odvzdušnění
Napsal: 04 črc 2016, 14:30
Ahoj má Fiat Seicento 1.1 MPi 2001 odvzdušňování chladícího okruhu.
MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.liborko píše:Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI
Tak uz to soudruzi vylepsili, holt pokrok nezastavisradek.s píše:MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.liborko píše:Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI
Pokud je to to původní modré víčko, tak jestli někdo udělal dírku jen do té samolepky a né přímo do víčka, tak by to nemělo vadit. Ten přetlakový ventilek je totiž totiž chytře vyveden ve čtyřech místech okolo těsnění po obvodu závitu zevnitř víčka a když to začne vařit, tak to mazaně nestříká nahoru, ale z pod víčka dolů. Chladící soustava je přetlaková, aby se zvýšil bod varu, takže jestli to přiměřeně tlakuje, není to závada. Nesmí to ale přesáhnout těch 1.4 baru. Já jsem měl nedávno problém právě s víčkem. Začal jsem pozorovat mapy chladící kapaliny na nádržce, jakoby víčko netěsnilo, což nikdy předtím nedělalo. Taky trochu ubývala kapalina. Podezříval jsem těsnění ve víčku, ale napadlo mě zevnitř fouknout pusou do ventilku víčka a on neměl skoro žádný odpor, tedy 1,4 baru to rozhodně nebylo. Tak jsem zkusil i jako vcucnout, bylo taky bez odporu, ale to je správně. Jak jsem párkrát fouknul, tak se víčko (ventilek) spravilo, asi v něm byl nějaký bordel, co jsem se zbytkem kapaliny vyfoukal. Teď víčko při foukání směrem ven docela dost klade odpor, než se ventilek otevře, odhaduji, těch 1,4 baru by to mohlo být a opačně je to bez odporu, což je správně. Dal jsem ho tam a už kapalinu nepropouští a zatím vypadá, že kapalina neubývá. Tak jsem ani nemusel kupovat nové víčko.Root píše:Děkuji za info zkusím ještě ten druhý odvzdušňovák. Ta kapalina je sice nahnědlá, ale spíše mi to připadá, jako rez.To víčko má na sobě samolepku s uvedeným tlakem 1.4 a ta samolepka má v sobě dírku jako by proraženou.
A tak to má býtliborko píše:Tak uz to soudruzi vylepsili, holt pokrok nezastavisradek.s píše:MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.liborko píše:Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI