Závady
Moderátor: peta.smolik
Re: Závady
Autorizák za 60k pošli do prdele. Na překroužkování + gufera stojí materiál pár tisíc a práce to je na den = autorizák za tohle má čistý zisk 50k za den práce. Trochu drahý kafíčko u kravaťáka... Navíc osobní zkušenost autorizák Fiat = lemplové a podvodníci, drahý i zadarmo.
https://www.autodily-cardo.cz/-24/sada- ... -38835-01/
https://www.autodily-pema.cz/autodily/f ... Id=3189759
(díly odhadem, pro konkrétní motor musíš ověřit)
Co se týče zablemcání svíček olejem, tak nejlíp aditivace VIF a motor nešolíchat, ale jak je prohřátý tak se nebát italský údržby. Ohlídat si termostat aby až do provozní teploty byl zavřený (nejlíp vidět na diagnostice kdy otvírá), příp. bez diag. sledovat rychlost ohřátí, max. 3 km po rovině a aby na neutrál z kopce ručička teploměru nepadala dolu..
Olej stačí nejlevnější který splňuje specifikaci pro motor.
https://www.autodily-cardo.cz/-24/sada- ... -38835-01/
https://www.autodily-pema.cz/autodily/f ... Id=3189759
(díly odhadem, pro konkrétní motor musíš ověřit)
Co se týče zablemcání svíček olejem, tak nejlíp aditivace VIF a motor nešolíchat, ale jak je prohřátý tak se nebát italský údržby. Ohlídat si termostat aby až do provozní teploty byl zavřený (nejlíp vidět na diagnostice kdy otvírá), příp. bez diag. sledovat rychlost ohřátí, max. 3 km po rovině a aby na neutrál z kopce ručička teploměru nepadala dolu..
Olej stačí nejlevnější který splňuje specifikaci pro motor.
- Reklama
Re: Závady
Vizuálně jsem únik nikde neviděl. Byl jsem na STK a bez vad,ani těch nejmenších. Všude obsolutní sucho,ani ve spod motoru,což se trochu divím. Jen chladící kapalina smrdí,ale po benzínu a to dost.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Prasknuté tesnenie pod hlavou?
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Závady
Netuším,nejsem automechamik a motorář už vůbec ne
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Možnost to je, olejovej kanál přes vadný těsnění propojenej s válcem, pak by olej žral motor a ve vodě by olej nebyl. Zároveň by to vysvětlovalo smrad benzínu ve vodě - propojenej vodní kanál s válcem, teoreticky by měly (ale nemusí) hadice tlakovat + bublinky ve vodě
Jde udělat test spalin ve vodě, pak by byla jistota i bez rozebírání.. Těsnění hlavy je do 1k + nový šrouby hlavy + nová chladicí kapalina, když bude dole tak rovnou přehodit i gufera ventilů.. Pokud by po sundání hlavy bylo vidět vadný těsnění tak bych kruhy nechal a udělal jen hlavu..
Sundat hlavu, očistit, ověřit rovinnost, vyměnit gufera ventilů, složit, zkontrolovat vůli ventilů, nastavit rozvody a jedem. Rozvody asi rovnou nový pokud nejsou zánovní..
V servisu bohužel raketa, i malej servis si jen za sundání/ nandání hlavy řekne desítku, autorizák ještě víc a fakt v nich jsou lemplové, tam bych auto nedal ani zadarmo.
Jde udělat test spalin ve vodě, pak by byla jistota i bez rozebírání.. Těsnění hlavy je do 1k + nový šrouby hlavy + nová chladicí kapalina, když bude dole tak rovnou přehodit i gufera ventilů.. Pokud by po sundání hlavy bylo vidět vadný těsnění tak bych kruhy nechal a udělal jen hlavu..
Sundat hlavu, očistit, ověřit rovinnost, vyměnit gufera ventilů, složit, zkontrolovat vůli ventilů, nastavit rozvody a jedem. Rozvody asi rovnou nový pokud nejsou zánovní..
V servisu bohužel raketa, i malej servis si jen za sundání/ nandání hlavy řekne desítku, autorizák ještě víc a fakt v nich jsou lemplové, tam bych auto nedal ani zadarmo.
Re: Závady
Tak jsem provedl poslední měření úbytku oleje. 0,6-0,7 l na 1000 km. Motor absolutně suchý ze všech stran, pod autem ani kapka, auto nekouří ani výkon neztácí.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Viz výše.. Olej to bere buď přes kruhy, gufera ventilů nebo je propojenej olejovej kanál s válcem buď přes těsnění hlavy, nebo může být i ruplá hlava
nebo i blok (minimální pravděpodobnost) - trhlinka která propojuje olejový kanál s válcem.
= buď neřešit dolívat a jezdit, kvůli zasviněním karbonama od svíček přes lambdy po katalyzátor benzín aditivovat VIFkem a často italsky udržovat.
