PALIVO: LPG
Moderátor: peta.smolik
Re: PALIVO: LPG
Dnes to bylo zoufalý. Musim to řešit, jinak nebude stačit baterka. Na příští týden se chci objednat v tom servisu.
Pokud budeš mít stejnej průběh, bude se ti to zhoršovat i s tou 98.
Po jak dlouhý době se ti to teď v létě přepíná na LPG po studeným startu?
Pokud budeš mít stejnej průběh, bude se ti to zhoršovat i s tou 98.
Po jak dlouhý době se ti to teď v létě přepíná na LPG po studeným startu?
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
- Reklama
Re: PALIVO: LPG
Po tom, co se mi to "opravilo", to jedenkrát mírně zhoršilo, ale opět dobré starty. Takže zatím nenám co řešit, protože když zajedu do servisu, tak udělají jen diagnostiku a na nic nepřijdou.
Jinak na LPG to přepíná jak kdy. Když to stojí vyvalené na sluníčku, tak se dá říci, že do 500 m přepne. Ráno mu to trvá o malinko déle, ale více jak 1 km to nebude.
Jinak na LPG to přepíná jak kdy. Když to stojí vyvalené na sluníčku, tak se dá říci, že do 500 m přepne. Ráno mu to trvá o malinko déle, ale více jak 1 km to nebude.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: PALIVO: LPG
15minut startovaní.. $#@%& >:-/
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
Po najetí cca 100km pouze na benz (nově natankovaný) jsou starty normální, bez jakýchkoliv zásahů. V servisu zvýšili teplotu kdy přepne na lpg (teplota reduktoru). Uvidí se, jestli pozdější přepnutí na lpg bude mít pozitivní vliv. Benzínová ř.j. motoru se učí a adaptuje. A má separátní vyhodnocování stavů motoru nejen na volnoběh a jízdní chod motoru, ale i na studené starty. Aby u našich pand mohlo startovat jak má, nesmí mít řj. lpg za studenýho motoru na řj. BA vliv. To jsou aktuální závěry a stav.
Osobně si myslím, že v tom může mít vliv i stáří benzínu, o čemž se tu už taky mluvilo. Jakože mapy řj BA se dostatečně neadaptují na stav benzínu (namají na to najetý km s BA, který mění svý vlastnosti).
Osobně si myslím, že v tom může mít vliv i stáří benzínu, o čemž se tu už taky mluvilo. Jakože mapy řj BA se dostatečně neadaptují na stav benzínu (namají na to najetý km s BA, který mění svý vlastnosti).
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
- Manny
- Začátečník
- Příspěvky: 24
- Registrován: 24 črc 2012, 11:21
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: PALIVO: LPG
Ahoj všichni!
Taky zvažuju zástavbu lpg do Pandice. Jakou kdo máte v autě instalovanou nádrž (toroid/válec/kolik litrů)?
Taky zvažuju zástavbu lpg do Pandice. Jakou kdo máte v autě instalovanou nádrž (toroid/válec/kolik litrů)?
Manny
Fiat Tipo 1.4 70kW SDN 2016
Fiat Panda 1.1 2006
Fiat Tipo 1.4 70kW SDN 2016
Fiat Panda 1.1 2006
Re: PALIVO: LPG
Nádrž toroidní 35l, tankuje se tak 30l.
Jinak bych opět poreferoval o dovolené. Cesta do Chorvatska jako vloni. Najeto i s výlety 3100km, 95% s klimou, maximálně naložen a s boxem, viz obrázky. Spotřeba oproti loňsku o půl litru nižší, tedy 7l/100km plynu, a to mi k tomu přibyl ten box. Nedovedu si to vysvětlit, možná se motor teprve zajel.
Musím dodat, že Panda nemá ráda kopce, takže jsme je museli všechny v klidu a trpělivě vyfunět, ale za to chválím klimu, v těch 37 to zvládala v pohodě a v autě byl příjemný chládek.
Jinak bych opět poreferoval o dovolené. Cesta do Chorvatska jako vloni. Najeto i s výlety 3100km, 95% s klimou, maximálně naložen a s boxem, viz obrázky. Spotřeba oproti loňsku o půl litru nižší, tedy 7l/100km plynu, a to mi k tomu přibyl ten box. Nedovedu si to vysvětlit, možná se motor teprve zajel.
