1.6 CNG volný chod
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
-
- Začátečník
- Příspěvky: 47
- Registrován: 12 zář 2008, 07:37
- Bydliště: Střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 CNG volný chod
A otom to je na benzín to jede ale na na cng uvědom si že to má jiné spalovací hodnoty že je to plyn a ně kapalina, chová se to trošku jinak než jsme zvyklí.. Takže ted záleží na tobě, a vstřiky stojej 12 tis.
1,6 16V BiPower
- Reklama
Re: 1.6 CNG volný chod
Jasně vstřiky měnit nebudu to bych zdvojnásobil cenu auta, super rada s těmi rozvody, náhodounevís pozice vačkových hřídelů. Dělal jsem rozvody doma. Jediné úzké místo vidm v tom když nasadíš rozvodové kolo vačky na vačku je tam sice čep ale určitá možnost poootočení tam je cca 10°. Toto je místo kde jsem zaváhal a složil to nějak . Náhodou nevíš o nějakém fíglu jak ty rozvody dělat doma, nějaký připravek nebo něco.
Ale dneska jsem vyjel za dsště auto jelo fklidu, po nějaké době kdy jsem přejel několik kaluží, začalo cukat na plyn i za jízdy jakoby na 3 válce, netáhlo a na volný chod hned chcípalo. Na benzín jelo v záběru v pohodě, ale navolný chod jelo velice špatně a motor chcípal.
Nicméně čeknu ty rozvody a paxe uvidí dál. No jsem z toho docela na nervy už a do servisu se mi to dávat nechce nepatřím k nejbohatším ale jezdit potřebuju.
díky za rady drakovi a všem
Ale dneska jsem vyjel za dsště auto jelo fklidu, po nějaké době kdy jsem přejel několik kaluží, začalo cukat na plyn i za jízdy jakoby na 3 válce, netáhlo a na volný chod hned chcípalo. Na benzín jelo v záběru v pohodě, ale navolný chod jelo velice špatně a motor chcípal.
Nicméně čeknu ty rozvody a paxe uvidí dál. No jsem z toho docela na nervy už a do servisu se mi to dávat nechce nepatřím k nejbohatším ale jezdit potřebuju.
díky za rady drakovi a všem
Re: 1.6 CNG volný chod
Zdar,
takže kontrola odhalila pochybení při montáži rozvodů. Jenom lehce posunuté vačky vůči klice cca 10°, chybu jsem napravil. auto jede špica na benzín ale u plynu jiný problém. Vypnu motor nastartuju cca 30 sec běží vše bez chyb. Po 30 sec najednou motor začne cukat. Už nechcípe ale cuká. Když se rozjedu jede špatně jako by vynechávala svíčka (ale nevynechává jenom takový stav). Přepnu na benzín za jízdy jede fajn. Zastavím vypnu klíček. Nastartuju motor jede super po 30 sec znova se začne třepat. Vypnu motor. Nastartuju volný chod super rychle se rozjedu, auto tahá všude létají kusy asfaltu, krev z nosa jak akceleruji po 20 sec začne jet nepravidelně, špatně táhne, zastavím nepravidelný volný chod, třepe se. Vypnu klíček. Nastartuju vše super jede jak drak atd. pořád dokolaNemáte někdo něco co byste mi poradili? Toto začalo dělat dneska v dešti viz předchozí příspěvek. UAAAA mě z teho jebne.
díky za odpovědi
SAki
takže kontrola odhalila pochybení při montáži rozvodů. Jenom lehce posunuté vačky vůči klice cca 10°, chybu jsem napravil. auto jede špica na benzín ale u plynu jiný problém. Vypnu motor nastartuju cca 30 sec běží vše bez chyb. Po 30 sec najednou motor začne cukat. Už nechcípe ale cuká. Když se rozjedu jede špatně jako by vynechávala svíčka (ale nevynechává jenom takový stav). Přepnu na benzín za jízdy jede fajn. Zastavím vypnu klíček. Nastartuju motor jede super po 30 sec znova se začne třepat. Vypnu motor. Nastartuju volný chod super rychle se rozjedu, auto tahá všude létají kusy asfaltu, krev z nosa jak akceleruji po 20 sec začne jet nepravidelně, špatně táhne, zastavím nepravidelný volný chod, třepe se. Vypnu klíček. Nastartuju vše super jede jak drak atd. pořád dokolaNemáte někdo něco co byste mi poradili? Toto začalo dělat dneska v dešti viz předchozí příspěvek. UAAAA mě z teho jebne.
díky za odpovědi
SAki
Re: 1.6 CNG volný chod
A jestlipak víš, že pokud máš auto s OBD (palubní diagnostika), jde po nastartování vždycky několik sekund na benzin a teprv pak to přejde na CNG provoz? U plynu je to zpravidla vždycky citlivější na všechny možné nedostatky než na benzin. Třaba kabely bych klidně vyměnil i preventivně a pokud jde o CNG vstřiky, jsou na to přístroje, které to dokáží vyčistit. Někdy to pomůže, jindy ne, ale zkusil bych to hned po kabelech a svíčkách.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: 1.6 CNG volný chod
Ahoj,
samozřejmě že bipower z roku 2000 startuje na plyn pořád. Tebou popisované startování je až od roku 2001.
Ve středu jdu k plynařům tak Vám řeknu co a jak. Vstřikovače jsem poslouchal a fungují bezvadně (na poslech). Je to jako kdyby bylo něco ucpané nebo regulátor tlaku plynu špatně nastaven. Ale nevím v plynu se bohužel nevyznám.
SAki
samozřejmě že bipower z roku 2000 startuje na plyn pořád. Tebou popisované startování je až od roku 2001.
Ve středu jdu k plynařům tak Vám řeknu co a jak. Vstřikovače jsem poslouchal a fungují bezvadně (na poslech). Je to jako kdyby bylo něco ucpané nebo regulátor tlaku plynu špatně nastaven. Ale nevím v plynu se bohužel nevyznám.
SAki
-
- Začátečník
- Příspěvky: 47
- Registrován: 12 zář 2008, 07:37
- Bydliště: Střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 CNG volný chod
Jak to tak popisuješ tak se mi zdá že to jede na sytič a po automatickém přepnutí to nejde Nevim čím by to mohlo být snad klapka nastavení nebo kabely a nebo svíčky?? Pravé kvůli těmtoproblémům jsem to auto prodal, nemám náladu na tyto problémy je pořád řešit. Zlatá nafta!!!
1,6 16V BiPower
Re: 1.6 CNG volný chod
Jo,OBD mají Multi až od roku 2001. Nechci Ti ubírat nadpřirozené schopnosti, ale správnou funkci vstřikovačů poslechem určitě nezkontroluješ. To ne! Tak maximálně jestli cvakají a to oni cvakají, proč by necvakaly? Závady jsou ale jinde. Jak jsem už psal, tlak na výstupu regulátoru by měl být stálý a to 10 bar. Jinak už tam kromě snímače tlaku nic vypečeného není. A co třeba lambda? Kdoví co hlásí, u benzínu to nemusíš poznat a tady jo. Asi by to potřebovalo diagnostiku, ale nějakou slušnou, ne ty univerzály, co nic neumí.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: 1.6 CNG volný chod
Diagnostika v tomto případě nepomůže.
Jediná možnost je vyměnit celou škrtící klapku. Čištění pomůže jen na chvíli.
Jediná možnost je vyměnit celou škrtící klapku. Čištění pomůže jen na chvíli.
Re: 1.6 CNG volný chod
Ahoj Všem,
takže vyřešeno. Auto sype jak nikdy . Chybná lambda, a několik načtených chyb v řídící jednotce. Po výměně a vymazání jede parádně (doufám že na dlouho).
Díky Všem za rady
Mějte se
SAki
takže vyřešeno. Auto sype jak nikdy . Chybná lambda, a několik načtených chyb v řídící jednotce. Po výměně a vymazání jede parádně (doufám že na dlouho).
Díky Všem za rady
Mějte se
SAki
Re: 1.6 CNG volný chod
Ahoj,
my jsme lambdu taky měnili a mazali jsme chyby v diagnostice. Chvíli to fungovalo, ale
pak se to zase vrátilo do starých kolejí. U každého ale může jít o jinou závadu, ne?
my jsme lambdu taky měnili a mazali jsme chyby v diagnostice. Chvíli to fungovalo, ale
pak se to zase vrátilo do starých kolejí. U každého ale může jít o jinou závadu, ne?
Re: 1.6 CNG volný chod
Ahoj všem.
Před několika dny se podařilo vyřešit u naší multiny BiPower kolísání volnoběhu na plyn, kterýžto neduh se projevoval nepravidelně po dobu asi 1 a 3/4 roku - nemoh jsem na nic přijít.
Až teď: po dojetí bez problémů jednoho dne jsem následujícího rána nastartoval, volnoběžky vyletěly na cca 2000-2500 a kolísaly. Měl jsem za to, že natekla voda do konektoru, a zoxidovaly kontakty. Tak jsem se pustil do opravy - vyndal ŘJ, částečně vykostil ven svazek tak abych mohl pohodlně z konektoru vypíchat postupně dutinky a zkontrolovat je. Ale nakonec to byly zlámané kabely ve svazku který vede od ŘJ na motor (ten s menším konektorem). Uvnitř vrapované hadice, která je navlečená na svazek a zabandážovaná, byl cca 30 cm za konektorem od ŘJ přelomený vodič včetně izolace. Po spájení drátu a vrácení svazku zpět to už na plyn nejelo vůbec. Jak jsem s tím hnul, tak se tam musely zlomit další, co už byly načaté. Takže servis, na to jsem neměl trpělivost. Technikovi jsem řekl, co jsem kde dělal, elektrikář se toho chytil a šel po drátech, a našel prý o kus dál další 3 zlámané vodiče, které spájel, a je po kolísání volnoběhu i těch vysokých volnoběžných otáčkách.
Závěr: když jsem viděl vevnitř ten kabelový svazek, tak mě docela pojala hrůza, jak je to zprasený z výroby (rozbočovaný dráty - z jednoho jdou najednou tři, různě zamotaný a zmuchlaný atd.). Je to potenciální průšvih, protože se klidně zlomí jádro v izolaci, vidět to není a dělá to paseku. Ale zase návod pro někoho s dostatkem času a trpělivosti na hledání závady.
P.S.:Co stojí nový svazek mi radši neřekli, aby to se mnou nepraštilo.
Před několika dny se podařilo vyřešit u naší multiny BiPower kolísání volnoběhu na plyn, kterýžto neduh se projevoval nepravidelně po dobu asi 1 a 3/4 roku - nemoh jsem na nic přijít.
Až teď: po dojetí bez problémů jednoho dne jsem následujícího rána nastartoval, volnoběžky vyletěly na cca 2000-2500 a kolísaly. Měl jsem za to, že natekla voda do konektoru, a zoxidovaly kontakty. Tak jsem se pustil do opravy - vyndal ŘJ, částečně vykostil ven svazek tak abych mohl pohodlně z konektoru vypíchat postupně dutinky a zkontrolovat je. Ale nakonec to byly zlámané kabely ve svazku který vede od ŘJ na motor (ten s menším konektorem). Uvnitř vrapované hadice, která je navlečená na svazek a zabandážovaná, byl cca 30 cm za konektorem od ŘJ přelomený vodič včetně izolace. Po spájení drátu a vrácení svazku zpět to už na plyn nejelo vůbec. Jak jsem s tím hnul, tak se tam musely zlomit další, co už byly načaté. Takže servis, na to jsem neměl trpělivost. Technikovi jsem řekl, co jsem kde dělal, elektrikář se toho chytil a šel po drátech, a našel prý o kus dál další 3 zlámané vodiče, které spájel, a je po kolísání volnoběhu i těch vysokých volnoběžných otáčkách.
Závěr: když jsem viděl vevnitř ten kabelový svazek, tak mě docela pojala hrůza, jak je to zprasený z výroby (rozbočovaný dráty - z jednoho jdou najednou tři, různě zamotaný a zmuchlaný atd.). Je to potenciální průšvih, protože se klidně zlomí jádro v izolaci, vidět to není a dělá to paseku. Ale zase návod pro někoho s dostatkem času a trpělivosti na hledání závady.
P.S.:Co stojí nový svazek mi radši neřekli, aby to se mnou nepraštilo.
Re: 1.6 CNG volný chod
Zdravim lidi, mam stejny problem. Multinu sem koupil vcera a na benzin vse ok, na plyn jede krasne a na volnobeh neudrzi otacky, kolisa a chcipa. Jak jsem si procital vsechny fora, pricin muzou byt tuny. Nevito o nekom schopnem v Praze, kdo by to dokazal poladit?