Nebo to řešit = hlava dolu, uvidíš těsnění hlavy jestli to bylo těsněním tak nový těsnění + gufera ventilů a do kruhů nehrabat, pokud bylo těsnění OK tak i překroužkovat. Když už to bude rozhozený tak i nový rozvod včetně vodní pumpy (pokud nejsou zánovní a pár let to ještě chceš mít). Vyplatí se to asi jen svépomocí za cenu materiálu, těsnění zásadně Victor Reinz.
Nebo sehnat celý nový motor a přehodit, ideálně shnilý auto "za odvoz" s dobrým motorem (ovšem ten může brát taky), shnilý auto s tvým motorem pak pošleš do výkupu za 2k (stačí když motor hodíš do kufru - bude to tak pořád kompletní autovrak)
Motor to je kvalitní, jede i na olej a nečoudí
Olej dolívat jakoukoliv nejlevnější 10W40 nebo 5W40 (je řidší jen za studena za tepla ca stejný), nedávno byl v Lidlu 5L za 4 stovky. Olej sice pořád obnovuješ ale časem je dobrý vyměnit filtr, tak po 15kkm nejpozději.. (dop. Mann) - když je ucpanej tak se otevírá obtok a nefiltruje vůbec. I když tenhle motor je blbovzdornej a stačí mu i mazut, vim o autě kde se snad 8 let neměnil olej ani filtr, jen se občas dolilo... Motor pořád OK
nebo i blok (minimální pravděpodobnost) - trhlinka která propojuje olejový kanál s válcem.
= buď neřešit dolívat a jezdit, kvůli zasviněním karbonama od svíček přes lambdy po katalyzátor benzín aditivovat VIFkem a často italsky udržovat.
Nebo to řešit = hlava dolu, uvidíš těsnění hlavy jestli to bylo těsněním tak nový těsnění + gufera ventilů a do kruhů nehrabat, pokud bylo těsnění OK tak i překroužkovat. Když už to bude rozhozený tak i nový rozvod včetně vodní pumpy (pokud nejsou zánovní a pár let to ještě chceš mít). Vyplatí se to asi jen svépomocí za cenu materiálu, těsnění zásadně Victor Reinz.
Nebo sehnat celý nový motor a přehodit, ideálně shnilý auto "za odvoz" s dobrým motorem (ovšem ten může brát taky), shnilý auto s tvým motorem pak pošleš do výkupu za 2k (stačí když motor hodíš do kufru - bude to tak pořád kompletní autovrak)
Motor to je kvalitní, jede i na olej a nečoudí
Olej dolívat jakoukoliv nejlevnější 10W40 nebo 5W40 (je řidší jen za studena za tepla ca stejný), nedávno byl v Lidlu 5L za 4 stovky. Olej sice pořád obnovuješ ale časem je dobrý vyměnit filtr, tak po 15kkm nejpozději.. (dop. Mann) - když je ucpanej tak se otevírá obtok a nefiltruje vůbec. I když tenhle motor je blbovzdornej a stačí mu i mazut, vim o autě kde se snad 8 let neměnil olej ani filtr, jen se občas dolilo... Motor pořád OK
Re: Závady
S tím olejem si právě nejsem vůbec jistý. Myslím tím kvalitu. Už dost lidí mi říkalo,že tyto motory jsou skvělé,jen na jediné si mám dát pozor a to je olej. Prý jsou hodně citlivé na to co tam leješ.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
To je zažraná fáma vzniklá tak, že jim v autorizáku nakukali nutnost kvalitního oleje a že kvalitní je Selenia, připravená speciálně pro náročné italské motory
Selenia je ovšem úplně normální běžný olej, rozhodně to neni něco extra kvalitního, nepřiplácíš tam za kvalitu ale jen za nápis na piksle. Ovšem spousta lidí tomu věří, kupujou Selenii, mají pocit že motoru dávají to nejlepší a tenhle názor šíří dál...
Mnohem větší význam má nehonit motor az studena a nechávat dochladit (turbo), taky měnit olej včas, u tohohle motůrku kde nejsou ani 3 L oleje po 10kkm/ 1 rok.
Ad Lidl (Kaufland, tesco..) oleje - nechávají si od velkovýrobce plnit do svých obalů, pro výrobce je to velkej kšeft tak mají dobrou cenu. Specifikace odpovídá tomu co tam je, o kvalitě pochybovat nemusíš. Vem si kolik je jen v ČR sámošek, když do každý navezou 50 balení kolik to je oleje. A kolik sámošek je po Evropě, to neni pár kousků ale hezkých pár cisteren. Pokud si projdeš technický listy, specifikace a konkrétní parametry, tak jde i odvodit který to je olej (Shell, Total atd.)
