1,4 T-Jet

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Thovt
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 31 kvě 2015, 13:19

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Thovt »

Nerád píšem mimo tému už druhý príspevok, ale chcel by som vyjasniť, že to o navážaní som nemyslel na Teba cimbo.

Mne sa nepáčila len jedna vec a to že Michal67 napísal, že Vladka1 dáva vychytralé rady. Na jeho rade som totiž nevidel nič vychytralé. Len pridal názor na záruku, ale to si musí každý rozhodnúť sám.
Reklama
 

Vladka1
Znalec
Příspěvky: 504
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Vladka1 »

Cimbo v pohodě, ty se do nikoho nenavážíš a že jsi spokojený s Golfem Kiou a Suzuki ale Tipo se ti s. to ti věřim. Ale neznamená to že Tipo je sr. a ty tři ostatní super auta, je to kus od kusu. Spoustě lidí Tipo jezdí bez závat a ty ostatní se sypou.. Záleží jestli se podělá jedno auto z tisíce nebo se jich podělá z tisíce 500.. To máš třeba na Pandě/ Puntu snímač natočení volantu, ten chcípne tak na třetině aut.. Stane se holt se inovace nepovedla, ale co mě s. tak že Fiat se k tomu staví tak že mění jen celý řízení za 20k. Přitom díl stojí tisícovku a výměna je tak na dvě hoďky. Místo toho aby zmetek opravovali max. za náklady tak toho využívaj a rejžujou. To je jeden příklad z mnoha jak se staví k zákazníkům a divim se že u nich je ještě někdo ochotnej nechat prachy.
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od cimbo »

Nazad k teme, vcera mi znovu "opravili" zavadu, povedali mi ze technik pri vymene Lambdy prvy krat ju zabudol nakalibrovat v ridiacke. A teraz ma opravte ak sa mylim. Predpokladal som, ze LS je uz v ridiacke nastavene a ked vymenia kus za rovnaky predpisany kus, tak nic take ako kalibracia v RJ nie je potrebna. Pride mi to tak trochu zvlastne cele to ich vysvetlenie.
Nastastie tam prachy nenechavam, nakolko to stale riesia v ramci zaruky. Inak by som uz davno bol u svojho mechanika.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Michal67
Fiaťák
Příspěvky: 85
Registrován: 07 úno 2020, 19:46

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Michal67 »

Tak ja jsem pry mechanik z autorizovaneho servisu? Trapna reakce. Ne opravdu nejsem mechanik z autorizovaneho servisu. Ale pokud nekdo neustale hazi na autorizovane servisy jen spinu a tvrdi ze zaruka je uplne k nicemu je to ponekud smesne. Autorizovane servisy jsou lepsi a horsi a stejne tak nezavisli mechanici. Ja osobne mam s autorizaky Ford a Fiat kam jsem v posledni dobe jezdil zkusenosti spis dobry. A naopak mam z minulosti zkusenosti ze se me nebo moje znamy snazili spis ojebat ruzny "nezavisly mechanici". A co se tyce zaruky at si to kazdy rozhodne sam. Taky me samozrejme ty hry s predrazenym olejem a dalsimi beznymi dily v autorizaku rozciluji. Ale pokud na to clovek nepristoupi muze kvuli par usetrenym korunam prijit o zaruku. Me minuly tyden uznali zavadu zapalovani po trech letech na prodlouzenou zaruku a zadarmo to opravi. Kdybych nejezdil na prohlidky do autorizaku mam smulu.
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
Michal67
Fiaťák
Příspěvky: 85
Registrován: 07 úno 2020, 19:46

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Michal67 »

A jeste jedna poznamka k tem radam. Ono je dobre rozlisovat o jake auto se jedna. Pokud jsem mel nejake vyhrady tak je to jen o tom, ze rady ktere jsou urcite velmi cenne pro majitele starsich Fiatu se uplne nehodi pro majitele novych Tip ktere jsou vetsinou jeste v zaruce.
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Bravomv »

Spoustu věcí na našich autech servisuji sám, ale když mám auto v záruce, jezdím do značkového servisu a akceptuji to, že je cena vyšší. Jsou věci, do kterých bych se sám nepustil, popř. se mi nevyplatí kupovat si drahé přípravky. Jsou opravy, které svěřím jen značkovému servisu, viz výměna vadného DPF filtru na Bravu 1,6 Mjet 88kW. Jen cena dílu je cca 40 tis.. I značkový servis si, z důvodu případné reklamace, celou montáž natáčel na video. Navíc byl servis schopný "udělat" cenu, kde i s montáží jsem zaplatil tolik, jako jen za díl, když bych ho kupoval sám.
Thovt
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 31 kvě 2015, 13:19

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Thovt »

Michal67 a Bravomv - vaše posledné príspevky ma potešili, takto má vyzerať fórum

Cimbo - prosím Ťa, napíš potom ako to dopadlo s autom a poslednou opravou, celkom ma to zaujíma. Díky
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od cimbo »

S polutovanim oznamujem ze chyba pretrvava. Aj napriek tomu ze neustale vysvetlujem v servise ze citit vyfukove spaliny v interieri pri jazd ne 6ke po pridani plynu. Furt len kecaju o Lambda sonde. Oblukom sa vyhnite servisu GRIF Bratislava. Banda neschpnych ... :cry:

Bezradnost v mojom pripade je jedine slovo a auto ide na predaj prec, ja uz nemam silu na tento talinsky crep.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Dano14
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 20 zář 2017, 12:22

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Dano14 »

Takéto problémy určite frustruju a formujú názor na značku ako takú. Ja som svoje Tipo kupoval v grife a bol som tam aj na prvú servisnú a tým to skončilo. Úplne odflaknuty servis. Skús kontaktovať iné servisy v ba ich je celkom dosť. Viem ze behať po servisoch je to posledné čo by si chcel pri relatívne novom aute riešiť ale bohužiaľ ak sa nedá inak treba to skúsiť. Okrem ba sú servisy aj v Martine, dunajskej strede, banskej Bystrici a myslím aj vo Svite. Inak nechcem robiť reklamu ale aj keď som z BA tak svoje Tipo servisujem vo Svite. Zatiaľ klopem na drevo som spokojný. Neriešil som síce počas tých piatich rokov žiadnu reklamáciu okrem výmeny tyčky stabilizátora, ktorú bez problémov na záruku vymenili, čiže iba pravidelný ročný servis, ale z prístupu technikov som mal ok pocit. Takže neviem ti povedať ako by sa stavali k riešeniu podobného problému na druhej strane za zavolanie, opisanie problému s autom a následnej spätnej väzby od nich nič nedáš. Prajem ti nech sa problém podarí vyriešiť.
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od cimbo »

Dano14 píše: 28 srp 2022, 10:59 Takéto problémy určite frustruju a formujú názor na značku ako takú. Ja som svoje Tipo kupoval v grife a bol som tam aj na prvú servisnú a tým to skončilo. Úplne odflaknuty servis. Skús kontaktovať iné servisy v ba ich je celkom dosť. Viem ze behať po servisoch je to posledné čo by si chcel pri relatívne novom aute riešiť ale bohužiaľ ak sa nedá inak treba to skúsiť. Okrem ba sú servisy aj v Martine, dunajskej strede, banskej Bystrici a myslím aj vo Svite. Inak nechcem robiť reklamu ale aj keď som z BA tak svoje Tipo servisujem vo Svite. Zatiaľ klopem na drevo som spokojný. Neriešil som síce počas tých piatich rokov žiadnu reklamáciu okrem výmeny tyčky stabilizátora, ktorú bez problémov na záruku vymenili, čiže iba pravidelný ročný servis, ale z prístupu technikov som mal ok pocit. Takže neviem ti povedať ako by sa stavali k riešeniu podobného problému na druhej strane za zavolanie, opisanie problému s autom a následnej spätnej väzby od nich nič nedáš. Prajem ti nech sa problém podarí vyriešiť.
Dakujem a presne si to vystihol. Servis formuje nazor na znacku.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 504
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Vladka1 »

Cimbo , ještě potřetí (a naposled): Pokud cítíš spaliny v interiéru, tak máš díru ve vejfuku. Lambda naměří kyslík ve spalinách a vyletí mimo limity = vyskočí chyba lambdy. Díra obvykle trhlinka ve svodech, vlnovci apod. Není problém to najít, když neni schopnej servis tak prostě najeď nad příkop, prohlídni výfukovou soustavu od svodů po konec, když nenajdeš jasně očouzený místo netěsnosti tak (studenej) vejfuk omydli a čímkoliv foukni do výstupu, místo netěsnosti bude bublat. Nemusí to být nutně před lambda sondou ale klidně až za ní (klidně metr, kyslík přisávanej dírou se dostává výfukem i zpětně). Vařim z vody na dálku, ale smrad spalin v kabině + chyba lambdy je celkem jasná záležitost..
Michal 67: cívka je levný spotřebák, neuznat záruku = přestal bys k nim jezdit kupovat drahej olej = vyplatí se jim tohle uznat. Jak pojišťovny, malou škodu za pár tisíc uznaj v pohodě, ale u velkýza statisíce použijou jakoukoliv kličku aby nemuseli plnit... Mmch. bez tý super záruky bys tu cívku zatáhl za svoje. A spočti si jak se ti zatim ty garančky vyplatily. Asi moc ne ;) Sorry že jsem tě označil za mechnika od nich, vypadalo to tak..
PS servis formuje názor na servis. Ten je u Fiatu naprosto mizerný, Naopak Fiat jako značka vůbec neni špatná.. Teda až na "eko" vývoj a zaříznutí Punta, motoru FIRE a podobných dobrých jednoduchých držáků...
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od cimbo »

Skusim na to ukecat mojho mechanika, ze len to pozrie, aby som potom mohol v ofic servise argumentovat. Jasne ze nepoviem, ze som si to dal pozriet, lebo si hned nieco vymyslia o poruseni zaruky.

Punto chyba veru, 500vka ho nenahradi, lebo je to v prvom rade kabelka pre cicusky, ale to co vie Fiat dobre robit je male solidne auto ako bolo Punto a take dnes nic nemaju.

Pre zaujimavost, Tipo 1,5 MHEV 130k a nie v plnej vybave = 25 000eur a ze ak by som chcel plnku tak 27 500eur. To ma chalan zabil tou cenou.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od cimbo »

Tak ze po tom co som v servise narobil bordel, sa tomu zacali aspon trochu venovat a zistili, ze bol upchaty Katalyzator, divne, ale vycistili a tyzden sa chyba neobjavila. No auto zas nerovnomerne zrychluje, netrha, ale ako by potiahlo viac potom zas povolilo a zas potiahlo. Deje sa to v celej sfere otacok.
Uz normalne uvazujem ze ho dam koktavemu bazarau A...uto a kupim nieco nove predrazene trojvalcove, Japonske ci Korejske, mozno Nemecke. Tak ako som pisal uz vyssie.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od tatko Tom »

Bude výskyt iných problémov :(
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od cimbo »

tatko Tom píše: 11 zář 2022, 18:02 Bude výskyt iných problémov :(
Ak myslis s mojim terajsim Tipom, tak to je vysoko pravdepodobne :D
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“