precitaj si novelu zakona od marca mozu svietit aj parkovacky predne , zadne a osvetlenie spz spolu z dennymixeromax píše:kovvalsky píše:cerveny kabel na baterku cierny kabel na baterku na minus a ten co ti este ostane bud na parkovacky alebo na stretavacie a musi to fungovat ked nastartujes a mas vypate stretavacie svetla predne a zadne parkovacky mozu svietit pokial ti to tak nefunguje je problem v tych svetlach
mas to trochu dopletene, pokial nemas denne svietenie od vyroby co punto nema a dodatocne ich chces namontovat musia byt zapojene tak aby pri zapnuti parkovacich svetiel denne zhasli, takze parkovacky a denne nesmu svietit naraz, a kontakt musi byt zapojeny na kontakt parkovacky, ak by si to dal na stretavacku, drl by ostavali aj po zapnuti parkovaciek svietit co je zle
Punto2 denní světla
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Punto2 denní světla
one world, one dream, one car
- Reklama
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Punto2 denní světla
mas ty veru pravdu, tak potom sorry, len by ma zaujimalo v ktorej hlave zase tento napad vznikol?? drl predsa boli urcene aj na znizenie emisii vozidiel ktore v dennom rezime svietili len DRL a ich odber je minimalny, narozdiel od svietenia celeho vozidla, kde sa to ratalo na 10ky mozno aj 100ky wattov, ach jaj....
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: Punto2 denní světla
Tiez mam Punto a akonahle sa otepli, budem mat cas a hlavne ak sa podari, tak si dorobim DRL. A ak je pravda to, co napisal kovvalsky, tak som len rad a stotoznujem sa s tym. Preco... Lebo ked idem napriklad na zahradu cca 20km a z toho 1km cez tunel, tak nemienim zapinat kvoli tomu kilometru stretavacky-rovno ich zapnem na celu cestu... To znamena, ze pocas neznizenej viditelnosti by som jazdil len s DRL, v tuneloch, podjazdoch, pripadne na hrane vecera by som prisvietil parkovackami. V noci normalne stretavacky... Ide o to, ze v tuneli by mi svietil aj zadok a nikto by sa nemohol vyhovarat, ze ma nevidel (viem, ze by som mal svietit aj stretavacimi, ale nie som zatial slepy a ja som viditelny zpredu DRL-to sa len tak dopredu ospravedlnujem). Nechcem sa hadat, len pisem svoj nazor, ako to vidim ja.xeromax píše:mas ty veru pravdu, tak potom sorry, len by ma zaujimalo v ktorej hlave zase tento napad vznikol?? drl predsa boli urcene aj na znizenie emisii vozidiel ktore v dennom rezime svietili len DRL a ich odber je minimalny, narozdiel od svietenia celeho vozidla, kde sa to ratalo na 10ky mozno aj 100ky wattov, ach jaj....
Akurat ma napadla teoria-zapnem stretavacky, tak DRL zhasne. Ale co ked zapnem dialkove? Vtedy stretavacky zhasnu, ak sa nemylim a DRL sa rozne? Ja mam v plane aj vypinac na DRL, tak viem si s tym poradit...
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Re: Punto2 denní světla
na mk2B ti nezhasinaju stretavacky tie svietia spolu z dialkacmi neviem mozno na inom modeli to zhasina ale mne to svieti vsetko a pokial chcete setrit vymente klasicke ziarovky za led a mate bez problemovixoxi píše:Tiez mam Punto a akonahle sa otepli, budem mat cas a hlavne ak sa podari, tak si dorobim DRL. A ak je pravda to, co napisal kovvalsky, tak som len rad a stotoznujem sa s tym. Preco... Lebo ked idem napriklad na zahradu cca 20km a z toho 1km cez tunel, tak nemienim zapinat kvoli tomu kilometru stretavacky-rovno ich zapnem na celu cestu... To znamena, ze pocas neznizenej viditelnosti by som jazdil len s DRL, v tuneloch, podjazdoch, pripadne na hrane vecera by som prisvietil parkovackami. V noci normalne stretavacky... Ide o to, ze v tuneli by mi svietil aj zadok a nikto by sa nemohol vyhovarat, ze ma nevidel (viem, ze by som mal svietit aj stretavacimi, ale nie som zatial slepy a ja som viditelny zpredu DRL-to sa len tak dopredu ospravedlnujem). Nechcem sa hadat, len pisem svoj nazor, ako to vidim ja.xeromax píše:mas ty veru pravdu, tak potom sorry, len by ma zaujimalo v ktorej hlave zase tento napad vznikol?? drl predsa boli urcene aj na znizenie emisii vozidiel ktore v dennom rezime svietili len DRL a ich odber je minimalny, narozdiel od svietenia celeho vozidla, kde sa to ratalo na 10ky mozno aj 100ky wattov, ach jaj....
Akurat ma napadla teoria-zapnem stretavacky, tak DRL zhasne. Ale co ked zapnem dialkove? Vtedy stretavacky zhasnu, ak sa nemylim a DRL sa rozne? Ja mam v plane aj vypinac na DRL, tak viem si s tym poradit...
one world, one dream, one car
Re: Punto2 denní světla
No, keďže máme úplne rovnaké Puntá, ešte aj farbu, tak mi to asi bude fungovať rovnako. Tie žiarovky si myslel v hlavných svetlometoch? Viem, že LED-ky sa už dávajú všade, ale namiesto H1? Ja chcem šetriť celým autom, že by svietilo čo najmenej svetiel. Už som menil žiarovky v stredovom paneli (menšie zlo).
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Re: Punto2 denní světla
H1 svietis najmenaj ked uz tak odporucam kupit H7 led sadu teraz sa da uz kupit za super peniaze alebo to prerob na sosovky ako ja a daj tam xenony ako mam jaixoxi píše:No, keďže máme úplne rovnaké Puntá, ešte aj farbu, tak mi to asi bude fungovať rovnako. Tie žiarovky si myslel v hlavných svetlometoch? Viem, že LED-ky sa už dávajú všade, ale namiesto H1? Ja chcem šetriť celým autom, že by svietilo čo najmenej svetiel. Už som menil žiarovky v stredovom paneli (menšie zlo).
one world, one dream, one car
Re: Punto2 denní světla
No na Puntiakovi jazdím veľmi málo, tak sa mi do takýchto zásahov teraz moc nechce, ale díky za radu, naštudujem si tie možnosti. Inak chcel by som si tento rok svojpomocne preleštiť svetlomety, ak nevydá, tak môžem kupovať komplet nové...
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Re: Punto2 denní světla
Ma zmysel vôbec riešit to denne svietenie na punta , kamoši ma prehovárajú že si mam dat pre šetrenie baterky,šetrím svetla,spotreba a alternátor tak neviem čo všetko je s toho pravda.
Tak váš názor
Tak váš názor
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: Punto2 denní světla
Kolko ludi, tolko nazorov. V kazdom pripade svietit dvoma napr. 3 watovymi svetlami voci stretavacim spolu s obrysovymi a teda aj celou palubovkou je sakra rozdiel. Ano setri sa tym to, co pises. Hlavny dovod, preco si to mnohi davaju, su vsak drahe ziarovky v stretavackach a pripadne aj ziarovky v palubovke, ktore pocas dna su vsak zbytocne.
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Re: Punto2 denní světla
Takto vypadají moje H7. Už svítí rok a půl bez vady. 3 x 10 W Cree Led
- Přílohy
-
- H7.jpg (164.11 KiB) Zobrazeno 5377 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Punto2 denní světla
Takže máš H7 LED aj s chladením alebo čo je to lebo viem ,že príkon obyčajne žiarovky je 55w a keď ma LED h7 LED nejaký 7,5w tak sa bude prehrievat a vydavat veľa tepla.Ked som to dobre pochopil
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: Punto2 denní světla
Toto má 30W, je tam i větráček.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Punto2 denní světla
Jo ďakujem takže som to dobre pochopil LED potrebuje bud chladenie alebo nejaký menič alebo niečo take
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: Punto2 denní světla
Ideální je obojí, Led na rozdíl od žárovky nevysílá tepelné záření, ale také se zahřívá, přes to má
účinnost mnohonásobně větší, než žárovka. To co jsem si udělal svítí někde mezi žárovkou a xenonovou výbojkou, ale je to nejcitlivější pro reflektor a optiku. Ovšem konstrukce je to náročnější, už jenom vyvinout ten měnič.
účinnost mnohonásobně větší, než žárovka. To co jsem si udělal svítí někde mezi žárovkou a xenonovou výbojkou, ale je to nejcitlivější pro reflektor a optiku. Ovšem konstrukce je to náročnější, už jenom vyvinout ten měnič.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno