Závady
Moderátor: peta.smolik
Re: Závady
Prodat nepojízdný je nesmysl, to leda darovat Osobně bych volil nastudovat a udělat sám, pokud nejsi úplná lama tak se toho neboj.. Pak to nebude za 20 kolíků ale výrazně míň a i si ohlídáš kvalitu práce..
V podstatě ti stačí jen tohle (je třeba ověřit podle konkrétního typu motoru)
https://www.motora.cz/victor-reinz/02-3 ... pNr=119841
https://www.motora.cz/victor-reinz/14-3 ... pNr=119841
Kdyby i rozvody:
https://www.motora.cz/gates/KP15503XS-2 ... pNr=119841
Cardo asi bude levnější (tam beru často, dobrý ověřený obchod. Motora má větší sortiment. Příp. Pema)
Ze spešl nářadí (kromě běžný velký gola sady) přípravky na rozvody, momentový klíč (např. kalibrovaný Honiton).. Pak náplně = chladicí kapalinu, případně olej + filtr
Hlava se kontroluje na rovinnost, pokud je křivá tak se rovná
Kdybys dělal úplně všechno včetně kruhů, tak materiál se vejde do desítky, a všechno nářadí s tou golou tak 5k.. V servisu dáš raketu, jediná výhoda že se s tim nemusíš crcat...
V podstatě ti stačí jen tohle (je třeba ověřit podle konkrétního typu motoru)
https://www.motora.cz/victor-reinz/02-3 ... pNr=119841
https://www.motora.cz/victor-reinz/14-3 ... pNr=119841
Kdyby i rozvody:
https://www.motora.cz/gates/KP15503XS-2 ... pNr=119841
Cardo asi bude levnější (tam beru často, dobrý ověřený obchod. Motora má větší sortiment. Příp. Pema)
Ze spešl nářadí (kromě běžný velký gola sady) přípravky na rozvody, momentový klíč (např. kalibrovaný Honiton).. Pak náplně = chladicí kapalinu, případně olej + filtr
Hlava se kontroluje na rovinnost, pokud je křivá tak se rovná
Kdybys dělal úplně všechno včetně kruhů, tak materiál se vejde do desítky, a všechno nářadí s tou golou tak 5k.. V servisu dáš raketu, jediná výhoda že se s tim nemusíš crcat...
- Reklama
Re: Závady
Cena materiálu je ok,ale sám bych se do toho fakt nepustil. Mám pár "kamarádů" co mají servis,tak zkusím štěstí u nich,ale každopádně díky za každou radu.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Ještě mne napadlo turbo,nemůže to být tím?
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 62
- Registrován: 23 úno 2020, 15:04
Re: Závady
Kolik máš najeto?
Snad těsnění pod hlavou není důvod se auta zbavit?
Snad těsnění pod hlavou není důvod se auta zbavit?
Tipo HB 1,4Tjet Mirror modrá Venezia
Re: Závady
120 000 km. Těsnění by se někde projevilo,nebo ne?
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Vždyť se projevuje.. smrad benzínu z kapaliny, bubliny v kapalině... Podívej se při běžícím motoru, zaměř se na bubliny ve vodě a tlakování hadic (víčko při horký kapalině neotvírat, pokles tlaku = může to vychrstnout páru do ksichtu), jistota je test na spaliny ve vodě. Voda ti neubývá takže do válce nejde = na svících ani čele pístu se to neprojeví. ale můžou jít spaliny do vody. Jinak zjednodušeně válec do kterýho jde voda je čistej bez karbonů a kapalina se projeví i na elektrodě svíce.
Turbo pokud myslíš že olej z turba jde přes ložiska turba do sání a shoří ve válci - ano to je možný.
Hodně jde poznat ze svíček.. Pokud by olej šel z turba do sání, tak sání za turbem bude zablemcaný olejem (trochu oleje je normál) a svíce na všech válcích ca stejný. Pokud olej jde do válce z olejovýho kanálu přes těsnění hlavy tak to bude na tom válci do kterýho to jde. Podobně prasklej nebo zapečenej kroužek.