Selenia je ovšem úplně normální běžný olej, rozhodně to neni něco extra kvalitního, nepřiplácíš tam za kvalitu ale jen za nápis na piksle. Ovšem spousta lidí tomu věří, kupujou Selenii, mají pocit že motoru dávají to nejlepší a tenhle názor šíří dál...
Mnohem větší význam má nehonit motor az studena a nechávat dochladit (turbo), taky měnit olej včas, u tohohle motůrku kde nejsou ani 3 L oleje po 10kkm/ 1 rok.
Ad Lidl (Kaufland, tesco..) oleje - nechávají si od velkovýrobce plnit do svých obalů, pro výrobce je to velkej kšeft tak mají dobrou cenu. Specifikace odpovídá tomu co tam je, o kvalitě pochybovat nemusíš. Vem si kolik je jen v ČR sámošek, když do každý navezou 50 balení kolik to je oleje. A kolik sámošek je po Evropě, to neni pár kousků ale hezkých pár cisteren. Pokud si projdeš technický listy, specifikace a konkrétní parametry, tak jde i odvodit který to je olej (Shell, Total atd.)
Re: Závady
Já tam dával Shell,na specifikaci jsem si dával pozor a byl jsem pokárán . Jinak intervaly výměny dodržuju,na to si dávám velký pozor.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
"Dostal vynadáno za Shell spůňující specifikaci pro motor" - co k tomu říct.. Buď chtěl prodat svůj olej nebo tomu nerozumí..
Shel je OK, do dvou Fiatů leju posledních pět let Helix HX7 5W40 (dřív 10W40), 1,9 JTD nemusím dolívat vůbec, za 10 kkm si vezme tak dvě deci, benzín 1,2 44kW dolívám tak půl litru na 10kkm (má najeto asi 190 kkm). Když jsem dělal rozvody tak jsem viděl i vačky atd. a jsou v top stavu, 1,9 JTD turbo i EGR původní bez problému, podobně lambdy katalyzátory atd. - všechno původní, na emisích prochází bez problémů.
EDIT: a ta rada "hlavně dávat pozor na olej" - jo to dávat, ale na to abys nezapomněl dolít sa nevyjel to pod spodní rysku, protože bez oleje to zadřeš Čidlo tlaku sepne až když si sací koš cucne vzduchu, což odpovídá že v motoru zbývá už jen tak litr, do tý doby to nijak nevaruje..
Oproti pravěku na tom jsi pořád dobře, dřív auta žraly olej po litrech a tankovalo se kanystr benzínu a kanystřík oleje, + ještě skočit do potoka pro konev vody do chladiče
Shel je OK, do dvou Fiatů leju posledních pět let Helix HX7 5W40 (dřív 10W40), 1,9 JTD nemusím dolívat vůbec, za 10 kkm si vezme tak dvě deci, benzín 1,2 44kW dolívám tak půl litru na 10kkm (má najeto asi 190 kkm). Když jsem dělal rozvody tak jsem viděl i vačky atd. a jsou v top stavu, 1,9 JTD turbo i EGR původní bez problému, podobně lambdy katalyzátory atd. - všechno původní, na emisích prochází bez problémů.
EDIT: a ta rada "hlavně dávat pozor na olej" - jo to dávat, ale na to abys nezapomněl dolít sa nevyjel to pod spodní rysku, protože bez oleje to zadřeš Čidlo tlaku sepne až když si sací koš cucne vzduchu, což odpovídá že v motoru zbývá už jen tak litr, do tý doby to nijak nevaruje..
Oproti pravěku na tom jsi pořád dobře, dřív auta žraly olej po litrech a tankovalo se kanystr benzínu a kanystřík oleje, + ještě skočit do potoka pro konev vody do chladiče
Re: Závady
Já právě lil Shell do všech aut před tím. Stilo 200 000 km-žádný problém, Brava II to samé.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Další poznatek. Po delší cestě domů jsem zaparkoval,vypnul motor a spod kapoty šly divné zvuky. Tak jsem se mrknul a pěkně mi bublala voda v nádržce. Co s tím?
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Závady
Tak těsnění hlavy je celkem jasný. Po sundání hlavy uvidíš jestli byl propojenej olejovej kanál s válcem.. Cardodíly, dílenský manuál a momentový klíč pro utažení šroubů hlavy (ty dát nový). ˇ3rouby namočit do oleje a nechat dokonael odkapat. Přípravek na rozvody.
Do opravy bych s tim nejezdil, můžeš rychle zničit motor (spaliny do vody = napěněná voda = blbě chladí = přidřeš to)
Do opravy bych s tim nejezdil, můžeš rychle zničit motor (spaliny do vody = napěněná voda = blbě chladí = přidřeš to)
Re: Závady
Samé dobré zprávy,ale i tak díky. Budu to muset nějak řešit a dám vědět co a jak to dopadlo. Nebude lepší to prodat a koupit něco nového?
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33