CNG je ten, že prodej při 200 tis. je standart. Pokud má míň a není bouraná je to podezřelé, pokud je již v ČR tak dvojnásob. (stačí se podívat na km v mobile.de a pak na s-auto.cz a každýmu to musí být jasné) Přecejenom předpokládám, že CNG buď kupovali lidé co určitě nebudou jezdit do 10 tis. ročně, nebo firmy a tam bude ten proběh taky větší.

Sám jsem si před třemi nedělemi jednu Multipixlu na CNG přivezl z Německa (rok 2000) a taky má 200 tisíc. Při koupi auta přemýšlím vždy pragamticky: je lepší koupit za půlku auto s objektivními, přiznanými problémy a vadami, pak tu druhou půlku hned po koupi proopravovat a vědět tak že to, to a to je opravdu nové a bezproblémové, než auto koupit za vyšší cenu a jen důvěřovat pohádkám předchozího majitele o tom jak je auto v supr stavu - ono totiž obvykle není a ve finále do toho člověk stejně finančně "zahučí".

A teď trochu konkrétních čísel - moje multipla stála 2000 Eur, klasické závady jako zadní náprava, brzdy, výfuk, špatný volnoběh na plyn. Za opravu těchto věci jsem dal 30 tisíc, teď se ještě řeší ten volnoběh - vypadá to na lambdasondu.
Ano, mohl jsem za celkovou částku možná koupit Multiplu o rok, dva novější, km by měla nepatrně míň (pokud by nebyla stočená), která by sice tyhle věci neměla "dojeté tak durch", ale neměl bych jistotu, že je tam celý nový výfuk, kompletně zrepasovaná zadní náprava, kompletně nové brzdy atd., takže by mne tyhle věci dřív nebo později stejně dohnaly.

Ad. co je hodně, co málo - můj předchozí vůz, Renault Espace 2,1TD 1986 jsem před devíti lety kupoval taky "dojetý" s 300 tis. km. Po provedené GO, která tehdy cenu vozu zdvojnásobila najezdil bez větších problémů až do dnešních 513 tisíc. A kdyby do něj jeden "řidič-mistr světa" nenacouval tak nešťastně, že mu proděravěl chladič, tak bych se ho zatím ani nezbavoval...
Uživatelský avatar
scarfer99
Fiaťák
Příspěvky: 61
Registrován: 16 říj 2008, 22:31
Bydliště: Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od scarfer99 »

Cista pravda. Radsej kupit auto o rok dva starsie a rozdiel ceny vrazit do oprav.
Uživatelský avatar
Lord Vader
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 27 zář 2009, 17:41
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od Lord Vader »

Ono se stačí podívat na počet najetých kilometrů aut prodávaných v německu, kde je stáčení tachometrů trestné a na počet najetých kilometrů aut dovezených z německa k nám.
Asi by to bylo to poslední, na co bych se díval při koupi auta a raději bych se díval na celkový vzhled a udržovanost než na to, kolik má auto naběhané.
Sám jsem dal přednost multině s větším nájezdem před vozem s "menším náletem", mladším ročníkem, ale ve stavu ze ktrého by se i svini chtělo blít.

Znám velmi málo aut, které jsem dal pryč právě kvůli motoru, většinou kvůli rzi nebo jiným stále se opakujícím závadám.
Multipla 05, 1,9JTD
Uživatelský avatar
pacholda
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 02 bře 2007, 08:29
Bydliště: Podkrkonoší

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od pacholda »

Já jsem Mulťu koupil v únoru 2007. Měla nejeto skutečných 124tkm - potvrzeno diagnostikou na posledním srazu. Nyní mám najeto 158tkm. Již při koupi mělo auto špatná ramena, čepy řízení a tyčky stabilizátoru - vše zjištěno cca měsíc po koupi (fakt to měsíc vůbec nemlátilo) a postupně během jednoho roku vyměněno. Během prvního roku ještě odešel snímač otáček rozvodového řemene. Asi před třemi měsíci jsem zjistil prasklé přední pružiny. Toto jsou závady, které jsou u tohoto auta úplně běžné a projde si tím asi každý.

Minulý týden jsem nechal měnit spojku a zítra mě čekají brzdové kotouče a destičky, ale to je běžné u všech aut s takovým proběhem - na značce fakt nezáleží, což se myslím týká i všech částí přední nápravy, které jsem popsal výše, kromě pružin. Jo a začíná mi prdět výfuk, ale ten je podle všeho ještě původní - takže si myslím, že vydržel dost.

Na tvém místě bych se spíš bál toho CNG, protože to bývá dost problémové čím víc má auto najeto a málokdo to dokáže opravit. Jinak máš asi pravdu v tom, že už možná předchozí majitel dost věcí vyměnil, stav tachometru by tomu nasvědčoval.

