MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Moderátor: peta.smolik
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Sem tu chvíli (asi 2 roky) nebyl... Pindica aktuálně zase zlobí - vyhazuje vadu C1002 "snímač momentu řízení", v krajních polohách vypadává posilovač a padá do nouzáku = bude nutná (už zase, po ca deseti letech) výměna snímače natočení volantu.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
- Reklama
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Nebo pokles napětí = přechoďáky v kabeláži - nedotažený kontakty na baterce, lisovací koncovky na kabelech (jde přelisovat), shnilý dráty u koncovek, kostry atd., příp. baterka která nestíhá vykrýt pokles napětí těch pár milisekund než na velký odběr zareaguje alternátor..
Přechoďáky = větší odběr a měřit rozdíl napětí v úseku např. pól baterie - konec kabelu v pojistkovce; pokud tam je rozdíl napětí víc než pár desetin V tak tam je přechodový odpor.
Přechoďáky = větší odběr a měřit rozdíl napětí v úseku např. pól baterie - konec kabelu v pojistkovce; pokud tam je rozdíl napětí víc než pár desetin V tak tam je přechodový odpor.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Hurá! Pindica už zase brmbrmbrm, ale byl to boj (DIY) a noční můra (dyž to nefungovalo). Protože se mi nechtělo s Pindicou ani do Blavy ani do Plzně, po dohodě s mým mechanikem Liborem sme šli cestou DIY - koupil sem ten snímač natočení volantu (kupodivu italský originál, žádná napodobenina z Pšonska), Libor ho vyměnil a paq sme zhavarovali na nastavení středové/nulové polohy (návod na TyTrubce nefungoval = Pindica táhla silně doleva), Libor ale přes víkend nějak dosurfil na nějaký ruskojazyčný pokec o Fiatech a tam byl jiný návod (mechanické nastavení stavítek na snímači = podrobnosti nevím, nebyl sem u toho, dyž si s tím hrál) a ten zabral = už zase yezdíme (a to rovně). Hurá!
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Gratulujem k oprave Pande, nabudúce odporúčam zveriť opravu odborníkovi Aj keď býva ďaleko
Mohli ste nový diel pri opakovaných pokusoch o opravu aj nenávratne poškodiť
a ktohovie koľko teraz vydrží správne fungovať keď s ním bolo neodborne manipulováno.
No ja len dúfam že počas jazdy vám nezvrtne volantom, to je najčastejší výsledok po neodbornej oprave - výmene: nehoda
Mohli ste nový diel pri opakovaných pokusoch o opravu aj nenávratne poškodiť
a ktohovie koľko teraz vydrží správne fungovať keď s ním bolo neodborne manipulováno.
No ja len dúfam že počas jazdy vám nezvrtne volantom, to je najčastejší výsledok po neodbornej oprave - výmene: nehoda
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Ufff,tak to zas budu mít "těžké" spaní. Ale co už, alea iacta est.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Hmmm, tak už sem zase (po x-té) vstoupil do stejné řeky (tentokráte byla pauza od jara 2022) - už zase nahodile/častěji padá do nouzáku, někdy je něco woleje v sání, někdy ne, diag nic významného (krom poklesu napětí) neukazuje = a budeme zase pátrat/měnit (než se to - přechodně zase uklidní a paq to přijde znova).
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
U nedělního popo-kafe sem se zamyslééél a.... zřejmě si pro všechny ty svoje obstarožní (tudíž čímdáltímvíc poruchové) auto-vraky (Fiat 2006, BMW 2006+2009, VW 2012 = vše už "nafurt") konečně pořídím vlastní OBD diagnostiku, ale .... NE appku do mobilu (nemám NATO vhodný mobil), NE appku do PC (nechcu), ale přímo komplet diag s vlastním "zobrazovacím tělem" - na první hledání něco takového. Máte někdo nějaké doporučení ? (Že to bude stát nějakou tu koňuru není překážkou.)
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Nikdo nic (proti), taxem tu odkazovanou hračku objednal - až se s tím naučím žít/pracovat, taxem písnu zkušenosti (z takového toho domácího žvýkání).
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Má to pokračování: Kupodivu tam fčíl není chyba poklesu napětí (hurá, není nikde uhnilý kábel), zato tam jsou dvě (pro mě nové, dřív nebyly) chyby:
P1220 Powertrain DTC
U1600 taky nějaké DTC
Du pátrat co by to mohlo znamenat. Smáznout obě šly.
P1220 Powertrain DTC
U1600 taky nějaké DTC
Du pátrat co by to mohlo znamenat. Smáznout obě šly.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
U1600 je něco "okolo" immobilizeru, P1220 může mít "víc" významů. To U1600 (pokud se teda ta chyba nebude do budoucna objevovat častěji) řešit nebudu, Tu P1220 zkusím (už se kdysik objevila taky).
P1220 - různá vysvětlení:
- Throttle body positon - signal implausible and Faulty throttle body adaptation
- snímač polohy plynového pedálu
- chyba škrtící klapky
a zřejmě i další možná vysvětlení (potřebuju taky někdy pracovat, už nemám čas dál gůglit)
Tohle sem taky našel - zkusím jako první:
P1220 - různá vysvětlení:
- Throttle body positon - signal implausible and Faulty throttle body adaptation
- snímač polohy plynového pedálu
- chyba škrtící klapky
a zřejmě i další možná vysvětlení (potřebuju taky někdy pracovat, už nemám čas dál gůglit)
Tohle sem taky našel - zkusím jako první:
Our advice in the case of error code P1220
A common possible cause is moisture getting into the plug near the accelerator, causing the pins in the plug to corrode and make poor contact. Our advice is to check it first and in case it is corroded to clean or replace it properly. This is often the solution to the problem. If this is not the case and the other parts mentioned above are not defective, the next step could be to have the ECU tested by ACtronics. If during our extensive test it appears that the part is defective, we will proceed to overhaul the Magneti Marelli IAW 5SF ECU.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Tváří se to na snímač polohy klapky a immo..
Klidně kabeláž/ konektory... Stará kára sůl a mizerná kabeláž udělaj svoje...
Otázka jestli se ta nová diagnostika kamarádí s autem a zobrazuje správně...
SDIT: plyn je lanko = snímač polohy pedálu nemáš. Chyba klapky - je tam jen snímač polohy, nic víc. Konektor ke snímači a oxidace - dost pravděpodobný. Hned potom jsou vydřený dráhy ve snímači.
= 1. vyčistit ten konektor u klapky, přihnout piny... A od věci neni projít komplet konektory, kostry a i kabeláž včetně lisovacích koncovek kolem baterky
Klidně kabeláž/ konektory... Stará kára sůl a mizerná kabeláž udělaj svoje...
Otázka jestli se ta nová diagnostika kamarádí s autem a zobrazuje správně...
SDIT: plyn je lanko = snímač polohy pedálu nemáš. Chyba klapky - je tam jen snímač polohy, nic víc. Konektor ke snímači a oxidace - dost pravděpodobný. Hned potom jsou vydřený dráhy ve snímači.
= 1. vyčistit ten konektor u klapky, přihnout piny... A od věci neni projít komplet konektory, kostry a i kabeláž včetně lisovacích koncovek kolem baterky
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
(Svou vlastní) diag už mám, baterka nabitá, teď jen najít sobě dost síly/odvahy ji pustit (a naučit se s ní pracovat = jak já se nerath učím nové věci, zbaběle sem si už ale prohlídnul návod).
Pindica od výmazu chyb jezdí bez rozsfícené palubky (a nouzáku), to sem zvjedaff, jak dlouho ešče. Až tam zase spadne, tak ji (optimismus, že se to naučím) zdiagnostikuju a dyž tam bude zase ta P1220, tak ten pedál plynu (teda jeho senzor) budu řešit.
Pindica od výmazu chyb jezdí bez rozsfícené palubky (a nouzáku), to sem zvjedaff, jak dlouho ešče. Až tam zase spadne, tak ji (optimismus, že se to naučím) zdiagnostikuju a dyž tam bude zase ta P1220, tak ten pedál plynu (teda jeho senzor) budu řešit.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Hmm, tak už zase nouzák/sfítí = musím to diag heblo co nejrychleji zprovoznit.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Na pedálu plynu najdeš akorát lanko Je tam jen snímač polohy klapky (s kterou hejbe to lanko...) A než do klapky budeš hrabat, tak zkontroluj konektor u klapky jestli nejsou ohnilý piny...
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Tak jo, diag-heblo je (zřejmě) zprovozněno (wifina, aktualizace, oprávnění atd), návod v CZ byl samozřejmě (skoro úplně) k ničemu, ale (asi) sa podařilo. Neska už ale to k těm svým vrakům nepřipojím (je mi zase extra blbě, to musím dělat ve schopném stavu). Maňana. Možná.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006