Ložiska turba odchází hlavně když se nedochlazuje při dojetí, nejhorší je dlouhý kopec na dálnici, dojedeš na odpočívadlo a chcípneš.. Turbo je žhavý, když stopneš motor tak stopneš i mazání a na žhavý hřídeli se olej přehřívá, napejká se, časem to ložisko vydře, zvětší vůli a olej protejká tak že se nestíhá odvádět a jde do sání. Je třeba nechat vrnět aspoň půl minuty na volnoběh, nebo poslední kilometr dojíždět s lehkou nohou. Platí to i pro motory s externím čerpadlem - po chcípnutí sice ještě chvíli běží chlazení (nekde jen voda někde i olej), ale hřídel turba stojí a napejká se to taky.
Turbo pokud myslíš že olej z turba jde přes ložiska turba do sání a shoří ve válci - ano to je možný.
Hodně jde poznat ze svíček.. Pokud by olej šel z turba do sání, tak sání za turbem bude zablemcaný olejem (trochu oleje je normál) a svíce na všech válcích ca stejný. Pokud olej jde do válce z olejovýho kanálu přes těsnění hlavy tak to bude na tom válci do kterýho to jde. Podobně prasklej nebo zapečenej kroužek.
Ložiska turba odchází hlavně když se nedochlazuje při dojetí, nejhorší je dlouhý kopec na dálnici, dojedeš na odpočívadlo a chcípneš.. Turbo je žhavý, když stopneš motor tak stopneš i mazání a na žhavý hřídeli se olej přehřívá, napejká se, časem to ložisko vydře, zvětší vůli a olej protejká tak že se nestíhá odvádět a jde do sání. Je třeba nechat vrnět aspoň půl minuty na volnoběh, nebo poslední kilometr dojíždět s lehkou nohou. Platí to i pro motory s externím čerpadlem - po chcípnutí sice ještě chvíli běží chlazení (nekde jen voda někde i olej), ale hřídel turba stojí a napejká se to taky.
Re: Závady
Ahoj. Mám další indicie ohledně mého problému. Konec výfuku mám černý(saze),ale úplně suchý. Ato nekouří a to ani málo.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Vážení Fiaťáci. Po skoro 40 letech jsem vyměnil italské auto za japonské a s hrdostí Vám mohu sdělit,že italské vozy se nemají vůbec zač stydět s ohledem na to,co jsme za ta léta na adresu italských aut slyšeli. Samozřejmě v něčem je lepší to a v něčem tamto auto,ale vcelku opravdu velký rozdíl není. Jen v ceně a v tom mají Italové velké plus.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
gigi : Taky se s Fiatem pomalu loučím v únoru ho budu mít šest let a kromě vadné lambda sondy, která byla vyměněna na záruku, Tipo sloužilo naprosto parádně. Žádné jiné závady jsem neměl a jízdu s ním si pořád užívám baví mě jeho výkonný motor i skvělý podvozek.
Jenže moje žena je po operaci páteře a vystupování z nízkého Fiata, jí dělá velké potíže. Takže přecházím do segmentu SUV, kde se nasedá i vysedá z vozu o hodně snadněji.
Jenže moje žena je po operaci páteře a vystupování z nízkého Fiata, jí dělá velké potíže. Takže přecházím do segmentu SUV, kde se nasedá i vysedá z vozu o hodně snadněji.
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: Závady
Jen pro zajímavost - za kolik půjde do světa? Já jsem taky velmi spokojen (jeden brzdový kotouč a jedna hadice vyměněny v záruce), pak jen běžná údržba (olej, filtry, brzd. destičky vpředu).
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: Závady
hans55 : Na proti účet mi nabídli 220 000 Kč. Bylo to v salonu Hyundai, kde jsem se byl podívat na Tuscona 1.6 GDI. Taky se líbí Ssangyong Korando 1.5 GDI.
Hodně asi udělalo, že kromě adaptivního tempomatu, je Fiat v plné náloži s oturbeným motorem T-Jet. Technik při testovací jízdě slušně valil oči, jak Tipo jede když se šlápne na plyn Ale loučit se mi s ním nechce, protože to je opravdu dobrý auto ...
Hodně asi udělalo, že kromě adaptivního tempomatu, je Fiat v plné náloži s oturbeným motorem T-Jet. Technik při testovací jízdě slušně valil oči, jak Tipo jede když se šlápne na plyn Ale loučit se mi s ním nechce, protože to je opravdu dobrý auto ...
