Provoz
Moderátor: peta.smolik
Provoz
Ahoj Seicentáři!
Moje zkušenosti s provozem Seicenta 1.1 z r. 3/2001 – koupeno nové.
Najeto: 96 500 km
Spotřeba (benzín 95 u různých pump):
celková – 5,03 l/100 km – jezdím většinou mimo město (75 % jízd) a mimo dálnice, tachometrová rychlost do 110 km/hod.
maximální (zatím) – 6 l/100 km po cca 1200 km po dálnici Německa a Francie, tachom. rychlost mezi 130 a 140.
minimální (zatím) – 4,3 l/100 km po cca 1000 km nedálničních ve Španělsku, na tachom. max. 105 km/hod.
Mimo město se dá jezdit pod pět (o víkendu jsme byli z Prahy na Dachsteinu a v Salzburgu – 4,75 l/100 km). Nezdá se mi, že by se zvedla spotřeba po zavedení povinného svícení.
Vše většinou ve dvou lidech. Jezdíme, co dovolí provoz a pravidla (hlavně venku), jezdím po celý rok. Letní gumy zatím původní Debica Vivo. Asi po 40 tisících začaly na mokru klouzat při desénu cca 4 mm (prý je to o Debikách známo). Zimní Sava Eskymo 03. Řek bych, že jsou výborné za všech podmínek, jen o malinko hlučnější (spíš jinak) než letní.
Vše zatím bez poruchy.
Výměny oleje (Selenia) po 20 tisících – mezi nimi nemusím dolévat.
Nemrznoucí směsi jsem zatím celkem dolil necelý litr.
Baterka původní.
Brzdové destičky jsem měnil po 80 tisících, ale ještě měly tak 35 %.
Po 35 tisících výměna 1 čepu řízení, po 4 letech výfuk, po 5 letech nádrž a olejová vana!!! – obě prorezlé – nádrž ve svaru mezi horní a dolní půlkou, vana u vypouštěcího šroubu.
Největší mínus: ostřikovače skla – jsou slabé a jen 3 trysky
nejpomalejší chod stěračů je i tak moc rychlý (radši při mrholení stírám jednotlivě)
Na kontroly jezdím do značkového servisu, ale opravy si tam nenechávám dělat. Značkové díly přijdou 2x dráž než neoriginální + předražená práce.
Za spolujezdce se třetí dospělý vejde v pohodě, za řidiče (mám 182 cm) už nikdo.
V podstatě si nemohu stěžovat, za ty peníze je to super, předčilo to očekávání. Měl jsem 600 D a 2x Tipo, srovnat samozřejmě nelze ani s jedním – každý je nesrovnatelný.
Moje zkušenosti s provozem Seicenta 1.1 z r. 3/2001 – koupeno nové.
Najeto: 96 500 km
Spotřeba (benzín 95 u různých pump):
celková – 5,03 l/100 km – jezdím většinou mimo město (75 % jízd) a mimo dálnice, tachometrová rychlost do 110 km/hod.
maximální (zatím) – 6 l/100 km po cca 1200 km po dálnici Německa a Francie, tachom. rychlost mezi 130 a 140.
minimální (zatím) – 4,3 l/100 km po cca 1000 km nedálničních ve Španělsku, na tachom. max. 105 km/hod.
Mimo město se dá jezdit pod pět (o víkendu jsme byli z Prahy na Dachsteinu a v Salzburgu – 4,75 l/100 km). Nezdá se mi, že by se zvedla spotřeba po zavedení povinného svícení.
Vše většinou ve dvou lidech. Jezdíme, co dovolí provoz a pravidla (hlavně venku), jezdím po celý rok. Letní gumy zatím původní Debica Vivo. Asi po 40 tisících začaly na mokru klouzat při desénu cca 4 mm (prý je to o Debikách známo). Zimní Sava Eskymo 03. Řek bych, že jsou výborné za všech podmínek, jen o malinko hlučnější (spíš jinak) než letní.
Vše zatím bez poruchy.
Výměny oleje (Selenia) po 20 tisících – mezi nimi nemusím dolévat.
Nemrznoucí směsi jsem zatím celkem dolil necelý litr.
Baterka původní.
Brzdové destičky jsem měnil po 80 tisících, ale ještě měly tak 35 %.
Po 35 tisících výměna 1 čepu řízení, po 4 letech výfuk, po 5 letech nádrž a olejová vana!!! – obě prorezlé – nádrž ve svaru mezi horní a dolní půlkou, vana u vypouštěcího šroubu.
Největší mínus: ostřikovače skla – jsou slabé a jen 3 trysky
nejpomalejší chod stěračů je i tak moc rychlý (radši při mrholení stírám jednotlivě)
Na kontroly jezdím do značkového servisu, ale opravy si tam nenechávám dělat. Značkové díly přijdou 2x dráž než neoriginální + předražená práce.
Za spolujezdce se třetí dospělý vejde v pohodě, za řidiče (mám 182 cm) už nikdo.
V podstatě si nemohu stěžovat, za ty peníze je to super, předčilo to očekávání. Měl jsem 600 D a 2x Tipo, srovnat samozřejmě nelze ani s jedním – každý je nesrovnatelný.
- Reklama
palivová nádrž
Benzínovou nádrž už mám taky prorezlou ve sváru. Prosím napište vaše zkušenosti s neoriginálními nádržemi na Seicento. Zajímalo by mě především doporučení nebo nedoporučení určitého výrobce nebo prodejce. Chtěl bych nějakou kvalitní nádrž za rozumnou cenu, která tam bez problémů pasuje. Originální nádrž mě o kvalitě teda zrovna nepřesvědčila. Díky za informace. Radek.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
Ano, jsou taky MPI, v roce 2000 prošlo Seicento faceliftem a od té doby se montovaly do všech modelů pouze motory 1.1 MPI namísto původních 0.9 a 1.1 SPI. Viz: http://fiat.mysteria.cz/seicento.htm
Motor 1.1 MPI je skoro úpně stejný jako 1.2 MPI 8V v Puntech MK2.
Motor 1.1 MPI je skoro úpně stejný jako 1.2 MPI 8V v Puntech MK2.
Naposledy upravil(a) radek.s dne 29 úno 2008, 22:24, celkem upraveno 1 x.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
diiky za vysvetleniiradek.s píše:Ano, jsou taky MPI, v roce 2000 prošlo Seicento faceliftem a od té doby se montovaly do všech modelů pouze motory 1.1 MPI namísto původních 0.9 a 1.1 SPI. Viz:http://fiat.mysteria.cz/seicento.htm
Motor 1.1 MPI je skoro úpně stejný jako 1.2 MPI 8V v Puntech MK2.
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 171
- Registrován: 13 zář 2005, 17:05
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
nadrz na seicneto stoji pultovo cca 5000 sk a je jedno aka firma. Pre konkretnu ponuku: ma ju v ponuke aj Intercars.cz aj Elit.cz. Ja som ju menil po 7 rokoch. Je to na seicentach zial bezna vec a zaroven velka slabina. Nie su original a neoriginal, Seicento sa vyrabalo v Polsku a takmer vsetky repliky sa tam robia tiez.
Pre zaujemcov z BA viem nadrz zohnat lacnejsie. Pracujem v intercars.
Pre zaujemcov z BA viem nadrz zohnat lacnejsie. Pracujem v intercars.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)
http://www.milan.konzum.sk
http://www.milan.konzum.sk
No právě, já už polskou nádrž nechci a to ani tu origo od Fiatu za nehorázných 9210 Kč a ani polskou repliku koupenou jinde za míň. Auto si chci ještě pár roků nechat a nechci vyhodit peníze za nádrž, kterou budu muset časem opět měnit. Prý se taky dodávají nějaké nádrže z Belgie. Nevíte někdo, kdo je dodává? Díky, Radek.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
čéčé a co bys chtel?...myslis ze nejaka nadrz z belgie bude levnejsi a kvalitnejsi?.....ja myslim ze vim ne nebude..bude to stejne tak na houno jak rikate(nemam vlastni zkus..) nebo bude lepsi za vetsi peniiz...ale spis bych rek ze ne....
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Tedy jako za 7 let prorezlá nádrž? To je mě divný. Kde tankuješ benzín? Vypadá to, že do toho leješ benzín míchaný z různých ředidel a rozpouštěčů (např. epoxidových pryskyřic). Z mé profese vím, že se s takovým zbožím v ČR kšeftuje ve velkým. A dělá se to tak, že se to ředidlo legálně nakoupí z výroby a prodá přes několik firem, které jsou napsané na bílé koně, které nikdo většinou nenajde a pak se nedá zjistit jaký je vlastně původ takového benzínu.
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
Není to divný, všechny plechový nádrže z Polska časem proreznou ve spoji horní a dolní části. Měl jsem dříve F126P a tam taky prorezla. Ale až za 11 let, takže kvalita polských nádrží šla dolů. Benzínem to asi není, střídám benzínky a navíc by museli mít blbej benzín i v Bratislavě, protože Milanovi (autoholik) taky prorezla, na webu má fotky, když jí měnil. Škoda, že do Seicent nedali plastové nádrže, bylo by po problému. Jinak nádrže z Belgie jsem našel, ale musím poptat cenu a určitě nebude stát přes devět litrů jako v servisu Fiatu. Taky jsem našel nádrže za 3670 ale nevím jaká je kvalita a odkud pocházejí.anonyme píše:Tedy jako za 7 let prorezlá nádrž? To je mě divný. Kde tankuješ benzín? Vypadá to, že do toho leješ benzín míchaný z různých ředidel a rozpouštěčů (např. epoxidových pryskyřic). Z mé profese vím, že se s takovým zbožím v ČR kšeftuje ve velkým. A dělá se to tak, že se to ředidlo legálně nakoupí z výroby a prodá přes několik firem, které jsou napsané na bílé koně, které nikdo většinou nenajde a pak se nedá zjistit jaký je vlastně původ takového benzínu.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Naštěstí to není tak rychlý, nejdřív začne smrdět benzín, když se natankuje více jak půl nádrže. Když se kouknete na nádrž, tak je vidět, že prolíná benzín v tom lemu co spojuje horní a dolní půlku nádrže (tam to rezne). Ale zezačátku do hned nekape, nádrž má v těch místech fleky od benzínu a smrdí to střídavě uvnitř, v kufru nebo venku podle toho, jak nakřivo auto zrovna stojí. Zatím tankuju jen pod půl nádrže. Protože mě před dvěma měsíci odešlo ložisko na spojce, před měsícem odešla řídící jednotka motoru, musel jsem do toho nacpat 20 tisíc aby to jezdilo a nádrž musím zatím odložit. Má to najeto jen 46 tisíc km, takže po těch zkušenostech si dalšího Fiata asi nekopím i když jsem chtěl. Navíc Fiat servisy stojej za prd, vyměnili mě zapalovací cívku, auto vrátili neopravený, musel jsem to zaplatit, pak jim to vrátit a pak teprv za týden vybádali vadnou řídící jednotku. Cívku mi tam zpádky nedali, nic nevrátili, musel jsem to všechno zaplatit. Fakt nevím, kam v Praze s Fiatem jezdit do servisu, mám i jiné špatné zkušenosti. Kam jezdíte v Praze Vy?
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Když bylo auto v záruce jezdil jsem do IMOFy, ale tam mě přelili olej do motoru. Pak jsem byl u Dojáčka, ale tam na mě zase chtěli hodit ohnutí tlumiče pérování, když se nakonec ukázala výrobní vada. Nakonec museli vyměnit přední ramena a turbodmychadlo (nebylo to Seicento). Takže do značkového servisu FIAT po záruce ani náhodou. Maximálně tak na prohlídku do 200,-Kč v akci a pak už jen do www.rupexim.cz .[/quote]
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
nebo jedno reseni bych mel...nadrz si zalepte...delal sem to na offroadu...vyndejte ji vylejte benzin diry zavarte..a potom celou nadrz zalaminujte...tovej ten bilej hadr( jakoby mrizka) pryskirice...a celou ji do toho zalepte....pak staci obrousit a ja ji jeste natrel kaucukovou barvou....
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)