HELP - Dusící se motor
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: HELP - Dusící se motor
tak Lamda už nejaký ten deň vymenená, ale mám otázku, ako dlho trvá kým sa Lambda sonda zabehne, pretože dusenie prestalo, ale ostala vysoká spotreba (10l/100km)
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
- Reklama
Re: HELP - Dusící se motor
tak opäť a znova,Lambda nepomohla, už ma to fakt nebaví , takže spotreba stále 10 l/100km, jemné dusenie-cukanie ked idem okolo 1900-2100ot./min., nestabilný volnobeh, resp. na volnobehu divný zvuk, neviem či ide na 3 valce, proste také ,,kašlanie,, teplota sa drží v cca 1/4 stupnice na 1/2 sa dostane iba pri pomalej jazde v kolóne, na buducí týžden idem k mechanikovi, na čo sa sústrediť , zatial mám v pláne: kontrola sviečok, premeranie čidla teploty nasávania vzduchu, kontrola tesnosti výfuku, čo okrem toho to ešte môže ešte byť? ked už tam budem ,nech to poriadne prezrieme
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: HELP - Dusící se motor
Matto píše:teplota sa drží v cca 1/4 stupnice na 1/2 sa dostane iba pri pomalej jazde v kolóne
... toto dela spatny termostat ... vymenit cca 300kc ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Re: HELP - Dusící se motor
a môže mať zlý termostat vplyv na spotrebu? mna tak napadá, že ked termostat nedovolí chladiacej kvapaline zahriať sa normalnu teplotu, nemôže potom čidlo teploty chlad. kvap. cez riadiacu jednotku dávkovať viacej paliva, napr. ako sytič? či je to blbosť?
a ešte ma napadá, že mi podozrivo dobre funguje kúrenie, stačí 1-2 km a už mám v aute teplo.
a ešte ma napadá, že mi podozrivo dobre funguje kúrenie, stačí 1-2 km a už mám v aute teplo.
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: HELP - Dusící se motor
... pokud je spatny termostat, tak bud je porad zavreny a vari motor, nebo je motor porad podchlazeny, coz je tvuj pripad,
a tim padem cidlo teploty hlasi studeny motor a dava to vic paliva ... to ze to topi po 1-2km mi zase nejde ke spatnymu
termostatu, ktery nezavira, protoze chladici kapalina se nemuze ohrat na provozni teplotu cca 88-90st ... ale to neznamena
ze nemuze jit teply vzduch z ventilace ...
... v tvym pripade bych vymenil termostat za novy a potom zjistoval co a jak dal se spotrebou atd ...
a tim padem cidlo teploty hlasi studeny motor a dava to vic paliva ... to ze to topi po 1-2km mi zase nejde ke spatnymu
termostatu, ktery nezavira, protoze chladici kapalina se nemuze ohrat na provozni teplotu cca 88-90st ... ale to neznamena
ze nemuze jit teply vzduch z ventilace ...
... v tvym pripade bych vymenil termostat za novy a potom zjistoval co a jak dal se spotrebou atd ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Re: HELP - Dusící se motor
dík,vyskúšam teda
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: HELP - Dusící se motor
jak píše výše, termostat má sakra velký vliv na spotřebu, nehledě na opotřebení motoru.
Vyměnit, dobře odvzdušnit.
Vyměnit, dobře odvzdušnit.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: HELP - Dusící se motor
tak nakoniec to nebol termostat ,ale čidlo teploty chlad.kvapaliny, síce som ho už raz menil ,ale asi mi predali zlý tip resp. čidlo na iný motor
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: HELP - Dusící se motor
Řeknu to takhle,nedávno jsem měl problémy s teplotou motoru,takže jsem měnil víčko expansky,tím to nebylo,potom jsem měnil čidlo na chladiču,to bylo asi taky v piči,ale problěm to neřešilo,auto vařilo...ve finále to bylo těsnění pod hlavou,takže vyměnení atd...všechno ok,tedka me po nejakym case nekde praskl chladic,nedávno jsem to tady psal..Nijak se to neprojevovalo,akorát když jsem zastavil tak mě pod autem syčelo jak tlakovej hrnec,po pár dnech ježdění se mi auto zavzdušnilo,takže jsem měnil chladič,Jenže...ten chladič byl o něco kratší...zato expanzní nádobka byla zas větší a celkově byl chladič tlustší...ale byl určen na 1.2 SPI což mám,takže jsem ho tam dal...všechno v pohodě...ale dělá mě to to co tobě....tepltoa se mi drží na 1/4 když jezdím,když popojíždím v koloně taxe dostanu na 1/2 ALE už na 1/2 polovině mi spíná větrák...jinak všechno topí atd...a spotřebu mám 7 pořád....takže nevím....nějak to zatim neřeším ....přisuzuju to těm jiným rozměrum chladiče....
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•->Punto
►Fiat Punto MK1 1.2 8V 60SX Cult 1999 - Forsaken's ◄
►Fiat Grande Punto 1,2 8V Dynamic 2007 - Forsaken's ◄
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•->Punto
►Fiat Punto MK1 1.2 8V 60SX Cult 1999 - Forsaken's ◄
►Fiat Grande Punto 1,2 8V Dynamic 2007 - Forsaken's ◄
Re: HELP - Dusící se motor
mozem sa spytat mam punto len 2 mesiac je to moje prve auto .. a chcel by som sa vas spytat ako sa resetuje riadiaca ? .. a kde je umiestnene cidlo teploty lebo aj mne to robi ..
- PuntoRipper
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 09 úno 2013, 21:02
- Bydliště: Meziměstí
Re: HELP - Dusící se motor
Dovolím si obnovit toto téma
Mám punto mk2 8v a už jsem z toho zoufalý. Auto se dusi v kopcích, pocukava a nemá výkon jak by mělo mít a jezdím za 16km/l když se fakt snažím(kamarád má stejne auto a zvládne v klidu přes 20km/l)
Auto má bohatou směs, LTFT hodně v mínusu, na volnobeh cca - 80, při akceleraci jde nahoru a při udržování rychlosti je cca na - 30
Vyměnil jsem: svíčky, kabely, cívky, palivové čerpadlo, vstriky, klapku, map sensor, olej, vzduch filtr, katalyzátor, lambda sondy, spojku, rozvody... Prostě moc hodně peněz a pořád stejný.
Nemá někdo nápad co by to dal mohlo být? Napadá mě čidlo teploty, evap, pak jedině nízké tlaky, ale motor nebere olej ani vodu a hlavně ještě pred pár měsíci jezdil normálně.
Díky za případné rady
Mám punto mk2 8v a už jsem z toho zoufalý. Auto se dusi v kopcích, pocukava a nemá výkon jak by mělo mít a jezdím za 16km/l když se fakt snažím(kamarád má stejne auto a zvládne v klidu přes 20km/l)
Auto má bohatou směs, LTFT hodně v mínusu, na volnobeh cca - 80, při akceleraci jde nahoru a při udržování rychlosti je cca na - 30
Vyměnil jsem: svíčky, kabely, cívky, palivové čerpadlo, vstriky, klapku, map sensor, olej, vzduch filtr, katalyzátor, lambda sondy, spojku, rozvody... Prostě moc hodně peněz a pořád stejný.
Nemá někdo nápad co by to dal mohlo být? Napadá mě čidlo teploty, evap, pak jedině nízké tlaky, ale motor nebere olej ani vodu a hlavně ještě pred pár měsíci jezdil normálně.
Díky za případné rady
EX: 1x Punto mk1 1.1, 1x Punto mk2 16v, 5x Punto mk2 8v, Grande Punto 1.4 8v, Grande Punto 1.3 JTD
Nyní: Grande Punto 1.4 tjet
Nyní: Grande Punto 1.4 tjet
Re: HELP - Dusící se motor
Rozvody jsou nastaveny správně?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: HELP - Dusící se motor
Co předcházelo (nějaká oprava) době kdy se začala měnit spotřeba?
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: HELP - Dusící se motor
Je fakt, že by rozvoďák mohl o zub skočit.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: HELP - Dusící se motor
To že by skočil bych viděl jako krajní možnost, to pak by signalizovalo přímo profesionální práci. Ale jak jsme to zde již někde rozebírali, nálitky vs značky na řemenicích vs. úhly na setvačníku se docela rozcházely. Tak že bych mohly být přesazeny.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil