Ritmo TurboDS
Moderátor: peta.smolik
Ritmo TurboDS
Mal som Fiat Ritmo TurboDS. Bol to môj prvý diesel takže si toho so mňou užil . Každú zimu min. 1x mi zamrzla nafta. Bol to nezmar. Najazdil som na ňom 270 000km. A ešte stále jazdí druhý majiteľ. Rýchlý, živý, úsporný, spoľahlivý. Nikdy som nemal väčšiu spotrebu ako 6l. A to som chodil hodne rýchlo (130-140km.) Pri 90km cca 4.5l. Ale to nebolo ono to auto sa pítalo do otáčok potreboval aspoň 110km kôli turbu.
Motor 1929-na, 59KW/80k, 4200 ot/max, 170km, 0-100 ...... 12.5s.
Motor 1929-na, 59KW/80k, 4200 ot/max, 170km, 0-100 ...... 12.5s.
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 68
- Registrován: 30 srp 2005, 15:29
- Bydliště: Neratovice
- Kontaktovat uživatele:
Ritmo TDS
nemáte náhodou někdo zkušenost s tímto autem jak ho předělat na obyč diesel, popřípadě co je k tomu nutné? Protéká mi celkem dost turbo a 5000 Kč se mi do opravy dvakrát nechce
Díky za případné rady.
Ještě bych měl jeden dotaz a to takový, jestli ještě nějaký model Fiatu z těch let má naftové čerpadlo také nahoře poháněné od rozvodů.
Díky za případné rady.
Ještě bych měl jeden dotaz a to takový, jestli ještě nějaký model Fiatu z těch let má naftové čerpadlo také nahoře poháněné od rozvodů.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 68
- Registrován: 30 srp 2005, 15:29
- Bydliště: Neratovice
- Kontaktovat uživatele:
Musíš upraviť sacie potrubie konkrétne časť (filter - sacie) potrubie. Dlhá čierna hadica by sa mala zapojiť za vzduchový filter. Ale turbo môžeš omedziť alebo úplne vyradiť aj prestavením palivového čerpadla. Ja som to robil vždy na mojom Ritme pred Emisnou. Poznač si polohu škrtiacej klapky prívodu nafty do čerpadla. A môžeš aj polohu skrutky regulácii volnobežných otáčok. Pridaj hodne volnobeh a priškrť prísun nafty. Keď to preženieš stratíš aj 15 koní a turbo sa úplne odstavý. Chce to kompromis a vyhrať sa stým nastavením. Pokial Ti neukazuje tlak plnenia turba na prístrojovke tak do toho nechoť.
Ak to budeš skúšať nastav si maximalny tlak na 0.3Baru Turbo Ti bude zaberať na 5 - ke pri 110km rýcjhlosti. Na 4- ke pri 80km. Výkon Ti spadne na cca 70 koní. Ale bude to lepšie ako keby si ho nemal. Skúšal som aj opak zvýšil som prítok nafty a výsledok: nechci vedieť potrhalo mi to turbo hadicu. Zháňal som ju 2mesiace.
Ak to budeš skúšať nastav si maximalny tlak na 0.3Baru Turbo Ti bude zaberať na 5 - ke pri 110km rýcjhlosti. Na 4- ke pri 80km. Výkon Ti spadne na cca 70 koní. Ale bude to lepšie ako keby si ho nemal. Skúšal som aj opak zvýšil som prítok nafty a výsledok: nechci vedieť potrhalo mi to turbo hadicu. Zháňal som ju 2mesiace.
to PIP
díky moc za rady. Nasadím teda motor a uvidím nó. S tím čerpadlem nevim nevim, moc se mě do něj nechce šahat, protože jedno mi už předtím teklo a mojí blbostí jsem ho zničil. Po té jsem sehnal jiné a to má všechny šrouby na čerpadle označené zelenou barvou, aby se hned vědělo jak má být nastavené. Toho čerpadla se upřímě řečeno i dost bojím. Kdejaká prkotinka stojí nehorázné peníze. Originál Bosch stojí 100 tisíc !!!! A nedělám si legraci. Každopádně fakt díky za rady
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 68
- Registrován: 30 srp 2005, 15:29
- Bydliště: Neratovice
- Kontaktovat uživatele:
to pip:
Vyrábět z TD-D je holej nesmysl,už z toho důvodu,že D má tlaky o 5-10 vyšší.Ty se u TD doplňují turbem.Sám vím,když mě na 1,9TDS Ritmu vydechlo turbo,tak to vůbec nejelo do kopců a při akceleraci,motor je potom nadměrně zatěžován teplem od špatně spálené nafty,která je vstřikována vyšším tlakem do nízce prohřátého vzduchu oproti klasickému D. Takže potěš motor, jestli to bude někdo vyrábet,nehledě na to,že si rozhasí čerpadlo,které bude těžko dávat zpátky(měl by být i jiný předvstřik,kdyby to celé nebyla hloupost).Pokud mám turbo,tak bohužel musím na opravu našetřit(5tis.mě stála GO turba bez papíru před 8-9lety),takže to není žádná drahota anebo si koupit UNO 1,3D.
Vyrábět z TD-D je holej nesmysl,už z toho důvodu,že D má tlaky o 5-10 vyšší.Ty se u TD doplňují turbem.Sám vím,když mě na 1,9TDS Ritmu vydechlo turbo,tak to vůbec nejelo do kopců a při akceleraci,motor je potom nadměrně zatěžován teplem od špatně spálené nafty,která je vstřikována vyšším tlakem do nízce prohřátého vzduchu oproti klasickému D. Takže potěš motor, jestli to bude někdo vyrábet,nehledě na to,že si rozhasí čerpadlo,které bude těžko dávat zpátky(měl by být i jiný předvstřik,kdyby to celé nebyla hloupost).Pokud mám turbo,tak bohužel musím na opravu našetřit(5tis.mě stála GO turba bez papíru před 8-9lety),takže to není žádná drahota anebo si koupit UNO 1,3D.
2,4TD_HLX_week ex
Croma 1,9mJTD 110kW, automat, black Emotion
Croma 1,9mJTD 110kW, automat, black Emotion