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: Závady
Já ho měl také v plné palbě a dostal jsem nejvíce 160 000 Kč. Ale byl to rok 2016,najeto 120 000 km,tak to asi odpovídá.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Krumpl Tipo 1.4 16V 70kw
0,5 Roku : zrcátko (1600kč) + mlžící se světla (nevyřešeno), otravné zvuky drncání v interiéru + hlučný ventilátor klimatizace
0,75 Roku : špatný chod motoru při studených startech (chod na 3 válce) ne není to benzínem ani svíčkou, ale chybějícím filtrem paliva a zaneseným
vstřikem (výměna vstřiků svépomocí a dobastlení filtru do motorového prostoru.) otravovalo mě to cca 3roky od výměny ani jednou
( cca 4800kč)
cca 3 roky : Spojka - zábava pro celou rodinu i ulici (děláno před domem už jsem neměl nervy na řešení věcí ve fiatu) spojka vadná z fabriky.Pokud se vám stane že vám auto chcípá těsně po startu tak zatím mi na to pomáhá před startováním prošlápnout plyn na podlahu 2 až 4x klapa je velmi hlučná a její chod jde slyšet, poté se start povede pouze s propadem v otáčkách (nejspíše ztrácí nulovou polohu a neudrží volnoběh)
cca 5 let : Občas při startu teplého motoru co stál cca hodinu (max) brutální rachot z hlavy motoru (jakoby nebyly natlakované hydroštely) za studena v pořádku. Řadit 4 než dáte zpátečku (u mě řadit zpátečku bez 4řky nejde)!!
poslední měsíc (7.24) (60 000km) : Udělány rozvody - kvalita zpracování je docela tragická kdy i kolo na vačce má vůli na hřídeli tak 0,2mm minimálně, protože původní rozvodový řemen i kladka byly pokopané a po načasování motoru se kolo na vačkové hřídeli chová jako vačka o ty cca 0,2mm chodí do strany, takže napnutí řemene kolísá (proto pokopaný řemen i napínák)
poslední 3 dny: Stav hydroštelů se v posledních 2 měsících zhoršoval natolik že u horkého motoru trvalo i 30s dotlakování a ztichnutí zdvihátek. Koupě nových cca (4000kč) včera jsem se s tím ***** a mohu konstatovat že po práci na Rencku a T4 WV se nedá říct že je motor přívětivý pro práci ani náhodou speciální šrouby s dementní hlavou ve tvaru hvězdicokříže je chuťovka (drží jimi vrchní polovina hlavy ve které jsou vačky a hydra).
Vyvrcholení parády je že jsou uložení hyder (díry) poškrábané jak hovado (i hydroštely jsou rozdrásané po stranách) nahoře jsou ovšem jak zrcadla.
Vačky relativně v pořádku až na jednu ze které si asi ukousl turek na lince (výhryz nejspíše z fabriky protože hydroštela je ok) poškození uložení hyder je jednoduše proto, že jsou střeva hlavy plné písku (špatně vyčištěné odlitky) každý rožek má hromádku tuhého písku což je bomba. Po letmém vyčištění jsem najebal zpátky nové hydra obtáhl hlavu 8 stahovačkama (zip pásek) a mrsknul vrchní půlku hlavy zpátky na spodní odstříhal pásky (držely hydra v pozicích) a poskládal zpět. Dnes nastartoval a zatím ok tak se uvidí. Jo a musel jsem říznout rameno ze sání co jde na vrch hlavy protože sání nejde sundat (nejsem saxána) bez vyndání motoru ven. Spojeno zpátky kusem hliníku a osmi šrouby.
Už se aktivně dívám po něčem jiném protože nevěřím že se tenhle turecký sráč nevysere zase na něčem dalším... Jinak je možné že je to i olejové čerpadlo ale do toho nejdu (bo dementní verze motoru s plechovou vanou a šikmým spodkem bloku) potřebujete spešl čerpadlo co je kulaté a trčí do stěny vany (vana má zaoblení v místě kliky). Nevím ale písek mě přesvědčil že od Fiatu už nic chtít určitě nebudu....
0,5 Roku : zrcátko (1600kč) + mlžící se světla (nevyřešeno), otravné zvuky drncání v interiéru + hlučný ventilátor klimatizace
0,75 Roku : špatný chod motoru při studených startech (chod na 3 válce) ne není to benzínem ani svíčkou, ale chybějícím filtrem paliva a zaneseným
vstřikem (výměna vstřiků svépomocí a dobastlení filtru do motorového prostoru.) otravovalo mě to cca 3roky od výměny ani jednou
( cca 4800kč)
cca 3 roky : Spojka - zábava pro celou rodinu i ulici (děláno před domem už jsem neměl nervy na řešení věcí ve fiatu) spojka vadná z fabriky.Pokud se vám stane že vám auto chcípá těsně po startu tak zatím mi na to pomáhá před startováním prošlápnout plyn na podlahu 2 až 4x klapa je velmi hlučná a její chod jde slyšet, poté se start povede pouze s propadem v otáčkách (nejspíše ztrácí nulovou polohu a neudrží volnoběh)
cca 5 let : Občas při startu teplého motoru co stál cca hodinu (max) brutální rachot z hlavy motoru (jakoby nebyly natlakované hydroštely) za studena v pořádku. Řadit 4 než dáte zpátečku (u mě řadit zpátečku bez 4řky nejde)!!
poslední měsíc (7.24) (60 000km) : Udělány rozvody - kvalita zpracování je docela tragická kdy i kolo na vačce má vůli na hřídeli tak 0,2mm minimálně, protože původní rozvodový řemen i kladka byly pokopané a po načasování motoru se kolo na vačkové hřídeli chová jako vačka o ty cca 0,2mm chodí do strany, takže napnutí řemene kolísá (proto pokopaný řemen i napínák)
poslední 3 dny: Stav hydroštelů se v posledních 2 měsících zhoršoval natolik že u horkého motoru trvalo i 30s dotlakování a ztichnutí zdvihátek. Koupě nových cca (4000kč) včera jsem se s tím ***** a mohu konstatovat že po práci na Rencku a T4 WV se nedá říct že je motor přívětivý pro práci ani náhodou speciální šrouby s dementní hlavou ve tvaru hvězdicokříže je chuťovka (drží jimi vrchní polovina hlavy ve které jsou vačky a hydra).
Vyvrcholení parády je že jsou uložení hyder (díry) poškrábané jak hovado (i hydroštely jsou rozdrásané po stranách) nahoře jsou ovšem jak zrcadla.
Vačky relativně v pořádku až na jednu ze které si asi ukousl turek na lince (výhryz nejspíše z fabriky protože hydroštela je ok) poškození uložení hyder je jednoduše proto, že jsou střeva hlavy plné písku (špatně vyčištěné odlitky) každý rožek má hromádku tuhého písku což je bomba. Po letmém vyčištění jsem najebal zpátky nové hydra obtáhl hlavu 8 stahovačkama (zip pásek) a mrsknul vrchní půlku hlavy zpátky na spodní odstříhal pásky (držely hydra v pozicích) a poskládal zpět. Dnes nastartoval a zatím ok tak se uvidí. Jo a musel jsem říznout rameno ze sání co jde na vrch hlavy protože sání nejde sundat (nejsem saxána) bez vyndání motoru ven. Spojeno zpátky kusem hliníku a osmi šrouby.
Už se aktivně dívám po něčem jiném protože nevěřím že se tenhle turecký sráč nevysere zase na něčem dalším... Jinak je možné že je to i olejové čerpadlo ale do toho nejdu (bo dementní verze motoru s plechovou vanou a šikmým spodkem bloku) potřebujete spešl čerpadlo co je kulaté a trčí do stěny vany (vana má zaoblení v místě kliky). Nevím ale písek mě přesvědčil že od Fiatu už nic chtít určitě nebudu....
Re: Závady
Tak já mám zkušenost přesně opačnou. Mám Tipo HB, 1.4, 70kw, 2019, najeto cca 50000 km . Auto mám pět let a závady žádné,prostě nic, ani žárovka. Akorát jsem si nedávno musel nechat udělat nový klíč s DO (několikrát mi spadl na zem) , protože občas nedošlo k propojení s imobilizérem a nešlo nastartovat. Za mě spolehlivost auta je perfektní a doufám,že to tak bude pokračovat dál.
Je pravda,že kompresor klimatizace je hodně hlučnej.
Je pravda,že kompresor klimatizace je hodně hlučnej.
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Re: Závady
Maš to jedno všetky automobilky v eú sú na jedno kopyto. Každá značka má svoje muchy. Tiež nemám filter paliva na Bravo 2 zatiaľ všetko ok. Čo som si všimol filter paliva sa montuje Afrika, asi kvôli piesku.
Teraz Fiat patrí pod Stellantis,.
Teraz Fiat patrí pod Stellantis,.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"