Při zkušební jízdě bych vybíral méně kvalitní cesty - tam se podvozek projeví, prasklou pružinu uvidíš pouhým okem, pokud to bude ve spodní části.
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
Kubanec
Fiaťák
Příspěvky: 128
Registrován: 18 úno 2007, 09:54
Bydliště: Cheb

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od Kubanec »

Ahoj dotaz se mi vůbec nezdá hloupý naopak ,od toho je toto forum ..Řekl bych že multiplou nemůžeš udělat chybu,je to auto celkem jednoduchý a jak psali kolegové má pár nemocí o kterých všichni už víme a vyžaduje běžnou údržbu a podle toho jak se k autu chováš tak jezdíš ,jakékoliv takhle staré auto na tom bude stejně .mám mloka už skoro 7let najeto 217 000km,kupoval jsem 3 roky starýho ,v naftě a nechám si ho dál ,už ho znám a je to nejpraktičtější auto na světě ,spíš tě musím varovat až ho koupíš budeš stejně závislej a jinej jak mi všichni .......jo a taky moc spokojenej K.
Kubas
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od kubiii »

Taky souhlas, že přesně pro takový dotazy tady fórum je, a než jsem vybral svýho mloka, taky jsem se snažil dovědět co nejvíc praktických info od uživatelů.

Já mohu přidat jen svoje relativně krátké zkušenosti. Mloka jsem po delší úvaze (kvůli přemnožení dětí) začal vybírat dostatečně dlouho předem a během této doby jsem viděl různé kousky v kategorii do 130 000Kč (tenkrát to odpovídalo r.v.1999 - 2001) a u žádného jsem nebyl stavem auta nadšen. Můj se mi ale zalíbil na první pohled, přestože je to kousek ze začátku výroby (vyroben 12/98, v provozu od 1/99), žádný rozbitý plasty u prahů, neomlácený výplně dveří, neošoupaný sedačky - prostě působil neopotřebovaným dojmem, takže mě 139tkm na tachometru skoro překvapilo (majitel ho měl evidentně rád). Dal jsem za něj 120000 a dodnes si myslím, že jsem udělal dobrý kup, přestože auta od té doby hodně zlevnily. Kilometry na tachometru jsou na 90% realita, protože jsem záhy po koupi našel pod sedadlem složku s německým návodem a servisní knížkou, o které bazarista určitě nevěděl, protože by ji jinak zmínil a auto o 10K zdražil (údaje v serv. knížce se shodovali s údaji tachometru).

Teď mám na tachometru 150tkm a ze závad řešil jsem pouze drobnosti: stávkující startér (asi nějaká elektrika - dosud uspokojivě nevysvětleno) a utěsnění hadiček od palivového čerpadla (zlepšilo se startování).

Jak už tu bylo psáno, u CNG bych měl strach spíše ze závad kolem plynu a nedostatku zkušených servisáků na něj a taky by možná nebylo od věci čeknout na diagnostice ty kilometry, protože plyn si kupuje pouze ten, kdo najezdí opravdu hodně.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Bubak
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 07 lis 2009, 18:47
Bydliště: Znojmo

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od Bubak »

Opět ahoj,

všem díky za příspěvky, čímž neříkám, že neuvítám i další. :)

Zatím to vypadá docela povzbudivě. :)
Co se mého případu týče (pokud by to někoho zajímalo), detektivním pátráním po netu jsem zjistil, že v tom bazaru mají dotyčnou Multinku už od července a za tu dobu ji slevnili asi o 25 tisíc proti původními požadavku... tak teď už je jen otázka, proč ji tak dlouho nikdo nechtěl - jestli jen kvůli její většinou populace zcela nepochopené kráse ;), což by bylo samozřejmě v pohodě, nebo snad nikdo nechce CNG (což by nebylo moc k pochopení, když máme přímo ve městě plnicí stanici, ale dejme tomu že je tam ta obava ze staršího motoru na CNG, jak tu kdosi zmínil) ... nebo ji nikdo nechce kvůli něčemu závažnějšímu... Sehnal jsem si " nezávislého poradce" - člověka, který do toho docela vidí, tak snad případné závady poznáme. Na zkušební jízdu (snad zítra) mám samozřejmě vymyšlený lahůdkový okruh, nějaký ten retardér v centru, ulici kolem nádraží, která je z kočičích hlav a k tomu pořádně zpracovaná od autobusů, boční ulici patnáckrát přezáplatovanou asfaltem... atd., takže pokud se má podvozek k čemu přiznávat, snad z něj to přiznání vytlučem... :)

Jinak k poznámce, že jestli pořídím Multiplu, tak mě to chytne a nepustí, můžu říct jedině to, že už se asi stalo, i když mi ještě žádná neříká "pane".
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od mad mike »

tak přeju at zkušební jízda dopadne dobře a mulťa se ukáže v dobrém světle. já když jsem byl pro punto, tak prodejce(bazarník) mě sám od sebe protáhl po zatáčkách, rovném ůseku a nakonec po panelovce, aby se punta ukázal. a když o tom tak uvažuju, aj bych punto za multinu vyměnil :D
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
ivopav
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 črc 2009, 12:06
Bydliště: kousek od Pohořelic