Musím dodat, že Panda nemá ráda kopce, takže jsme je museli všechny v klidu a trpělivě vyfunět, ale za to chválím klimu, v těch 37 to zvládala v pohodě a v autě byl příjemný chládek.
- Přílohy
-
- DSC_0004.jpg (188.17 KiB) Zobrazeno 5234 x
-
- DSC_0014.jpg (243.66 KiB) Zobrazeno 5234 x
Fiat Panda 1.1 Active Plus, LPG
- Manny
- Začátečník
- Příspěvky: 24
- Registrován: 24 črc 2012, 11:21
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: PALIVO: LPG
Tak to je velmi pěkný výsledek Defacto se dá říct, že jsi jel za 3,5l benzínu a za to jezdí třeba skůtry o obsahu 200 kubíků A to je velmi silný argument k montáži lpg do auta.
A jak je to v zahraničí s hustotou čerpaček na lpg?
Je nuné mít venku nějakou redukci na tankovací pistoli?
A jak je to v zahraničí s hustotou čerpaček na lpg?
Je nuné mít venku nějakou redukci na tankovací pistoli?
Naposledy upravil(a) Manny dne 30 črc 2012, 08:20, celkem upraveno 1 x.
Manny
Fiat Tipo 1.4 70kW SDN 2016
Fiat Panda 1.1 2006
Fiat Tipo 1.4 70kW SDN 2016
Fiat Panda 1.1 2006
Re: PALIVO: LPG
V Rakousku moc čerpaček není, někde jsem četl, že v celém Rakousku je snad jen 20 LPG čerpaček. Nicméně co je důležité, jedna je na dálnici na trase do Chorvatska, ale plyn je drahý – 22Kč. Při cestě zpět jsem přejel Slovinsko i Rakousko na Chorvatský plyn, i když to bylo tak tak.
V Chorvatsku bez problémů, LPG tak u každé druhé pumpy a cena 15Kč za litr.
Jinak jsem doposud žádnou redukci nepotřeboval.
V Chorvatsku bez problémů, LPG tak u každé druhé pumpy a cena 15Kč za litr.
Jinak jsem doposud žádnou redukci nepotřeboval.
Fiat Panda 1.1 Active Plus, LPG
Re: PALIVO: LPG
Jak jsi na tom se startováním nyní?miror píše:Dnes to bylo zoufalý. Musim to řešit, jinak nebude stačit baterka. Na příští týden se chci objednat v tom servisu.
Pokud budeš mít stejnej průběh, bude se ti to zhoršovat i s tou 98.
Po jak dlouhý době se ti to teď v létě přepíná na LPG po studeným startu?
Já dnes 7 vteřin na startování. To je dost. Ale vždy jen to první, pak je to celý den OK.
Včera jsme najel 500 km (250+250) a dnes jsem vyndal baterku a zkusil ji přeměřit (napíchnul na nabíječku). Měla pouze 75%. To mě docela překvapilo. A jelikož i jinde píší zkusit baterku nabít a pak vrátit zpět, tak jsem tak učinil dnes a zítra půjde zpět do auta. Pak se uvidí, co dál. Jestli ještě něco odjezdí nebo koupím novou a hlavně zda-li to vůbec může být baterkou.
Jinak svíčky byly nové po pravidelné prohlídce (ve vedrech bez sebemenšího problému). Nový sw ŘJ. Už jsem natankoval i lepšejší benzín a bezezměny.
Blíží se další prohlídka, tak ještě zkusím zapátrat co a jak, ale nejspíše jim to hodím na hrb.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: PALIVO: LPG
Aktuálně startuju do třech vteřin. Před posledním tankováním LPG podstatně lépe (vlivy změn v ranních teplotách (14 - 27°C) nebyly rozeznatelný. Teď pozoruju, jestli nenastává zhoršení vždy po natankování LPG (i třeba ze stejný čerpačky). Jestli se neposune mapa v motoru vždycky s novým stavem LPG paliva včetně map startů. Budu zkoušet vždy po čerpání LPG ujet něco i na benz i na LPG, předtím než zaparkuju.
Zkus při problémech ujet aspoň 100km jen na benz - co nejvíc různých režimů (starty, volnoběh, jízda), jen dálnice nemá smysl. Mě tohle najetí "korekcí" zatim vždy pomohlo. Nechal jsem si i nastavit i vyšší teplotu přepnutí na LPG, aby to ráno najelo něco na benzín.
