Stránka 1 z 2
Nemrznuca zmes
Napsal: 17 zář 2008, 09:07
od blcha24
Vedel by mi tu niekto poradit aku mam dat nemrznucu zmes do fiat stilo 1,9 JTD. dik
Napsal: 17 zář 2008, 10:03
od liborko
nejlip
PARAFLU v poměru 1:1
Re:
Napsal: 26 říj 2009, 12:27
od baky
liborko píše:nejlip
PARAFLU v poměru 1:1
a nieco co maju aj v tejto zemepisnej oblasti by si nevedel???
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 26 říj 2009, 14:45
od Petr1968
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 26 říj 2009, 15:52
od ekr1
I když už tady odpověď zazněla,zeptám se,jakou máš chladící kapalinu teď.Jde o to že růžová se mění co 5 let a modrá zelená a žlutá(myslím že víc jich není) tyto se mění co 3 roky
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 26 říj 2009, 16:11
od Petr1968
To měl říct první co tam má.
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 26 říj 2009, 18:42
od Kiňas
Paraflu je nemrznoucí směs na bázi ethylenglykolu,takže je jedno,jestli tam dáš fridex G plus,G 11,G 48 atd,sám jsem
paraflu dolil G plus fridexem a nic se neděje.Italové preferují jen svoje značky jak olejů,filtrů,nemrznoucích směsí a přitom u nás koupíš naše nebo jiné značky s ještě lepšími vlastnostmi a za podstatně příznivější ceny.
Takže bych se toho vůbec nebál,koupil bych Fridex G plus,naředil 1:1 s destilkou a nalil to tam a máš na pět let pokoj.Vždyť je to ve škodovkách,wolksvagnech a kdo ví kde ještě a bezproblémů.
Běž si do Fiatu koupit litr
paraflu a uvidíš že od velvany máš čtyřlitrovku G pluska,naliješ to tam a jsi vysmátej.
Zdarec
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 28 říj 2009, 13:07
od mad mike
Kiňas píše:Paraflu je nemrznoucí směs na bázi ethylenglykolu,takže je jedno,jestli tam dáš fridex G plus,G 11,G 48 atd,sám jsem
paraflu dolil G plus fridexem a nic se neděje.Italové preferují jen svoje značky jak olejů,filtrů,nemrznoucích směsí a přitom u nás koupíš naše nebo jiné značky s ještě lepšími vlastnostmi a za podstatně příznivější ceny.
Takže bych se toho vůbec nebál,koupil bych Fridex G plus,naředil 1:1 s destilkou a nalil to tam a máš na pět let pokoj.Vždyť je to ve škodovkách,wolksvagnech a kdo ví kde ještě a bezproblémů.
Běž si do Fiatu koupit litr
paraflu a uvidíš že od velvany máš čtyřlitrovku G pluska,naliješ to tam a jsi vysmátej.
Zdarec
přesně, všechny nemrzky na bázi etylenglykolu jsou navzájem mísitelné a nezáleží na barvě,možná je ještě rozdíl mezi hliníkem a litinou(nevím jistě)snad umí každý číst nápisy na flašce, já osobně používám Sheron, jak pro benzín tak kdysi i pro diesel a pohoda
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 28 říj 2009, 16:23
od ekr1
Tak si skus nalít růžovou do příkladně modré(castrol od fiatu)a sám uvidíš že se nespojí.K těm letům použitelnosti,jedná se o to že se sníží vlastnosti tkz.inhibitorů koroze a stává se po uvedených letech z nemrzky tkz, kyselina která ti rozežere těsnění pod hlavou a i vyžere díry do hlavy.Vím o čem mluvím musel sem si nechat vyvařit hlavu,neb v těch děrách se dalo jezdit 5ti korunou a dát nové těsnění.