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od ivopav »

Bubak píše:Opět ahoj,

všem díky za příspěvky, čímž neříkám, že neuvítám i další. :)

Zatím to vypadá docela povzbudivě. :)
Co se mého případu týče (pokud by to někoho zajímalo), detektivním pátráním po netu jsem zjistil, že v tom bazaru mají dotyčnou Multinku už od července a za tu dobu ji slevnili asi o 25 tisíc proti původními požadavku... tak teď už je jen otázka, proč ji tak dlouho nikdo nechtěl - jestli jen kvůli její většinou populace zcela nepochopené kráse ;), což by bylo samozřejmě v pohodě, nebo snad nikdo nechce CNG (což by nebylo moc k pochopení, když máme přímo ve městě plnicí stanici, ale dejme tomu že je tam ta obava ze staršího motoru na CNG, jak tu kdosi zmínil) ... nebo ji nikdo nechce kvůli něčemu závažnějšímu... Sehnal jsem si " nezávislého poradce" - člověka, který do toho docela vidí, tak snad případné závady poznáme. Na zkušební jízdu (snad zítra) mám samozřejmě vymyšlený lahůdkový okruh, nějaký ten retardér v centru, ulici kolem nádraží, která je z kočičích hlav a k tomu pořádně zpracovaná od autobusů, boční ulici patnáckrát přezáplatovanou asfaltem... atd., takže pokud se má podvozek k čemu přiznávat, snad z něj to přiznání vytlučem... :)

Jinak k poznámce, že jestli pořídím Multiplu, tak mě to chytne a nepustí, můžu říct jedině to, že už se asi stalo, i když mi ještě žádná neříká "pane".
Tak přesně vím o jaký auto se jedná,v červenci jsem ho byl projet,bylo aji zvedlé na rampě a vypadal zespodu dobře,akorát že chtěl 89000 a dušoval se že za žádnou cenu neslevní a teď je za 59000,což bych řekl že je hodně divný.Auto vlastní majitel toho autobazaru.To co se mě nezdálo,že zadní sedadla neměly opěrky hlavy,což v vtom roce je hodně divný a myslím si,že oficiálně bys takový auto nemohl bez vyjímky přihlásit a ještě se mi nezdálo jak tento vůz nabízí,na kufru je označení Bipower,ale on v inzerátu aji mě na místě tvrdil,že to je Dynamic Natural Power,což by měl být celoplyn,ale na přístrojovce má přepínač na benzín.Tak opravdu nevím co si myslet,ale kdyby ho dal v létě za 80 jak jsem mu nabízel,už bych ho měl doma. :?:
Obrázek samozřejmě,že CNG
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od kubiii »

ivopav píše:Tak přesně vím o jaký auto se jedná,v červenci jsem ho byl projet,bylo aji zvedlé na rampě a vypadal zespodu dobře,akorát že chtěl 89000 a dušoval se že za žádnou cenu neslevní a teď je za 59000,což bych řekl že je hodně divný.Auto vlastní majitel toho autobazaru.To co se mě nezdálo,že zadní sedadla neměly opěrky hlavy,což v vtom roce je hodně divný a myslím si,že oficiálně bys takový auto nemohl bez vyjímky přihlásit a ještě se mi nezdálo jak tento vůz nabízí,na kufru je označení Bipower,ale on v inzerátu aji mě na místě tvrdil,že to je Dynamic Natural Power,což by měl být celoplyn,ale na přístrojovce má přepínač na benzín.Tak opravdu nevím co si myslet,ale kdyby ho dal v létě za 80 jak jsem mu nabízel,už bych ho měl doma. :?:
Tak to doporučuju původ vozu řádně prověřit :!: :!: :!: Hlavně jestli sedí TYP motoru s velkým TP a štítkem na karoserii. Potom samozřejmě VIN kód - opět musí sedět s typovým štítkem a pochopitelně s technickými průkazy. VIN najdeš na podlaze pod plastovým krytem vedle sedadla spolujezdce u dveří. Pořádně ho zčekuj, jestli není přivařený a zatmelený (výkupčí např. škrábnou lak přes štítek, aby viděli, jestli pod lakem v okolí VIN není tmel), případně nechat prověřit některou ze společností, která se na to specializuje. Není to levný, ale může se vyplatit. Mimo jiné také zjišťují, zda na autu není dluh...

Svoji neblahou zkušenost z koupě předchozího auta (neseděl mi typ motoru a každá STK či evidenčka pak byla problém) jsem tu už někde popisoval, takže dvakrát měř... :!:
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
pacholda
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 02 bře 2007, 08:29
Bydliště: Podkrkonoší

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Příspěvek od pacholda »

Tak jak jsi dopadl BUBAKU?
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Ostatní“