Zdravim nedavno jsem koupil Punto 2000 1.9 JTD ale nebyl to zrovna nejlepsi kup a ted mam jeden problem vedle druhyho proto se chci zeptat jenom na par banalit a to:
1. Spojka - pokud je v aute zima fpohode ale jakmile se vic zatopi, tak zacne neprijemne vrzat uvnitr. Vim ze to bude jen drhnuti nejaky plastu nebo gumy na spojce ale nevite kde presne se má promazat aby to prestalo delat? (byl bych nejstastnejsi za foto)
2. Startovani - prijde ze startuje hodne tezkopadne. Nedej boze kdyz ho necham chvili stat(2 dny) v promrzly garazi. Co by mohlo zlepšit startovani? Baterka je plne dobita stara dva roky.
3. Řadící páka -pokud jedu a mam položenou ruku na řadící pace, tak je citit vždy při prudším pridanim plynu škubnutí v ní při povoleni plynu v ni skubne zase.
Spojka, startovani, ŘP
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Spojka, startovani, ŘP
Takže k tomu mám toto.
1. Ovládání spojky je hydraulika, v soustavě jsou dva posilovací válečky - hlavní a pomocný. Hlavní je uložen na pedálu spojky. Originál je řešen tak, že má plastové pouzdro a kovový píst. Proto za tepla dochází k nepříjemnému zvuku. Stačí to nechat vyměnit, pedál bude chodit i lehčeji. Stojí okolo 1100CZK.
2. Baterii máš sice novou/starou, ale u diesela záleží na startovacím proudu. Kolik tam je? Zkus při startování změřit napětí na svorkách voltmetrem. Pokud napětí na baterii poklesne pod 10V je špatná a je třeba ji vyměnit.
3. Zkus se podívat na uchycení motoru ke karoserii, přesněji na silentbloky. Budou zřejmě už vymačkané, ne-li popraskané. Diesel je těžší, tak na toto trpí více náprava (také čepy, ramena).
Pak dej vědět, jak si dopadl.
1. Ovládání spojky je hydraulika, v soustavě jsou dva posilovací válečky - hlavní a pomocný. Hlavní je uložen na pedálu spojky. Originál je řešen tak, že má plastové pouzdro a kovový píst. Proto za tepla dochází k nepříjemnému zvuku. Stačí to nechat vyměnit, pedál bude chodit i lehčeji. Stojí okolo 1100CZK.
2. Baterii máš sice novou/starou, ale u diesela záleží na startovacím proudu. Kolik tam je? Zkus při startování změřit napětí na svorkách voltmetrem. Pokud napětí na baterii poklesne pod 10V je špatná a je třeba ji vyměnit.
3. Zkus se podívat na uchycení motoru ke karoserii, přesněji na silentbloky. Budou zřejmě už vymačkané, ne-li popraskané. Diesel je těžší, tak na toto trpí více náprava (také čepy, ramena).
Pak dej vědět, jak si dopadl.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)