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 28 říj 2009, 16:38
od mad mike
proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 28 říj 2009, 16:43
od ekr1
mad mike píše:proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně
No jo ale konkrétně ty jsi psal že jsou všechny mísitelné,takže na barvě záleží a proč každý rok
Ale jak píšeš je nejlepší vyměnit celou náplň
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 28 říj 2009, 18:50
od Kiňas
Osobně si myslím,že snad tu není takový expert,co by modrou nemrzku dolíval růžovou.Samozřejmě je lepší vyměnit celou náplň za novou a je klid.Sám jsem Fridex G plus dal při výměně i do motorky Honda VFR 800 FI kde jsou hliníkové stěny mnohem tensí než v motoru u auta a je všechno v pohodě.Je to fridex určený pro celohliníkové motory.Dobré je tuto náplň při přípravě auta na zimu přeměřit,aspoň pro kontrolu a po stanovené lhůtě použitelnosti vyměnit,jestli si to pamatuju dobře tak 5 let nebo 200 tis.Km.
Jinak nemrznoucí směsy se vyrábějí na bázi ethylenglykolu a propylenglykolu a ty navzájem nesmísíš.
Zdarec Kiňas.
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 28 říj 2009, 19:13
od mad mike
ekr1 píše:mad mike píše:proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně
No jo ale konkrétně ty jsi psal že jsou všechny mísitelné,takže na barvě záleží a proč každý rok
Ale jak píšeš je nejlepší vyměnit celou náplň
moje chyba měl jsem napsat, že pokud si nejste jistí jestli tam máte nemrzku etylenglykol či jiný sajrajt, vyměnte celou nápln. a nemíchejte růžovou s modrou, podle všeho se nesmísí a po čase vám vyžerou díry do motoru o velikosti pětikačky.pokud vím tak jsem napsal, že
kapaliny na bázi etylenglykolu jsou navzájem mísitelné a že všichni umíme číst
sorry za SZ, překlepl jsem se
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 28 říj 2009, 19:24
od ekr1
Kiňas píše:Osobně si myslím,že snad tu není takový expert,co by modrou nemrzku dolíval růžovou.Samozřejmě je lepší vyměnit celou náplň za novou a je klid.Sám jsem Fridex G plus dal při výměně i do motorky Honda VFR 800 FI kde jsou hliníkové stěny mnohem tensí než v motoru u auta a je všechno v pohodě.Je to fridex určený pro celohliníkové motory.Dobré je tuto náplň při přípravě auta na zimu přeměřit,aspoň pro kontrolu a po stanovené lhůtě použitelnosti vyměnit,jestli si to pamatuju dobře tak 5 let nebo 200 tis.Km.
Zdarec Kiňas.
Tady ten expert není
ale znám ho je to můj soused který tohle opravdu udělal že je smíchal dohromady a vypadalo to hezky jako koktejl
takže vím že se to ale opravdu nesmísí dohromady,ještě teď se směji jak zuřivě jezdil na parkovišti před barákem tam a zpět aby to smíchal
Ten samý člověk měl v předešlém autě nemrzku 10 let a divil se že mu to netopí neb se s toho stal sulc,vzpomínám si na to neb sem mu pomáhal proplachovat celý systém zahradní hadicí ,takových vzpomínek mám hodně
Re: Nemrznuca zmes
Napsal: 28 říj 2009, 19:31
od ekr1
mad mike píše:ekr1 píše:mad mike píše:proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně
No jo ale konkrétně ty jsi psal že jsou všechny mísitelné,takže na barvě záleží a proč každý rok
Ale jak píšeš je nejlepší vyměnit celou náplň
moje chyba měl jsem napsat, že pokud si nejste jistí jestli tam máte nemrzku etylenglykol či jiný sajrajt, vyměnte celou nápln. a nemíchejte růžovou s modrou, podle všeho se nesmísí a po čase vám vyžerou díry do motoru o velikosti pětikačky.pokud vím tak jsem napsal, že
kapaliny na bázi etylenglykolu jsou navzájem mísitelné a že všichni umíme číst
sorry za SZ, překlepl jsem se
Tak k té hlavě bylo to na starém fáčku, byl sem 2 majitel a ten přede mnou tam onu nemrzku neměnil od výroby a ty díry v hlavě udělali právě s té původní směsi která změnila chemické složení.Takže sem po koupi zjistil že mi tlakují hadice chlad.systému,čili kompres z motoru byla v chladícím sys.Tam kde měla být 1 atmosféra bylo najednou 10.