Zkus při problémech ujet aspoň 100km jen na benz - co nejvíc různých režimů (starty, volnoběh, jízda), jen dálnice nemá smysl. Mě tohle najetí "korekcí" zatim vždy pomohlo. Nechal jsem si i nastavit i vyšší teplotu přepnutí na LPG, aby to ráno najelo něco na benzín.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
Něco by na tom mohlo být. Je faktem, že posledně, když jsem vyjížděl starý benzín, tak to pak startovalo normálně.
A zvednout teplotu přepnutí prokonzultuji s Fiatem.
A zvednout teplotu přepnutí prokonzultuji s Fiatem.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: PALIVO: LPG
Objevil jsem olej Selenia Multipower GAS 5W-40, pro plyňáky. Chtěl bych se zeptat na Váš názor. Pomůžu motoru, budu-li ho používat místo předepsané Selenie 5W-40 KPE? Navíc, nehrozila by ztráta záruky, když tento olej je sice pro lpg motory, ale předepsaným olejem od výrobce není??
Fiat Panda 1.1 Active Plus, LPG
Re: PALIVO: LPG
Co ja si s tim zazil. Par mesicu po montazi lpg mi tak neskutecne cukalo pri jizde na benzin a startoval jsem pokazde na po 10. Mechanik mi radil jezdit mesicne tak 200km na benzin- nemusel bych mit lpg. Parkrat jsem to zkusil, zlepsilo se to, ale po par tydnech-mesicich stejny stav. Zkousel jsem i dry fuel, nejaky aditivum, nekdy pomohlo nekdy ne. Mam ho jeste doma, ale radeji to neleju.
Pote mi 2x cistili benz. vstriky, pry neuveritelny bordel, slemy, rez.. Usoudili jsme, ze do nadrze se dostava nekady voda a blaticko. Byla vyndavana nadrz komplet ven, predelany system hadicek, jeden okruh ( mam pocit, ze ten co se vrati k cepovaci hubici uzavren). Hadice omotany poradnou porci igelitu, utemovane, zalepene. Bordel uz od te doby v pridanem palivovem filtru neni.Letos jsem mel venku benz. cerpadlo a necistot a slemu tam bylo minimum , jen par rezatych zrnicek uvnitr nadobky paliv. cerpadla.
Od te doby byl dost dlouho klid- mozna rok. Ted to zacalo asi pred mesicem- v lete. Vymenil jsem filtr, asi 3 dny to chytalo napoprve, ted uz zase nic moc. A horsi je to mozna , kdyz auto stoji venku. Doma to chcipne treba jen jednou. Jinak to na benzin jede pekne, coz se drive nestavalo, desna cukatura. Rozumej jede pekne po zahrati a najeti asi 500-1000m od startu. Predtim cuka a cuka.
Dost dlouho jsem se drzel hypotezy a praktikoval jsem to posledni rok, mit v nadrzi min 1/2 spise 3/4, take se velice zlepsilo. Ted mam asi 10l pod pulkou , zkusim nacepovat a napisu vysledek. V nejvetsich problemech se starty jsem mival nekdy i 1/4 nadrze, a jelikoz jsem mel venku cerpadlo asi 10x, vsiml jsem si, ze aby bylo dost zaplnene, je potreba mit pres 1/2 benzinu, coz je divne, ale je to tak.
Je to fakt alchymie
Po kazde vymene dodatecne nainstalovaneho filtru ( punto mk2a nema seriovy) se starty zlepsi, vzdy po vymene necham natocit 3x cerpadlo a chytam ten bordel do kelimku. Pokazde se tam objevi zajimave veci. Drive-pred vyndanou nadrzi z toho litali husty humusy. Filtr tam mam klasicky pro motorky, cena asi 30 kc, ale tak 1-2 mesice vydrzi.
Ted mi take unika chlad. kapalina-od vymeny termostatu. Nevim kudy, mechanik nic nenasel, je to tak 1 lzicka za noc. Budeme hloubeji zkoumat s mechanikem ( neprijde mi to normalni ani ekologicke), je to na prave strane z pohledu ridice nekde u rozvod. remenu. Pouzivam zelenou.
Pote mi 2x cistili benz. vstriky, pry neuveritelny bordel, slemy, rez.. Usoudili jsme, ze do nadrze se dostava nekady voda a blaticko. Byla vyndavana nadrz komplet ven, predelany system hadicek, jeden okruh ( mam pocit, ze ten co se vrati k cepovaci hubici uzavren). Hadice omotany poradnou porci igelitu, utemovane, zalepene. Bordel uz od te doby v pridanem palivovem filtru neni.Letos jsem mel venku benz. cerpadlo a necistot a slemu tam bylo minimum , jen par rezatych zrnicek uvnitr nadobky paliv. cerpadla.
Od te doby byl dost dlouho klid- mozna rok. Ted to zacalo asi pred mesicem- v lete. Vymenil jsem filtr, asi 3 dny to chytalo napoprve, ted uz zase nic moc. A horsi je to mozna , kdyz auto stoji venku. Doma to chcipne treba jen jednou. Jinak to na benzin jede pekne, coz se drive nestavalo, desna cukatura. Rozumej jede pekne po zahrati a najeti asi 500-1000m od startu. Predtim cuka a cuka.
Dost dlouho jsem se drzel hypotezy a praktikoval jsem to posledni rok, mit v nadrzi min 1/2 spise 3/4, take se velice zlepsilo. Ted mam asi 10l pod pulkou , zkusim nacepovat a napisu vysledek. V nejvetsich problemech se starty jsem mival nekdy i 1/4 nadrze, a jelikoz jsem mel venku cerpadlo asi 10x, vsiml jsem si, ze aby bylo dost zaplnene, je potreba mit pres 1/2 benzinu, coz je divne, ale je to tak.
Je to fakt alchymie
Po kazde vymene dodatecne nainstalovaneho filtru ( punto mk2a nema seriovy) se starty zlepsi, vzdy po vymene necham natocit 3x cerpadlo a chytam ten bordel do kelimku. Pokazde se tam objevi zajimave veci. Drive-pred vyndanou nadrzi z toho litali husty humusy. Filtr tam mam klasicky pro motorky, cena asi 30 kc, ale tak 1-2 mesice vydrzi.
Ted mi take unika chlad. kapalina-od vymeny termostatu. Nevim kudy, mechanik nic nenasel, je to tak 1 lzicka za noc. Budeme hloubeji zkoumat s mechanikem ( neprijde mi to normalni ani ekologicke), je to na prave strane z pohledu ridice nekde u rozvod. remenu. Pouzivam zelenou.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: PALIVO: LPG
No at se nam ty diskuze moc nevetvi.. (totiz, trochu jsme psali i zde http://www.club-fiat.com/viewtopic.php? ... 63#p184763" onclick="window.open(this.href);return false;)
kde rikam: Resil jsem to tak, ze jsem si nastavil teplotu prepnuti na LPG na 70°C na reduktoru a zaroven 1,5minuty zpozdeni. Prepina to tim i v lete vic jako v zime a stihne to najet vic km na benzin (i kdyz v zime to jede ty kilometry i "na sytič"). .....mnohem lepsi, ale absolutni to zdaleka neni.
Z toho ale jednoznacne vyplynula jedna prakticka zkusenost - nejvetsi zlepseni nastane vzdy druhej, spise treti den po natankovani novyho benzinu!
Beru tedy benz vzdy tak za 300Kc, aby se stihl brzo vyjet, ale zaroven, abych nebral prilis casto.
Beru 98okt (verim ze to je podobnejsi okt cislo co ma LPG a tim se srovnavani hodnoty pro predstih - (nekdo resil i ze do benzinu proto pridava ethanol - u nekterych LPG servisu to prej i doporucujou, ale vic jsem to ethanolovou cestou neresil).
Z tech peripetii co pises, mi to sedi taky na to, ze benz meni v nadrzi vlastnosti - vlivem nejakych necistot. Kdyz se jezdi jen na benz, ecu se ladi v prubehu na menici se stav benzinu a zaroven vypaluje nashromazdeny necistoty, tak se to nijak neprojevi.
Tak pro LPG zbejva bud menit casto filtry, nebo jezdit vic na benzin (a brat casteji novej benzin). Mozna tam zkusim dat pridavnej filtr na benz.
