motor,2 otazky

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
trutan
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 06 kvě 2009, 20:08

motor,2 otazky

Příspěvek od trutan »

mam asi dva dotazy: budik teploty vody sa vam ako drzi pri dlhsej jazde na kolko? Mne ked idem drzi sa na alebo kusok nad ciarku co ukazje stvrt. ked stojim a necham bezta motor. vtedy ide az po zopnutie ventilatora na polovicku. volnobezne otacky na neutral mam dajme tomu ze nejeky milimeter nd 1000, po vymene rozvodov a vodnej pumpy ide lepsie. Stara vodna pumpa isla dost tazko rukou potocit. svieckove kable su nove,sviecky,palivovy filter, dal sopm pretesnit motor. To stym budikom neviem ci to mam nejako riesit, alebo to povazovat za normalnu hodnotu. vcera som daval aditivum do paliva na precistenie, ze by vstrekovace prepucovalo.

druha vec - od zaciatku co som isiel v punte som bol prekvapeny ako lahko ide plynovy pedal, len nmohou trosku pohnem a otacky idu hore, oproti inym autam je to podstatne porovnatelne. Ide mi hlavne o to, ked idem po meste na dvojke,trojke s nohou na plyne a pustim ju, auto-alebo motor "trhne" s naslednym spimalenym,.......zda sa mi nemozne ist na urcite otacky konstatne,pomaly,na jednotke ci dvojke. narusa to komfort jazdy ked stale "skacem". cim by to mohlo byt? niekde som pocul, ze by to mohli byt silent bloky pod motorom. jazdim na firemnom ford mondeo co ma najazdenych mrte kilometrov a stym problem nema, ide pekne plynule. ked na mojom isla frajerka, povedala ze co to je za fromulu,otacky stupaju ako nic a ked pusti plyn hned sa ukludni. Pre mna je to skor otras.
Reklama
 

corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od corleone »

Co třeba nejdřív napsat, o jaký motor jde :idea: :?:
Punto 55S Mk I
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od Petr1968 »

Bude spalovací :mrgreen:
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od Plecháč Tony »

U tý první otázky bych řekl, že je to všechno normální. Já těď pročistil komplet chladící soustavu, vyměnil jsem topení, chladič a termostat. Pumpa a čidlo teploty pro ukazatel mají rok a chová se to naprosto stejně. Je to sice zvláštní, že to neudrží přesně jednu teplotu, ale je to tak. Drží to tak 85°C a když se jen pomalu popojíždí doleze to až k těm cca 90°C kdy sepne ventilátor.
Jediný co mi přijde divný u tý první otázky jsou volnoběžný otáčky, který já mam asi 650-700.

A v tý druhý otázce taky nevidim žádnej zádrhel. Musíš pouštět plyn pomalu a nebo tam dát neutrál. Je to malý lehký auto, tak to s ním škubne, když jedeš pomalu na 2ku a pak začneš brzdit motorem. Koukni kolik váží mondeo a taky je to trochu úplně jibný auto a kdo ví jestli nemá elektronickej plyn...Teda pokud ho ty nemáš na Puntu. Předpokládam že máš MK1
trutan
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 06 kvě 2009, 20:08

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od trutan »

.....bol som v servise a povedal,ze to je elektronicky plyn, ano mam r.v.96,1.2i 75, na tu lahkost plynu sa da zvyknut........Co ma zaraza su tie nizke otacky,600-700, to je o dost menej ako mam ja,
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od Plecháč Tony »

Normálně by měly být kolem 750 myslim, ale nejsem si jistej...
trutan
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 06 kvě 2009, 20:08

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od trutan »

nekde sem tu cital ze ma...,
Uživatelský avatar
fero1943
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 14 čer 2009, 15:13

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od fero1943 »

Ta prva otazka: je to v poriadku, presne tak isto to ukazuje teplotu aj mne. K druhemu "problemu", co vlastne nie je problem, aby plyn hned reagoval sa da skontrolovat na napnuti plynoveho lanka (myslim), otacky by mali byt o nieco nizsie, treba ich kontrolovat po urcitych prejdenych km a po zastaveni auta a v neatrali, mali by byt od 750 do 870 priblizne. Netreba sa znervoznovat, vsetko je v poriadku.
Punto MK1 60SX 1,2 43kW 3dv. r.1996
trutan
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 06 kvě 2009, 20:08

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od trutan »

mne sa zda ze kde je elektronicky plyn,tam nie je lanko...... :?:
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od zokot »

Ale je :wink:
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od Anduril »

pokud tam ma el. plyn tak lanko tam neni.. kde by bylo?
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
trutan
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 06 kvě 2009, 20:08

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od trutan »

pravdepodobne tam je ten volnobeh tak nastaveny,lebo aj po ujeti napr. 10,20km sa jemne okolo tisic,......teplota ukazuje stale rovnako,drzi sa na stvrtke. Dalo by sa nejako zistit kedy sa vypina sytic?
oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: motor,2 otazky

Příspěvek od oldoss »

Sytic by sa mal vypinat automaticky mne sa vypina asi po 15 sekundach co nastartujem. Najskor si drzi otacky na nejakych cca 1200 ot/min potom klesnu na 900 ked sa zohreje tak ukazuje 850 +/-.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“