Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Zdravím,
vždycky když nechám auto stát, stačí dejme tomu pár hodin při dnešní venkovní teplotě kolem cca těch 18 stupňů, je uplne celý prostor pod krytkou na dolévání oleje zacpán nějakou relativně dost tvrdou silikonově vypadající hmotou nebo takovým ztvrdlým slizem (nevím přesně jak to popsat) vypadá to možná trochu podobně jako kdyby naráz zmrzl proud vody. Někdy se to nedá prorazit, ale podařilo se mi z toho uždibnout kousíček, který se potom normálně rozmazal mezi prsty a pak to vypadalo jako dejme tomu vazelína. Přitom z měrky ten olej podle mého normálně kape, takže dole v motoru se zdá normální tekutej, jako bych čekal. Ale když sem chtěl dolít olej tak za studena mám prostě smůlu, celej prostor je plnej tohodle divnýho čehosi.
Když auto zastavím po jízdě, motor ohřátý (po cca 25 km), a podívám se na to samé místo, tak vidím pod tou gumovou krytkou normální skoro prázdnej prostor na jehož dně se povaluje normální tekutej olej.
Od koupě auta mám za sebou už jednu výměnu oleje (od prodeje tam podle slov prodejce-garážníka byla ta samá náplň) a před ní jsem doléval i za studena a todle tam nebylo, vždycky to bylo prázdný s tekutinou vespod. Můj garážista tam leje asi nějaký obyčejný 10W/40 z konve co má asi do všech aut co dělá a honi me na vyměnu kazdejch 10tkm, ale hlavně pořád stejnej, tak proč je to tam až od poslední výměny (před cca 4000 km). Předpokládám, že žádnej zázrak ten olej nebude. Příští výměnu plánuji za selenii 20k a prodlouzit interval pokud to nebude moc oleje zrat aby se vyplatilo dolejvani (uprimne nechapu proc tam ten olej nebyl rovnou ale to uz je jina kapitola).
Současně válčím s únikem oleje 1) těsněním pod víkem ventilů (neustále se to pšelijak utahuje, mění, lepí a zatím to nikdy dlouho nevydrželo) a za 2) asi něco žere motor když jedu rychle po dálnici (no dost litr na tisíc kilometrů při stálé rychlosti 120-140... Ale naprosto netuším, jestli to vůbec může mít s tímto nějakou souvislost.
Netušíte někdo, čím a proč dojde k vyplnění toho prostoru tou divnou hmotou? Netuším ani co to může být, ani kde by se to tam mohlo vzít? Setkali jste se někdy s něčím aspoň trochu podobným? Děkuji za Vaše rady a postřehy.
Miloš B.
vždycky když nechám auto stát, stačí dejme tomu pár hodin při dnešní venkovní teplotě kolem cca těch 18 stupňů, je uplne celý prostor pod krytkou na dolévání oleje zacpán nějakou relativně dost tvrdou silikonově vypadající hmotou nebo takovým ztvrdlým slizem (nevím přesně jak to popsat) vypadá to možná trochu podobně jako kdyby naráz zmrzl proud vody. Někdy se to nedá prorazit, ale podařilo se mi z toho uždibnout kousíček, který se potom normálně rozmazal mezi prsty a pak to vypadalo jako dejme tomu vazelína. Přitom z měrky ten olej podle mého normálně kape, takže dole v motoru se zdá normální tekutej, jako bych čekal. Ale když sem chtěl dolít olej tak za studena mám prostě smůlu, celej prostor je plnej tohodle divnýho čehosi.
Když auto zastavím po jízdě, motor ohřátý (po cca 25 km), a podívám se na to samé místo, tak vidím pod tou gumovou krytkou normální skoro prázdnej prostor na jehož dně se povaluje normální tekutej olej.
Od koupě auta mám za sebou už jednu výměnu oleje (od prodeje tam podle slov prodejce-garážníka byla ta samá náplň) a před ní jsem doléval i za studena a todle tam nebylo, vždycky to bylo prázdný s tekutinou vespod. Můj garážista tam leje asi nějaký obyčejný 10W/40 z konve co má asi do všech aut co dělá a honi me na vyměnu kazdejch 10tkm, ale hlavně pořád stejnej, tak proč je to tam až od poslední výměny (před cca 4000 km). Předpokládám, že žádnej zázrak ten olej nebude. Příští výměnu plánuji za selenii 20k a prodlouzit interval pokud to nebude moc oleje zrat aby se vyplatilo dolejvani (uprimne nechapu proc tam ten olej nebyl rovnou ale to uz je jina kapitola).
Současně válčím s únikem oleje 1) těsněním pod víkem ventilů (neustále se to pšelijak utahuje, mění, lepí a zatím to nikdy dlouho nevydrželo) a za 2) asi něco žere motor když jedu rychle po dálnici (no dost litr na tisíc kilometrů při stálé rychlosti 120-140... Ale naprosto netuším, jestli to vůbec může mít s tímto nějakou souvislost.
Netušíte někdo, čím a proč dojde k vyplnění toho prostoru tou divnou hmotou? Netuším ani co to může být, ani kde by se to tam mohlo vzít? Setkali jste se někdy s něčím aspoň trochu podobným? Děkuji za Vaše rady a postřehy.
Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
- Reklama
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Selenie je zbytečně drahá. Neubývá chladící kapalina? http://www.autodily-skalka.cz/olej-agip-10w-40-4l/" onclick="window.open(this.href);return false; je plně nahrazující. 1 litr na 1000km?? Tož to je dost.
Naposledy upravil(a) Petr1968 dne 13 kvě 2009, 14:24, celkem upraveno 1 x.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
No neubyla ani kapka, ale něco málo se před měsícem stalo mojí blbostí, vzhledem k tomu, že jsem debil špatně pochopil kapky vody na chladiči a následně neviděl správně hladinu, která byla už rok pořád stejně, tak sem se rozhodl dolít, což byla samozřejmě blbost a po pár deci mi to vybehlo nahoru, tak sem potom po ceste do prace vytahnul pipetou co slo pipetou vytahnul co slo (i kdyz ono to az po ten spunt dole zmizelo samo) a ted mam hladinu asi centimetr dva nad max. Může to souviset?
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
To ne. Ten zákal tam bývá normálně a rozpustí se.Co měrka oleje? Je na ní kašovitá béžová hmota? Ale pokud neubývá chladící kapalina,tak nevím. Ten zákal dělají hodně aditivované oleje(dnes prakticky všechny) Kolik to má najeto?? že to žere tolik oleje? Litr na 1000,to máš dvoutakt
Naposledy upravil(a) Petr1968 dne 13 kvě 2009, 14:33, celkem upraveno 1 x.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Na měrce oleje je normální světle hnědej tekutej volej, jinak nic, proste podle me klasicka barva a asi i skupenství kdyz to dam dolu myslím, že to normálně pomalu stéká v kapkách ...
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Potom ten zákal neřeš,ale ta spotřeba oleje je dost hustá Jestli tam budeš rvát drahou Selenii při spotřebě 1 l na 1000km,tož to jsi King Já Fiat nějak moc ještě neznám,ale buď to uniká netěsností(což tvrdíš ,že ano) nebo jsou tam gufera? Ventilový rozvod? U Škody to utíkalo přes Gufera rozvodů,ale to byl OHV rozvod.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
kupoval sem to v DE, melo to 90tkm, servisní knížku... Ted to má asi 105tkm. Já nejsem žádnej závodník, rychle jedu vyjímečně, jenže docela často musím po dálnici a tam se pomalu moc jet nedá. Na plnej plyn jsem s tím asi ani ještě nejel jen jednou jsme jeli Ostrava-Kladno v Plným autě a na dálnic dost rychle a to bylo ten litr oleje minimálně pryč. Pak sem vysledoval, že pokud jedu 100 trvale a předjíždím 110 a krátkou chvíli 120 v případě potřeby myslím, že to žádný olej nežere. Myslím, že ten problém je hlavně na dálnici, ale 100% potvrzené to nemám. Nemůžu potvrdit, jestli mi je schopný tolik oleje vytéct tím prosakujícím těsněním (je to jen oblitý) a pod parkujícím autem nikdy žádný fleky nejsou nebo to žere motor. Posledně jsem měnil ty gufera a zasilikonovával to těsnění, který drží jen na jedné straně a na druhé už po 4tkm zase je oblité olejem.
Miloš B.
Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
takže to přeháním litr na tisíc to byl jenom při té dost podle mě enormní zátěži jinak jsem se za 4tkm tak nejak prumernyho pouzivani (ani pomalu ani rychle) dostal z maxima na minimum a doleval jsem.
Prvních 2tkm se zdalo ze to nemizi, jenže je pak otázka jestli to nemizelo proto, že ještě neprosakovalo to těsnění anebo proto, že ten olej jako vyjetej slouží lépe jako palivo (tak sem to měl u svého nesmrtelného peugeota 205) tam jak se to stalo ojetější a ojetější, tak se to do toho pak lilo jako nafta
Snad to ted nemuze ejt stejnej pripad...
Miloš B.
Prvních 2tkm se zdalo ze to nemizi, jenže je pak otázka jestli to nemizelo proto, že ještě neprosakovalo to těsnění anebo proto, že ten olej jako vyjetej slouží lépe jako palivo (tak sem to měl u svého nesmrtelného peugeota 205) tam jak se to stalo ojetější a ojetější, tak se to do toho pak lilo jako nafta
Snad to ted nemuze ejt stejnej pripad...
Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
litr je moc. 100tis. km nic není
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
a co to teda muze delat kdyz gufera jsou vymeneny (stalo par korun)?
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Co to je za motor? Běžný 1,2 44?
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
jj, normální 1,2, 8V 44kW vyrobeny koncem 1999. Nic asi složitýho, proto sem to chtěl, nemám rád složitou techniku...
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Píše se max. 0,7 l na 1000. Ale i to je extrémní hodnota(za extrémních podmínek) Přetěsnit a nechat změřit kompresní tlaky.Je možné,že ho někdo už přidřel.
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
kouří se z měrky oleje nebo z nalévacího otvoru na olej? pokud nemáš jistotu co je tam za olej a ůbytek oleje je v mezích normálu, tak bych doporučoval motor propláchnout a vyměnit olej. protože jsem viděl něco podobného(ten ztuhlý olej) v motoru octavie, kde se z oleje stala(nevím jak je to možné) vazelína a motor byl kaput. a určitě by bylo dobré, jak píše kolega petr, změřit tlaky
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Podle popisu to vypada na tesneni a taky tlaky mimo specifikaci.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)