Zkousel jsem i pred zaparkovanim vecer vyjet necistoty, ale valnej vliv to nemelo.
Dej pls vedet, co pozorujes po natankovani novyho benz, jak jsi rikal.
Jinak uniky chladici kapaliny mam taky presne po vymene termostatu - jenze ten jsem si menil sam a to precizne. Neverim tedy, ze jsou uniky kolem termostatu, ale lepe fungujici termostat, kterej neprotejka (ten predchozi mi protejkal a udrzoval nizkou teplotu okruhu - predpakladam, ze jsi ho menil z tehoz duvodu), udrzuje vyssi teplotu v okruhu motoru, timpadem vyssi tlak - a kapalina prosakuje, kde je k tomu jen trochu prostor. Coz je evidentne prave u tech hadicek u LPG reduktoru. Je to tam i viditelne ofrfňaný od ty kapaliny. Vzdycky kdyz se dostanu do zacpy (nejlepe na dalnici, kde se predtim motor pekne zahreje), zacnu cejtit smrad z kapaliny.
kde rikam: Resil jsem to tak, ze jsem si nastavil teplotu prepnuti na LPG na 70°C na reduktoru a zaroven 1,5minuty zpozdeni. Prepina to tim i v lete vic jako v zime a stihne to najet vic km na benzin (i kdyz v zime to jede ty kilometry i "na sytič"). .....mnohem lepsi, ale absolutni to zdaleka neni.
Z toho ale jednoznacne vyplynula jedna prakticka zkusenost - nejvetsi zlepseni nastane vzdy druhej, spise treti den po natankovani novyho benzinu!
Beru tedy benz vzdy tak za 300Kc, aby se stihl brzo vyjet, ale zaroven, abych nebral prilis casto.
Beru 98okt (verim ze to je podobnejsi okt cislo co ma LPG a tim se srovnavani hodnoty pro predstih - (nekdo resil i ze do benzinu proto pridava ethanol - u nekterych LPG servisu to prej i doporucujou, ale vic jsem to ethanolovou cestou neresil).
Z tech peripetii co pises, mi to sedi taky na to, ze benz meni v nadrzi vlastnosti - vlivem nejakych necistot. Kdyz se jezdi jen na benz, ecu se ladi v prubehu na menici se stav benzinu a zaroven vypaluje nashromazdeny necistoty, tak se to nijak neprojevi.
Tak pro LPG zbejva bud menit casto filtry, nebo jezdit vic na benzin (a brat casteji novej benzin). Mozna tam zkusim dat pridavnej filtr na benz.
Zkousel jsem i pred zaparkovanim vecer vyjet necistoty, ale valnej vliv to nemelo.
Dej pls vedet, co pozorujes po natankovani novyho benz, jak jsi rikal.
Jinak uniky chladici kapaliny mam taky presne po vymene termostatu - jenze ten jsem si menil sam a to precizne. Neverim tedy, ze jsou uniky kolem termostatu, ale lepe fungujici termostat, kterej neprotejka (ten predchozi mi protejkal a udrzoval nizkou teplotu okruhu - predpakladam, ze jsi ho menil z tehoz duvodu), udrzuje vyssi teplotu v okruhu motoru, timpadem vyssi tlak - a kapalina prosakuje, kde je k tomu jen trochu prostor. Coz je evidentne prave u tech hadicek u LPG reduktoru. Je to tam i viditelne ofrfňaný od ty kapaliny. Vzdycky kdyz se dostanu do zacpy (nejlepe na dalnici, kde se predtim motor pekne zahreje), zacnu cejtit smrad z kapaliny.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
V sobotu jsem vzal benzin, ted mam v nadrzi asi 2 carky nad pulkou podle palivomeru. Start v garazi zatim na poprve. Tento tyden otestuju jeste ranni starty se stanim venku, ty jsou nejhorsi. A jeste jsem zapomnel, ze mam nainstalovany vypinac pro benzinove cerpadlo. Vypinam vetsinou do 5 minut od jizdy. To jsem se rozhodl udelat po vymene palivoveho cerpadla nekdy pred 2 lety, kdyz se mi stare jednodusse zadrelo.
Nekdo zase tvrdi, ze ma behat. Me to zatim funguje takto.
Nekdo zase tvrdi, ze ma behat. Me to zatim funguje takto.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw