motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Ahoj všem, už delší dobu řeším problém s udržením např. 2 tis. otáček. Obdobné témata jsem zde našel, ale nikde jsem nedošel k jeho úspěšnému vyřešení, takže se na Vás obracím s konkrétním problémem.
Začnu asi tím, že když motor nastartuji jako studený, tak šlape celkem dobře, otáčky volnoběho do zahřátí drží cca 13OO otáček a poté pomalu klesají až na nějakých 750 otáček na volnoběh. Občas se stane, že ihned po nastartování studeného motoru jakoby vynechá, najednou klesnou otáčky a zase se rychle vrátí na původní otáčky a motor škubne. Další problém, který s tím pravděpodobně souvicí je v tom, že pokud studený motor nastartuji a chci vyjet, motor na jedničku a dvojku jako škupe a občas mi přijde, že chvilkama přestane táhnout jakoby když se začne dusit. Po zahřátí je to již OK. Pouze na volnoběh lehce kolísají otáčky +-50otáček. Další věc je ta, že když je motor ohřátý na provozní teplotu, tak nejsem schopen udržet otáčky na požadovaných otáčkách. Vytočím motor na neutrál třeba na 2 tis. a když lehce povolím plyn abych otáčky udržel konstantní, tak je cítit, jak se motor zatřese a okamžitě otáčky spadnou na nějakých 700 nebo 800 otáček, přitom plyn držím stále ve stejné poloze.
Punťas má najeto 175 tis. km a je pravidleně servisovaný. Svíčky mám NGK a mají najeto cca 8 tis. km, rozvody + vodní pumpa nové, vzduchový filtr nový, klapka čištěná již několikrát sprejem (na pohled čistá). Při napojení na Vag motor nevyhazuje žádnou chybu (viz. příloha). Nevím si rady už...cívky, lambda, klapka, kabely ke svíčkám??? Je toho moc...dík za rady!!!
Začnu asi tím, že když motor nastartuji jako studený, tak šlape celkem dobře, otáčky volnoběho do zahřátí drží cca 13OO otáček a poté pomalu klesají až na nějakých 750 otáček na volnoběh. Občas se stane, že ihned po nastartování studeného motoru jakoby vynechá, najednou klesnou otáčky a zase se rychle vrátí na původní otáčky a motor škubne. Další problém, který s tím pravděpodobně souvicí je v tom, že pokud studený motor nastartuji a chci vyjet, motor na jedničku a dvojku jako škupe a občas mi přijde, že chvilkama přestane táhnout jakoby když se začne dusit. Po zahřátí je to již OK. Pouze na volnoběh lehce kolísají otáčky +-50otáček. Další věc je ta, že když je motor ohřátý na provozní teplotu, tak nejsem schopen udržet otáčky na požadovaných otáčkách. Vytočím motor na neutrál třeba na 2 tis. a když lehce povolím plyn abych otáčky udržel konstantní, tak je cítit, jak se motor zatřese a okamžitě otáčky spadnou na nějakých 700 nebo 800 otáček, přitom plyn držím stále ve stejné poloze.
Punťas má najeto 175 tis. km a je pravidleně servisovaný. Svíčky mám NGK a mají najeto cca 8 tis. km, rozvody + vodní pumpa nové, vzduchový filtr nový, klapka čištěná již několikrát sprejem (na pohled čistá). Při napojení na Vag motor nevyhazuje žádnou chybu (viz. příloha). Nevím si rady už...cívky, lambda, klapka, kabely ke svíčkám??? Je toho moc...dík za rady!!!
- Přílohy
-
- Bez názvu.jpg (66.3 KiB) Zobrazeno 5118 x
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
- Reklama
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Máš pravdu - podobné problémy v nízkých otáčkách s motorem 1.2 16V tu má víc lidí.
Podle toho, že jsi sem dal ty načtené hodnoty - ty máš k dispozici kabel? ... to by bylo fajn, tak by se možná dalo někam dostat.
Já bych doporučil jako první věc načíst údaje z MAP senzoru (snímač tlaku v sání). A to při volnoběhu, při rozjezdu a při plným plynu.
Osobně nečekám, že by byl špatný, to se nestává - spíš by mohl ukázat na netěsnost v sání, nebo elektrické výpadky.
Použij na to Fiatecuscan místo VAGu, ten je přímo na Fiaty.
Pak následně mě napadá prohlédnout další věci - snímač klepání taky pomocí diagnostiky, jestli neomezuje předstih, když nemá. Pak třeba prohlédnout zpětné vedení par z nádrže, jestli ten ventil pracuje správně (když je otevřený pořád, tak obohacuje směs na volnoběh a to dělá problémy).
Podle toho, že jsi sem dal ty načtené hodnoty - ty máš k dispozici kabel? ... to by bylo fajn, tak by se možná dalo někam dostat.
Já bych doporučil jako první věc načíst údaje z MAP senzoru (snímač tlaku v sání). A to při volnoběhu, při rozjezdu a při plným plynu.
Osobně nečekám, že by byl špatný, to se nestává - spíš by mohl ukázat na netěsnost v sání, nebo elektrické výpadky.
Použij na to Fiatecuscan místo VAGu, ten je přímo na Fiaty.
Pak následně mě napadá prohlédnout další věci - snímač klepání taky pomocí diagnostiky, jestli neomezuje předstih, když nemá. Pak třeba prohlédnout zpětné vedení par z nádrže, jestli ten ventil pracuje správně (když je otevřený pořád, tak obohacuje směs na volnoběh a to dělá problémy).
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Jo jo mám kabel a fiat EcuScan mam taky Jinak jsem ještě vyměnil kabely ke svíčkám za nové, jelikož ty jedenáctileté už byly určitě taky jetý a dal jsem nové svíčky Brisk platin. Původní svíčky NGK které tam byly asi 7 tis. km, tak jsem vyndal neskutečně černý, očouzený a opálený to jsem fakt ještě na žádným mým předchozím autě neviděl. Jinak chod motoru se výrazně zklidnil, jde tišeji a spotřeba šla rapidně dolů (cca litr nebo dva dolů), ale pořád to nemá vliv na udržení požadovaných otáček. Taky jsem vyčistil klapku a zresetoval ŘJ, tak třeba se to ještě srovná trochu, ale moc tomu nevěřím, protože už mám po resetu najeto cca 60 km a to by mělo postačit Jinak ten kabel mám chvilku takže se pokusím udělat to co mi radíš, snad se zadaří, pak dám vědět co a jak A díkes za rady
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
No ale ty svíčky to je divný - NGK jsou kvalitní svíčky a těch cca 7 tisících by měly být ok.
Byl to určitě správný typ pro tento motor?
Byl to určitě správný typ pro tento motor?
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
svíčky od výrobce NGK jsou skutečně kvalitní, proto mě to dost překvapilo, třeba je chyba někde u mě v motoru, - viz. přiložená fotka očouzené svíčky. Pokud tam svíčky NGK byly dány pro správny typ vozidla nevím, jelikož jsou od původního majitele (kamaráda), který je kupoval nové kus za cca 300Kč z internetu a nevím jak bych zjistitl pokud tam skutečně patří
- Přílohy
-
- svíčka.jpg (101.4 KiB) Zobrazeno 5075 x
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Punto 1.2 8V, rv. 02 - slouží dál už zase nám
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
No tak jestli jsou to ty DCPR8E-N jak poslal OndraK, tak to byly správné - taky jde o to, jak s tím autem jezdíš - jestli pár km a motor je pak skoro pořád studený (pak by mohly být takle černé), pokud jezdíš delší vzdálenosti, tak by měly být hnědé a čisté.
No uvidíme, jestli tam něco je až to napíchneš.
No uvidíme, jestli tam něco je až to napíchneš.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Jo tak to jsou přesně oni, takže byly správné...No jezdím různě, jak kdy, ale bydlím ve městě, tudíž 60% jezdím město a zbytek dálky. Ale i ty kratší vzdálenosti přes město motor bezproblému ohřeju. Uvidím, až to napíchnu znovu, teď jsem neměl čas, tak snad zítra se na to konečně dostanu
Ještě mě napadla jedna věc, mám totálně popraskanou a přetrženou hadičku (drží silou vůle elektrikářskou páskou) na odsávání motoru - viz. přiložený obrázek, která je napojena od horní části motoru na hadici mezi vzduchovým filtrem a klapkou a další tenká hadička ještě za klapkou. Dnes jsem ji byl objednat ve Fiatu za 213,-Kč. Tak třeba i to pomůže, jelikož mi automechanik říkal, že to může mít vliv na klidný volnoběh Tak uvidíme...a díky za rady chlapi
Ještě mě napadla jedna věc, mám totálně popraskanou a přetrženou hadičku (drží silou vůle elektrikářskou páskou) na odsávání motoru - viz. přiložený obrázek, která je napojena od horní části motoru na hadici mezi vzduchovým filtrem a klapkou a další tenká hadička ještě za klapkou. Dnes jsem ji byl objednat ve Fiatu za 213,-Kč. Tak třeba i to pomůže, jelikož mi automechanik říkal, že to může mít vliv na klidný volnoběh Tak uvidíme...a díky za rady chlapi
- Přílohy
-
- Bez názvu.jpg (93.03 KiB) Zobrazeno 5048 x
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Skoro bych si vsadil, že to bude tím. IMHO si přisává falešnej vzduch.
Punto 1.2 8V, rv. 02 - slouží dál už zase nám
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Taky doufám...problém by se poměrně snadno vyřešil Pak dám určitě vědět jestli to bylo tím, díl by měl dorazit do 3 dnů, tak ho pak ihned vyměním a projedu to
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Ano pokud je špatná (popraskaná) hadička za klapkou, tak si bude tudy přisávat - tím pádem ŘJ dává víc paliva a svíčky jsou pak černé...
A samozřejmě to ovlivňuje ovládání plynu atd.
A samozřejmě to ovlivňuje ovládání plynu atd.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Tak hadička vyměněna, ŘJ zresetována a žádná změna, problém přetrvává. Hodím sem odkaz na video, kde je vidět i cuknutí motoru po nastartování. Problém je v tom, že když jsem to točil, tak jako na potvoru se to projevilo jen skutečně nepatrně až to není téměř vidět jako naschvál prostě...Motor jsem startoval studený, otáčky vylítnou na 1500 a po chvilce cukne a toto cukání (vynechání) se děje až do zahřátí motoru na provozní teplotu, jen na tom videu to není vidět. Zítra to ještě napíchnu na Fiat EcuScan a zkusím nějaké ty pokusy s více veličinama v reálném čase a pak sem hodím výsledek ještě.
( http://www.youtube.com/watch?v=6QmGmWIjbXo" onclick="window.open(this.href);return false; )
( http://www.youtube.com/watch?v=6QmGmWIjbXo" onclick="window.open(this.href);return false; )
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Tak jsem zde s dalším zjištěním. Dnes jsem zkusil opět Fiat EcuScan hned od zcela studeného motoru. Venku teplota 1,5°C a co mě fakt zarazilo, že mi čidlo teploty vzduchu ukazovalo nejprve 17 a poté 18°C. viz přiložený výpis. To je docela divný ne? Teplota vody ukazuje správně...že by to čidlo vzduchu bylo špatný?
- Přílohy
-
- fiat scan.jpg (114.61 KiB) Zobrazeno 4944 x
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
šutr: já v těch datech vidím teplotu vody cca 30 st. a teplotu vzduchu cca 18 st., což je v pořádku - sání je vyhřívané, takže se v něm vzduch ohřeje.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
- šutr
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07 říj 2011, 10:45
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor neudrží požadované otáčky (Punto II, 1.2 16V)
Ještě sem hodím jednu tabulku, sem si je spletl, tady je to dobře vidět. teplota vody -1,1°C a teplota nasávaného vzduchu je 17,7°C. Zaráží mě, že tyto hodnoty to ukazovalo po vymrznuté noci ještě před prvním startem, viz otáčky motoru. Start až v čase 5,2 s. To je divné ne?I kdyby sání bylo vyhřívané, tak by to mělo být znát na teplotě nejspíš až po nastartování motoru,ne? Jak je vůbec vyhřívané?
- Přílohy
-
- Bez názvu.jpg (71.43 KiB) Zobrazeno 4933 x
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057